Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimiston työhönosoitus.

Vierailija
16.10.2018 |

Sain te-toimistolta kehoituksen hakea paikkaa, johon minulla ei ole mitään kompetenssiä. Haen tietenkin, koska en halua karenssia. Häpeän jo etukäteen, koska en haluaisi tehdä itsestäni täyttä pelleä. Siis: Olen lähihoitaja, 3 lyhyttä sijaisuutta tehnyt, (6kk), vanhusten hoivapaikoissa. Sain kehoituksen hakea sairaanhoitajan paikkaa, erääseen sairaalaan. Haluaako te-toimisto nolata työntekijät?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli välillä vastaavia työtarjouksia. Hain ilman muuta paikkoja, koska en karenssia halunnut. Hakemukset alotin lauseella: Te-toimiston kehoituksesta haen tätä paikkaa ja sitten kerroin oman osaamiseni.

Kaikesta huolimatta työllistyin erääseen firmaan oman alani töihin, vaikka olin aiemmin hakenut näitä paikkoja joihin ei ammattitaitoni riitä. Täälä kun monesti on kirjoiteltu ettei kannata hakea, ettei nolaa täysin itseään kyseisen firman silmissä.

Vierailija
22/31 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli työkkäristä koulutustarjouksia mm. laatoittaja, sähköasentaja. Kuulemma sopivia minulle... olen lastentarhanopettaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

What??? kirjoitti:

Mulle tuli työkkäristä koulutustarjouksia mm. laatoittaja, sähköasentaja. Kuulemma sopivia minulle... olen lastentarhanopettaja.

Niin ne ovat KOULUTUStarjouksia ja noilla aloilla varmasti on tarvetta työntekijöille.

Vierailija
24/31 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on ongelma,miksi sairaanhoitajan työ ei kelpaa?

Vierailija
25/31 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

What??? kirjoitti:

Vai sittenkin näit ne Oma asioinnissa ja luulit, että ne on tarjouksia. LTO ei näinä päivinä saa koulutustarjouksia kuin silloin, kun ei kykene töihin lasten kanssa.

Vierailija
26/31 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

What??? kirjoitti:

Asutko Helsingissä tai pk-seudulla?

Vierailija
27/31 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa soittaa työkkkäriin. Jollain virkailijalla ei ole leikannut, mutta toivottavasti vastaajalla leikkaa. Tuo on kaikkien ajan haaskuuta.

Oletko itse yrittänyt soittaa? Et ilmeisesti, koska et tiedä ettei sieltä vastata soittoihin eikä soittopyyntöihin. Sellainen se "meidän" työkkäri on

Vierailija
28/31 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä määräaikaisuuksia tekevä sain karenssin, kun en hakenut te:n osoittamaa paikkaa, jonka alkaessa tiedän jo olevani taas työssä samalla työnantajalla.

Sekavaa... nim. Ketjutetut määräaikaisuudet.

En ymmärrä, mikset hakenut, vaikka varmasti tiesit karenssin tulevan. Miksi tieten tahtoen toimit itseäsi vastaan? Ei sinua huonolla hakemuksella tai haastattelulla valita. Joka paikkaan on muitakin hakijoita. 

Tyhmäähän se on, että tuollaisessa tilanteessa vaaditaan hakemaan, mutta ei ole suuri vaiva lähettää bulkkihakemus. 

Vierailija
29/31 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

What??? kirjoitti:

Väitätkö, että olet saanut kotiisi kirjeen, jossa velvoitetaan karenssin uhalla hakemaan kyseisiin koulutuksiin? Epäilen vahvasti. Oma asiointiin voi tulla jollain satunnaisgeneraattorilla ehdotuksia eri koulutuksista ja voit saada kaikille työttömille suunnattuja mainoksia sähköpostiisi kyllä, mutta et tuollaisia koulutustarjojuksia.

Vierailija
30/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks tuttu joutui tradenomina hakemaan psykiatriksi.

Tuolla perusteella lähettävät medianomin kirurgiksi.

Vierailija
31/31 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa on se huono puoli, että TE-toimisto pakottaa ihmise tekemään naurunalaiseksi tuönantajan silmissä. Kun samalla työnantajalla onkin avoinna sopiva paikka, on noloa hakea sitä, koska on jo aiemmin joutunut hakrmaan muita itselleen sopimattomia. Jokainen sote-alalla tietää, että näihin paikkoihin vaaditan tietyt laillistetut tutkinnot. Kuulin juuri, että sairaanhoitajia oli pakotettu halemaan röntgenhoitajien paikkoja. Ei vai onnistu, laki kieltää ja ammattitaitoakaan ei ole niihin tehtäviin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi