40 vuotta ja "aikuiset" lapset
Olen 39-vuotias ja vanhempi lapsi kirjoittaa keväällä, nuorempi on lähdössä toiselle paikkakunnalle erikoislukioon. Vuoden päästä olen 40-vuotias ja todennäköisesti kumpikaan lapsi ei asu enää kotona.
En osaa edes kuvitella miten opin elämään itsekseni. Mitä ihmettä mä teen?
Kommentit (12)
Nauti hiljaisuudesta ja kotitöiden vähenemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Nauti hiljaisuudesta ja kotitöiden vähenemisestä.
Pelkään, että en kestä hiljaisuutta. Ei lapsista ja heidän kavereistaan ole liikaa ollut ääntä. Eikä kotitöitäkään liiaksi ole ollut.
Ap
Sitten kun esikoinen täyttää 18 niin olen silloin 39. Mulla on nuorempiakin lapsia niin ei pesä onneksi tyhjene kerralla 💗
Lapset ovat meillä vaan lainassa. Ei voi koko elämäänsä rakentaa lasten varaan.
Olet hommasi hoitanut hyvin kun lapset ovat valmiita maailmalle eikä jää peräkammariin nyhjäämään.
Ja eihän ne nuoret minnekään kokonaan häviä vaan vielä on äidillekin tarvetta.
Toivottavasti sinulla on omiakin ystäviä niin heille olisi nyt enemmän aikaa, aloita uusi harrastus tai pari ja jos ei ole elämässä rakkautta/seksiä niin nythän sitä voi alkaa etsiä ;)
Vierailija kirjoitti:
Lukioon menevä ei ole aikuinen
Siksipä tuo olikin hipsuissa. Mutta ei asuisi kotona enää.
Ap
Hanki elämä. Äläkä ainakaan näytä lapsillesi että elämäsi on ollut heidän varassaan, etteivät koe turhaa syyllisyyttä kun lähtevät.
Mulla päinvastainen ongelma. 40-vuotta, eka avoliitto ja vauva tulossa. Ahdistaa, että en tule vuosiin olemaan täysin yksin. Mutta eiköhän me molemmat sopeuduta uudenlaiseen elämään. ..kun jotain menettää, jotain muuta saa. Näin mä ajattelen.
Tee lisää lapsia?