Kurkussa mätä maku
Miksi kurkussa maistuu jatkuvasti pahalta? Testeissä ei löytynyt tulehdusta eikä kurkku ole kipeä.
Sp-testit tehty (nega), en polta enkä ole flunssainen.
Kommentit (26)
Jos joku vielä lukee tätä keskustelua, löysin just ihmeparannuksen ja haluun jakaa tätä ilosanomaa.
Mulla oli myös mätä maku suussa, mutta ei proppuja näkyvissä. Mutta niitähän mulla silti oli, piilossa vaan.
Sekoita pariin desiin vettä 2rkl omenaviinietikkaa, 2rkl sitruunaa ja 1tl suolaa. Kurlaa muutaman kerran ja sylje pois.
Mulla tuli parin tunnin päästä tosta proput näkyviin ja sit tähtäsin sinne waterflosserilla (veteen laitoin vähän suolaa ja hellävaraisin asetus) ja ne tuli kaikki ulos!!! Välitön helpotus ja paha maku läpi lähti heti pois suusta!
Toi etikkaresepti siis jostain ikivanhasta youtube videosta kommenttien ja peruustella toiminu monelle. Moni sano että muutaman tunnin jälkeen alko vaan yskiä proppuja ulos. Joidenki piti käyttää aamuin illoin pari päivää ja sit alko tapahtua. Että toi water flosser ei oo välttämätön.
Nii ja hammaskiiltellehän toi sekotus ei tee hyvää että varovasti pitää käyttää ja huuhdella suu hyvin.
Mutta ai että tää oli niin valtava helpotus, toivottavasti joku muukin saa tästä apua!
Itellä kans sama homma, päivittäin paha makusuussa vähän sellanen mätämaku, ensviikolla menossa korva nenä ja kurkkutautien lääkärille katsomaan olisiko propuista, hammaslääkärissä oli hammaskiveä ja muutama reikä mutta en usko niistä tuon maun johtuvan, eile viimeeksi tuli proppu hampaidenpesun jälkeen suuhun ja sitä ennen pariviikkoa sitten kaksi, voi olla että johtuu niistä
Ja vielä lisäyksenä ite nään todella huonosyi noita nielurisoja joten tosi hankala sanoo onko proppuja vai ei
Proppuja minäkin veikkaan, itse saan Betadine suuvedestä apua. Kurlaan tuolla kurkkua tai sivelen nielurisoihin. Merisuolavedellä kuolaaminen säännöllisesti pitää lisäksi itselläni suuongelmat pois. Lisäksi tietenkin harjaan ja lankaan. Betadine on paras.
Mä sain eilen suosituksen mehiläisen digikliniikalta että paroex suuvettä, hoitaa tulehduksia, ilmeisesti ainakin ien. Aikaisemmin käytin water flosseria hammasvälien puhdistukseen, mutta sieltä sanottiin että lanka tai soft pickit on parempia pitää plakin poissa toisinkuin water flosser.
Proppu saattaa irrota aivastuksen tai yskäisyn yhteydessä. Minulla oli jatkuvasti proppuja, sain lähetteen nielurisojen poistoon. Siihen loppuivat proput ja mädän maku.
Oli järkky toipumisaika leikkauksesta. Nukuin istuallani yli viikon, ei voinut olla makuullaan. Piti kävellä hitaasti hiihtäen. Tosi hurjat kipulääkkeet, silti kipuja. Kaksi viikkoa oli sairauslomaa ja todella tarpeeseen oli se aika.