Mistä sisältöä elämään ilman lapsia?
Lyhyesti:on niin kova vauvakuume että kaikki tuntuu tylsältä ja merkityksettömältä kun haluaisin vaan olla raskaana. No, se ei nyt vielä ole mahdollista. Haluan seurustella nykyisen mieheni kanssa ja hän ei ole vielä valmis. Itse tiedän että haluan lapsia joten mielessä aikarajan olen asettanut ensi vuoden toukokuuhun: jos ei peitto heilu ilman ehkäisyä koko kesää 2019, mies menee vaihtoon.
Mutta, mitä teen ja mistä motivaatiota muiden asioiden tavoitteluun tässä välillä?
Haastavaksi tilanteen tekee se että olen ns nähnyt ja kokenut kaiken mitä tavallisella varallisuudella varustettu ihminen voi kokea ja tämä vauvakuume on lävistänyt minut samalla intensiteetillä kuin kiipeäminen eteläamerikkalaiselle vuorelle aikoinaan.
Mutta luetelkaas nyt asioita joita voisi tehdä ja nauttia vielä lapsettomasta elämästä? Ihan konkreettisia ehdotuksia! Ei mitään ryhmäliikuntajuttuja vaan elämää motivoivia tekijöitä?
Kommentit (13)
Lue, käy taidenäyttelyissä, teatterissa, konserteissa, elokuvissa. Aloita joku uusi intensiivinen urheilulaji. Opettele kokkaamaan erimaalaisia ruokia. Opettele ompelemaan tai neulomaan tai tekemään keramiikkaa tai puutöitä.
Opettele kokkaamaan tosi nopeasti, siivoamaan kursorisesti ja nukkumaan parin tunnin pätkissä. Nuo on sellaisia life skillsejä, että kunhan saat vauvan, et edes huomaa mitään haastetta ja ongelmaa elämässä, vaan vauveli on ainoastaan i-ha-na!
Mulla on päin vastainen ongelma, mun elämään ei mahtuisi lasta kun puuhaan kaikenlaista ja tykätään miehen kanssa tehdä myös yhdessä juttuja. Liikuntaharrastukset täyttää molempien illat, viikonloppuna sitten liikutaan miehen kanssa yhdessä, käydään ulkona syömässä, ystävillä ja sukulaisilla kylässä...lomilla matkustellaan. Ei meillä ole mitään vapaa-ajan ongelmia ja ollaan puhuttukin ettei kummallakaan ole oikeastaan halua tehdä lapsia sotkemaan kuvioita. Eli kyllä tekemistä riittää jos vaan keksii sen oman jutun jota tykkää tehdä.
En osaa auttaa, mutta samassa veneessä olen ap!
Vierailija kirjoitti:
Lue, käy taidenäyttelyissä, teatterissa, konserteissa, elokuvissa. Aloita joku uusi intensiivinen urheilulaji. Opettele kokkaamaan erimaalaisia ruokia. Opettele ompelemaan tai neulomaan tai tekemään keramiikkaa tai puutöitä.
Kiitos! Tosi hyviä ideoita.
Salikortin meinasin hankkia, ihana olisi kiipeillä mutta harrastusmahdollisuudet on siihen vähän heikot..tai tiedän yhden paikan mutta jotenkin ujostuttaa aloittaa uutta. Ehkä pitäisi vaan uskaltaa? Tuota ruokahommaa ja neulomista aion kokeilla myös. Yritin jo yksi ilta neuloa, mutta vuosia aikaa viime kerrasta eikä siitä tullut yhtään mitään. Siitä saisi hyvän haasteen. Ehkä aloitan jo tänään. Keramiikka olisi mahtavaa, mutta en löytänyt kurssia kansanopistosta. -ap
Vierailija kirjoitti:
Opettele kokkaamaan tosi nopeasti, siivoamaan kursorisesti ja nukkumaan parin tunnin pätkissä. Nuo on sellaisia life skillsejä, että kunhan saat vauvan, et edes huomaa mitään haastetta ja ongelmaa elämässä, vaan vauveli on ainoastaan i-ha-na!
Haha, tää on hyvä.
Oon aika sitkeä luonne ja mukautuva. Olen aika kursorinen siivoaja jo muutenkin ja kokkaus on semmosta arkisähellystä, ei gourmet-taitoja joten ehkä selviän. Rahaa ajattelin alkaa myös säästää, nähdäkseni miten paljon pystyn säästämään siihen mennessä kun tulen lopulta raskaaksi. -ap
Vierailija kirjoitti:
En osaa auttaa, mutta samassa veneessä olen ap!
Tsemppiä!
Jospa näistä vinkeistä on hyötyä sullekin.
Mulle oli kova paikka kun mies sanoi ettei ole valmis/varma. En halua kuitenkaan vahingoittaa suhdetta ja omaa mieltäni viedä ahdistuneeksi olemalla vain tässä ns vajavaisessa tilassa, kuin jotain puuttuisi..vaan nauttimaan elämästä sillä välin kun tilanne on mitä on.
No tukihenkilöitä lapsille tarvitaan aina. Eli selvitäpä mitä kautta teillä päin voisi lähteä tälläiseen toimintaan mukaan, seurakunta tai joku yhdistys.
Vierailija kirjoitti:
Pätkissä nukkumista ei kannata opetella, vaan pikemminkin kannattaa nukkua varastoon.
-käy leikkipuistoissa, buseissa
-paikallisessa Prismassa klo:16.00 jälkeen, kun lapsiperheet ovat liikkeellä
-Lidli, takuuvarma huuto/kiukuttelupaikka
Eli noissa kun usein pyörähtää voi alkaa miettimään uudelleen lapsentekoa
Vierailija kirjoitti:
No tukihenkilöitä lapsille tarvitaan aina. Eli selvitäpä mitä kautta teillä päin voisi lähteä tälläiseen toimintaan mukaan, seurakunta tai joku yhdistys.
Tämäkin on hyvä idea! Olen ollut ennen paljon järjestötoiminnassa mukana. Kirkkoa vastaan mulla ei oo mitään ja sinne toimintaan olis kyllä helppo lähteä mukaan. Mies ei kyllä välttämättä sitä arvosta, mutta jotenkin nyt tuli tunne että entä jos lähtisin punaisen ristin tai seurakunnan ystävyystoimintaan mukaan. -ap
Ihanaa, löysin heti seurakunnan sivuilta vapaaehtoistoimintaa johon voi ilmoittautua. Tämä tuntuu hyvältä idealta! -ap
Tai saa niitä ryhmäliikuntajuttujakin ehdotella jos ne on semmosia joista tulee mahtava merkityksellinen fiilis ja tunne että saa kehittää itseään! Pitäskö aloittaa joku opiskelu? -ap