Työtarjoukseen reagoiminen, jos työnhaku ei enää voimassa
Tarvitseeko Te-toimiston antamaan työtarjoukseen reagoida, jos työnhaku ei ole enää voimassa? Eli tuleeko minulle nyt karenssia, jos en hae tuota paikkaa, kun en ole enää Te-toimiston "asiakas"? Pikaisia ja asiallisia vastauksia, kiitos!
Kommentit (12)
Jos et tarvitse työmarkkinatukea etkä ole työkkärin listoilla, voit jättää hakematta. Muuten kannattaa hakea.
Itse sain tänään kehoituksen hakea työpaikkaan, johon minulla ei ole mitään kompetenssia. Vit...aa ja hävettää hakea, joudun tekemään itsestäni täyden pellen. Mikä näitä te-toimiston ihmisiä oikein vaivaa? Nöyryyttävätkö he tahallaan työttömiä?
Ei te-toimistosta voida antaa maksatuksen estävää lausuntoa, jos et ole asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Ei te-toimistosta voida antaa maksatuksen estävää lausuntoa, jos et ole asiakas.
No ei todella voikaan! Sehän on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todella voikaan! Sehän on selvä.
Miksi sitten pelätä karenssia?
Karenssi ei ole sama asia kuin karsseri.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain tänään kehoituksen hakea työpaikkaan, johon minulla ei ole mitään kompetenssia. Vit...aa ja hävettää hakea, joudun tekemään itsestäni täyden pellen. Mikä näitä te-toimiston ihmisiä oikein vaivaa? Nöyryyttävätkö he tahallaan työttömiä?
Ei siellä te-toimistossa tee kuin itselleen suojatöitä.
Nykyään noin 60% täysin asiakaspalvelutehtäviin soveltumattomia yksilöitä.
Mitä karenssia sulle muka tulisi? Jos et hae töitä enää niin olet kai nyt töissä tai opiskelemassa tai eläkkeellä.
Entä jos nyt esim. tässä kuussa ilmoittaudun uudestaan työnhakijaksi?
Nuorilla voidaan päivärahat evätä, jos ei ole hakenut opiskelemaan, vaikka olisi ollut töissä yhteishaun aikaan. Varmaan jollain logiikalla voi karenssia laittaa myös sellaisille, jotka eivät aktiivisesti hae pysyvää työtä, kun ovat määräaikaisessa työssä...
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ilmottautuu työnhakijaksi uudelleen esim. kuukauden sisällä? Eli onko tuolla vanhalla työtarjoukseen reagoimattomuudella silloin merkitystä työttömyysturvan saamiseen?
karenssia mihin