Viime viikon pörssinotkahdus jo unohdettu
Taas kurssit nousussa ja ostellaan kalliita osakkeita, niin se toimii. Itse odottelen kun kohta se kunnon rysähdys tulee :).
Kommentit (29)
Kun osakekurssit nousevat, valitetaan että taas rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät. Kun kurssit laskevat, kukaan ei muistuta että nyt rikkaat köyhtyvät ja köyhät rikastuvat. Niin kai sen pitäisi mennä, jos näissä jutuissa jotain logiikkaa olisi. Mutta kun ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Taas kurssit nousussa ja ostellaan kalliita osakkeita, niin se toimii. Itse odottelen kun kohta se kunnon rysähdys tulee :).
Kuinka kauan ajattelit odotella? Samalla kurssit nousee ja sun rahat pysyy tilillä ja menettää arvoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan ajattelit odotella? Samalla kurssit nousee ja sun rahat pysyy tilillä ja menettää arvoaan.
Kuka sen tietää, mutta kun vuoden sisällä on ollut jo kaksi isompaa notkahdusta, niin eiköhän ole tuloillaan kolmas ja pahin. On mulla osakkeita, teen pientä kauppaa, mutta 75 % rahoista on odottamassa kunnon ostopaikkoja. Nyt on niin paljon epävarmuustekijöitä ilmassa, että teen nyt näin.
Jos sitä kaikkein parasta ostohetkeä jää odottamaan, odotuksesta tulee hyvin pitkä. Kun ostaa hyvien yhtiöiden osakkeita joka vuosi lisää, tulokset ovat pitkällä tähtäyksellä paremmat kuin jatkuvasti ihannehetkeä kyttäävällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sitä kaikkein parasta ostohetkeä jää odottamaan, odotuksesta tulee hyvin pitkä. Kun ostaa hyvien yhtiöiden osakkeita joka vuosi lisää, tulokset ovat pitkällä tähtäyksellä paremmat kuin jatkuvasti ihannehetkeä kyttäävällä.
25 %:lla rahoista voi tehdä kauppaa. Ei ole mitään järkeä ostaa edes hyviä yhtiöiyä kalliilla. Osta hyviä yhtiöitä halvalla on parrmpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25 %:lla rahoista voi tehdä kauppaa. Ei ole mitään järkeä ostaa edes hyviä yhtiöiyä kalliilla. Osta hyviä yhtiöitä halvalla on parrmpi.
Riipuu siitä, tavoitteleeko ensisijaisesti kurssivoittoa vai osinkoja. Minulle osingot ovat tärkeintä osakesijoittamisessa, joten hyvän osingonmaksajan osakkeista maksan mielelläni vähän enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riipuu siitä, tavoitteleeko ensisijaisesti kurssivoittoa vai osinkoja. Minulle osingot ovat tärkeintä osakesijoittamisessa, joten hyvän osingonmaksajan osakkeista maksan mielelläni vähän enemmänkin.
Minulla taas päinvastoin. Osingot, jos sattuvat tulemaan hyvään saumaan, niin ok, mutta tavoittelen lyhytaikaisia kurssivoittoja tyyliin osavuotiskatsauksen jälkeen ostan ja myyn nousun jälkeen ennen seuraavaa osavuotiskatsausta, jos siis voitolla. Oikeastaan on vain yksi yhtiö jota olen ostanut pidä-meiningillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehokkailla markkinoilla osakkeen hinta ei tyypillisesti ole "kallis" tai "halpa" vaan oikea (eli osakkeen todellinen arvo on jossain osto- ja myyntihinnan välissä)
Niin. Kai voidaan olettaa, että elämiseen tarvittavat rahat menee elämiseen eikä osakkeisiin.