Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtarjoukseen reagoiminen, jos työnhaku ei enää voimassa

12.10.2018 |

Tarvitseeko Te-toimiston antamaan työtarjoukseen reagoida, jos työnhaku ei ole enää voimassa? Eli tuleeko minulle nyt karenssia, jos en hae tuota paikkaa, kun en ole enää Te-toimiston "asiakas"? Pikaisia ja asiallisia vastauksia, kiitos!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

karenssia mihin

Vierailija
2/12 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tarvitse työmarkkinatukea etkä ole työkkärin listoilla, voit jättää hakematta. Muuten kannattaa hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tänään kehoituksen hakea työpaikkaan, johon minulla ei ole mitään kompetenssia. Vit...aa ja hävettää hakea, joudun tekemään itsestäni täyden pellen. Mikä näitä te-toimiston ihmisiä oikein vaivaa? Nöyryyttävätkö he tahallaan työttömiä?

Vierailija
4/12 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei te-toimistosta voida antaa maksatuksen estävää lausuntoa, jos et ole asiakas.

Vierailija
5/12 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei te-toimistosta voida antaa maksatuksen estävää lausuntoa, jos et ole asiakas.

No ei todella voikaan! Sehän on selvä.

Vierailija
6/12 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todella voikaan! Sehän on selvä.

Miksi sitten pelätä karenssia?

Vierailija
7/12 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi ei ole sama asia kuin karsseri.

Vierailija
8/12 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain tänään kehoituksen hakea työpaikkaan, johon minulla ei ole mitään kompetenssia. Vit...aa ja hävettää hakea, joudun tekemään itsestäni täyden pellen. Mikä näitä te-toimiston ihmisiä oikein vaivaa? Nöyryyttävätkö he tahallaan työttömiä?

Ei siellä te-toimistossa tee kuin itselleen suojatöitä.

Nykyään noin 60% täysin asiakaspalvelutehtäviin soveltumattomia yksilöitä.

Vierailija
9/12 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä karenssia sulle muka tulisi? Jos et hae töitä enää niin olet kai nyt töissä tai opiskelemassa tai eläkkeellä.

10/12 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos nyt esim. tässä kuussa ilmoittaudun uudestaan työnhakijaksi?

Vierailija
11/12 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla voidaan päivärahat evätä, jos ei ole hakenut opiskelemaan, vaikka olisi ollut töissä yhteishaun aikaan. Varmaan jollain logiikalla voi karenssia laittaa myös sellaisille, jotka eivät aktiivisesti hae pysyvää työtä, kun ovat määräaikaisessa työssä... 

12/12 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ilmottautuu työnhakijaksi uudelleen esim. kuukauden sisällä? Eli onko tuolla vanhalla työtarjoukseen reagoimattomuudella silloin merkitystä työttömyysturvan saamiseen?