Miten teidän kissat ääntelee?
Meillä yksi lady vinkaisee korkeasti klassisen “miauuuw”, toinen vielä korkeammalta “hähhuhh”.... Siis oikeesti kyllä.
Ja kolmas ääntelee kuin vanha ruostunut ovensarana :D Ihania ovat, kaikki kolme.
Kommentit (12)
Huoneeseen tullessa sanoo vienosti kurrr, myös hypätessä. Joskus vaimeasti nau ,yleensä tilanteissa joissa on vähän ymmällään. Pieni ääninen sulotassu se on. Ulos halutessaan istuu ovella ja odottaa, että huomataan jos ei hoksata saattaa sanoa mau mau nopeasti, senkin vaimeasti.
Kur, joka selkeästi kysyvä. Miu, nau, mjaaaauh,mau, yr, moooouuhhh, kun pelottaa. Joka päivä saavat hymyn huulille:)
Vanha herra mäkättää kuin vuohi.
Riippuen siitä, mitä herra haluaa, kuulostaa se mä-mä-mä, pää-pää-pää, häh-häh-häh...
Aina kuitenkin kolme samanlaista peräkkäin.
Yleensä ”kurrr”. Nälkäisenä ”mooou”. Kiimassa mou-mou-MOUU”
Toine on iha perus eli maukuu mut toine purahtelee ja vingahtelee
Kovalla, narisevalla äänellä Mauu, mauuu, mauuuuu! Tai joskus pikkuäänellä, kun haluaa olla ystävällinen, niin Miu! Ja joskus Kurr.
Unisena maiskuttelee ja joskus ynähtelee. 18-vuotias mummelikisu kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä meidän kissi maukuu
Michael Jamison 😍
Tuossahan noita on jo lueteltu, tuttuja ovat jokseenkin kaikki kuvatut äänet.
Lisään kuitenkin valikoimaan äyskimisen. Yksi jo edesmennyt katti piti äkäistä "Äh! Käh!" -tyylistä ääntä, kun minut piti saada aamulla nousemaan sängystä. Joskus saman ikään kuin merkityksessä "Pöh! Olkoon sitten!", kun ei saanut haluamaansa tai kun nuorempi kissamme tunki mukaan johonkin kahdenkeskiseen hetkeen.
Vierailija kirjoitti:
Huoneeseen tullessa sanoo vienosti kurrr, myös hypätessä. Joskus vaimeasti nau ,yleensä tilanteissa joissa on vähän ymmällään. Pieni ääninen sulotassu se on. Ulos halutessaan istuu ovella ja odottaa, että huomataan jos ei hoksata saattaa sanoa mau mau nopeasti, senkin vaimeasti.
Onko Ragdoll? Jotenkin kuullosti tutulta. Jos on, ei varmaan ulkoile vapaasti.
Öyy, möyyy, ööööö, mau, nau, miu, uuuu. Riippuu siitä, haluaako vettä, ruokaa vai ulos.