Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tililtä katoaa rahaa

Mitvit
15.10.2018 |

En ymmärrä. Katsoin illalla verkkopankkiin ja saldo oli xx, siirsin toiselta tililtä rahaa ja äsken kävin tarkistamassa näkyykö siirto jo niin tilin saldo oli yli 50€ vähemmän kuin illalla. Ei näy katevarauksia, ei odottavia maksuja tai suoravelotuksia. Mikä homma?!
Tilitapahtumissa ei näy mitään. Rahat on vaan kadonneet!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma näin maanantaisin. Veikkaan vikaa pankin järjestelmissä, muuta en keksi.

Vierailija
2/35 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflixin, ebayn, wishin ym kautta voi kadota rahaa. Kaverille kävi niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako korjaantua itsestään??

Vierailija
4/35 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mä pelkään. Voiko vaan kadota, ennen 100€ olis yhtäkkiä 50€ ja se vaan olis. Summa olis vaan muuttunut. Haluan tilikirjassa takasin!

Vierailija
5/35 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkikorttimaksut menevät viiveellä. Esim. Heseburger rahastaa kortilta n.5 arkipäivän päästä, samoin K-market. Johtuu varmaan yrittäjästä. Isot CM ja Prisma rahastaa usein jo seuraavana arkipäivänä.

Suosittelen käteisen käyttöä. Ja pankkikorttia käytettäessä säästä kuitit, jotta jollain tasolla tiedät mitä tilillä on rahaa.

Ei sevraha katoa, vaan itse olet käyttänyt sen.

Vierailija
6/35 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankkikorttimaksut menevät viiveellä. Esim. Heseburger rahastaa kortilta n.5 arkipäivän päästä, samoin K-market. Johtuu varmaan yrittäjästä. Isot CM ja Prisma rahastaa usein jo seuraavana arkipäivänä.

Suosittelen käteisen käyttöä. Ja pankkikorttia käytettäessä säästä kuitit, jotta jollain tasolla tiedät mitä tilillä on rahaa.

Ei sevraha katoa, vaan itse olet käyttänyt sen.

Meneehän ne viiveellä, mutta yleensä tilillä näkyy katevaraus, joka pienentää saldoa. Joskus varauksenkin ilmaantumiseen menee pari päivää, mutta silloin myöskään rahaa ei ole tililtä hävinnyt. Tässä tapauksessa nyt ei ole kyse kummastakaan tilanteesta, vaan rahaa on vaan hävinnyt ilman näkyvää tilitapahtumaa/varausta.

Vierailija
7/35 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on lähtenyt, se näkyy heti tilitapahtumissa. Jos ei näy, ota yhteyttä pankkiin, ei se vain katoa savuna ilmaan sieltä.

Vierailija
8/35 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa on lähtenyt, se näkyy heti tilitapahtumissa. Jos ei näy, ota yhteyttä pankkiin, ei se vain katoa savuna ilmaan sieltä.

Vaikka olisi varkaus, se näkyy silti tilitapahtumissa.

Vierailija
9/35 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman epäilen tätä. Ei tuollainen pankki voi toimia jossa raha vain häviää.

Vierailija
10/35 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
11/35 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siirtelet rahoja tililtä toiselle?

Vierailija
12/35 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korttimaksu johonkin videopuljuun joka sijaitsee Brasiliassa.

Ei tarvinne sanoa että en oo ostoa tehnyt.

"Edetään normaalin korttimaksureklamaation kautta" t. Pankki

Eikä ole mikään provo, miksi sitä pitää aina jonkun sössöttää???

Ja rahoja siirrän koska meillä yhteinen sekä omat tilit ja joskus vaan joutuu siirtää. Mitä se teille kuuluu vaikka mulla olis kymmenen tiliä minkä välillä siirtelen rahojani

t. Kiukkuinen ap

Vierailija
13/35 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitvit kirjoitti:

Ja rahoja siirrän koska meillä yhteinen sekä omat tilit ja joskus vaan joutuu siirtää. Mitä se teille kuuluu vaikka mulla olis kymmenen tiliä minkä välillä siirtelen rahojani

t. Kiukkuinen ap

Kuoleta kortti heti ja ole yhteydessä asiasta pankin kanssa. Varmaankin korttisi on kopioitu ja ongittu selville tunnuslukusi.

Vierailija
14/35 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä nordean mastercardin laskutusta. Kortilla velkaa 2000 € ja olen lyhentänyt velkaa syyskuussa 500€, lokakuun laskussa suoritusta ei näkynyt. En ole käyttänyt korttia syyskuun jälkeen.

Vierailija
15/35 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä raha katoaa jos nettimaksu ei mene perille mutta lähtee silti tililtä.Yhden kerran on käynyt näin,piti pyytää palautus maksun välittäjältä.

16/35 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jotain osakesalkkua?

Vierailija
17/35 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimaksut näkyy viivellä ja ne ei näy katevarauksena.

Siirsit väärältä tililtä väärälle tilille?

Vierailija
18/35 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä nordean mastercardin laskutusta. Kortilla velkaa 2000 € ja olen lyhentänyt velkaa syyskuussa 500€, lokakuun laskussa suoritusta ei näkynyt. En ole käyttänyt korttia syyskuun jälkeen.

Maksoitko e-laskun vai näpyttelitkö itse viitenumeron? Jos viite väärin, ei mene perille ja rahojen palautus kestää?

Vierailija
19/35 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt, selvisi ongelmat?

Rahan katoaminen tililtä ja mastercard.

Vierailija
20/35 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitvit kirjoitti:

t. Kiukkuinen ap

Kuoleta kortti heti ja ole yhteydessä asiasta pankin kanssa. Varmaankin korttisi on kopioitu ja ongittu selville tunnuslukusi.

Näin toimin. Ja tästä on nyt tehty selvityspyyntö pankin kautta. Kuulemma näkevät mistä maksu tullut jne. Myös toinen maksu oli kerennyt mennä. Näitä pankki nyt selvittää ja rahat on taivaan tuulissa. Ne palautetaan kyllä, kun selvää (JOS selviää), mistä maksut on tehty (miltä koneelta jne.)

Uusi kortti laitettu tilaukseen. Enpä taida paljon netin kautta maksella vaan luotan jatkossa vain käteiseen rahaan. Edelleen ketuttaa.

Pankin virkailija epäili, että esim. huoltoaseman automaatissa voi olla lukulaite, joka kopioi korttien tietoja. Tai otto automaatilla. Näitä tapauksia on kuulemma jonkin verran.