Mitä tehdä ikävästi käyttäytyvälle vanhukselle?
Voiko vain lopettaa yhteydenpidon, jos iän myötä vanhuksesta on tullut käytökseltään hyvin ikävä? Ei dementiaa tai vastaavaa.
Kommentit (11)
Voinko lopettaa yhteydenpidon, jos iän myötä vauvasta/taaperosta/koululaisesta/teinistä /keski-ikäisestä on tullut käytökseltään hyvin ikävä?
No ihan asiaan, riippuu kai siitä mistä syystä käytöksestä on tullut ikävää ja millä tavoin? Oletko varma ettei kyseessä ole alkava muistisairaus?
Vierailija kirjoitti:
Voinko lopettaa yhteydenpidon, jos iän myötä vauvasta/taaperosta/koululaisesta/teinistä /keski-ikäisestä on tullut käytökseltään hyvin ikävä?
No ihan asiaan, riippuu kai siitä mistä syystä käytöksestä on tullut ikävää ja millä tavoin? Oletko varma ettei kyseessä ole alkava muistisairaus?
Just näin eli voinko lopettaa yhteydenpidon, kun taaperolle on tullut uhmaa. Nimimerkillä en tykkää lapsestani.
Vastaushan on, että ilman muuta voit, ei pidä olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa ei ole kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin eli voinko lopettaa yhteydenpidon, kun taaperolle on tullut uhmaa. Nimimerkillä en tykkää lapsestani.
Vastaushan on, että ilman muuta voit, ei pidä olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa ei ole kivaa.
Alaikäiseen ei voi katkaista suhdetta, mutta aikuiseen voi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedät aivan hyvin, että voi. Olet ilmeisesti pyytämässä lupaa täältä. Mutta ihmisen pitää kyllä itse tehdä valintansa ja vastata niistä.
Olen samaa mieltä - tuokin asia pitäisi päättää ihan itse, eikä kysellä joiltain täysin tuntemattomilta.
Olisko alkava otsalohkodementia? Sitä sairastavat voivat muuttua todella ilkeiksi ja inhottaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Olisko alkava otsalohkodementia? Sitä sairastavat voivat muuttua todella ilkeiksi ja inhottaviksi.
Ja siis muistihäiriöt tulevat myöhemmin, eivätkä aluksi ole niin selviä.
Hyvin todennäköisesti alkava muistisairaus niinkuin ylhäällä sanotaan. Kyseessä voi olla myös katkeruutta omasta elämästä ja siitä miten sitä ei ole eletty odotuksien mukaan ja näin oma paha olo puretaan läheisiin.
Itse jättäisin yhteydenpidon vain välttämättömään.
Tiedät aivan hyvin, että voi. Olet ilmeisesti pyytämässä lupaa täältä. Mutta ihmisen pitää kyllä itse tehdä valintansa ja vastata niistä.