Oletteko olleet työssä, jossa yksi yrittää ottaa vastuunkaikesta?
Aloitin uudessa paikassa, ja hirveästi annetaan "vastuuta", mutta silti periaatteessa en mitään saa tehdä. Esimieheni tekee kaiken puolestani, puhuu kuin lapselle, tarkistaa aivan kaiken, eikä anna minun tehdä työtäni rauhassa. Esimerkiksi teemme yhdessä vaikka jotain projektia, ja minulla on excel auki, niin hän ei anna minun edes rauhassa klikata mitään, kun pitää jo neuvoa miten hiirtä liikutellaan.
Tiedän, ettei kyse ole minusta vaan hänen luonteestaan olla kykenemätön luottamaan toisen taitoihin. Hän haalii niin paljon itselleen töitä, että istuu melkeinpä joka päivä 10h toimistolla + kotona tehdyt työt.
Mnun työssäni on ollut 2 muuta tässä lähiaikoina ja alan huomaamaan miksi tässä on niin kova vaihtuvuus.
Miten te toimisitte? Alkaa olla hyvin kädet ylhäällä olo. Itsellä nousee karvat pystyyn heti kun toinen avaa suunsa, kun tietää, että sieltä tulee taas jotain työtehtäviä, joita en kuitenkaan minä tee, vaan ne pureskellaan minulle valmiiksi.
En ole nuori, enkä uusi alalla, en hidas tai tyhmä, vaan ihan osaava normaali henkilö, jolla ei ole koskaan ollut tälläistä tilannetta..
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä esimiehesi on saanut aiemmin palautetta, että ei ole perehdyttänyt uusia työntekijöitä tarpeeksi hyvin? Nyt sitten perehdyttää. Anna ajan kulua. Eiköhän esimiehesi ala jossain vaiheessa antaa sun tehdä töitä itsekin.
Se puuttuu siis kaikkien työhön ja haluaa vetää ryhmää. Ei ole ns. esimieheni virallisesti. Kouluttaa vain. ap
Mikset kysy oikealta esimieheltä, mistä touhussa on kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä esimiehesi on saanut aiemmin palautetta, että ei ole perehdyttänyt uusia työntekijöitä tarpeeksi hyvin? Nyt sitten perehdyttää. Anna ajan kulua. Eiköhän esimiehesi ala jossain vaiheessa antaa sun tehdä töitä itsekin.
Se puuttuu siis kaikkien työhön ja haluaa vetää ryhmää. Ei ole ns. esimieheni virallisesti. Kouluttaa vain. ap
Koulutus on varmaankin vain alkuvaiheessa eli jossain vaiheessa saat tehdä hommat itse. Mulla on työkaveri, joka haalii ylimääräisiä hommia itselleen ja valittaa, että on aivan uuvuksissa eikä ehdi. Kun sille ehdottaa, että jospa delegoisit hommia muillekin, niin ei käy. Tehköön sitten itse, jos kerran haluaa. En ala stressaamaan hänen työstressistään, koska ei kerran edes halua helpottaa omaa stressiään.
Mulla on ollut työkaveri joka parsi jälkiäni,minusta se oli tosi ärsyttävää, jollei muuta keksinyt niin käänsi jonkun laatikon toisin päin..tämä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutus on varmaankin vain alkuvaiheessa eli jossain vaiheessa saat tehdä hommat itse. Mulla on työkaveri, joka haalii ylimääräisiä hommia itselleen ja valittaa, että on aivan uuvuksissa eikä ehdi. Kun sille ehdottaa, että jospa delegoisit hommia muillekin, niin ei käy. Tehköön sitten itse, jos kerran haluaa. En ala stressaamaan hänen työstressistään, koska ei kerran edes halua helpottaa omaa stressiään.
Tiedän että tulee olemaan samanlainen aina, kun yrittää pureskella muidenkin, kuin minun työt valmiiksi ja huutelee jatkuvasti työpöydän äärestään ohjeita. Jostain syystä kohtelee minua vielä enemmän, kuin muita niin kuin 3 vuotiasta ja neuvoo aivan kaikessa. Todella ahdistavaa ja tulee olo, ettei minuun luoteta laisinkaan. Minulla on vastuu tietyistä asioita päivittäin, mutta yleensä ne on tehty, ennen kuin pääsen edes aloittamaan.. Olen ollut yli 2kk talossa jo. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikset kysy oikealta esimieheltä, mistä touhussa on kysymys?
Esimies on jostain syystä antanut kaiken vallan tälle. Esimies itse on todella vähän paikalla. Ap