Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAMAATUSKAT sunnuntai***

07.05.2006 |

pitkästä aikaa kirjoittelen ja pääsen heti pinon aloittamaan...taitaa olla täällä aamu unista sakkia;) myö herättiin jo varin yli viis:(

meillä neittillä on kaks hammasta suussa ja liikkuu pyörimällä paikasta toiseen. täyttää 25 päivä 7kk. oikein tomera neiti...osaa komentaa jo äitiä.

imetys lopetettiin pari viikkoa sitten kun neiti vain leikki tissillä ja siitä seurauksena alkoi viikko sitten menkat...miulla ei onneks kipuja eikä hirveen runsasta vuotoa:)

romi tuolla eilisessä pinossa kyseli huuto.netistä...itse olen jäänyt koukkuun...myyn sekä ostan sieltä lähinnä vaatteita...suosittelen kaikille:)

mut nyt aamupuuron syöntiin ja taitaa esikoinenkin tuolla heräillä. aurinkoista sunnuntai päivää kaikille!

äiti 24v, poika 1v9kk ja tyttö 6kk.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä herättiin seiskalta ja äippä on tooosi väsyny. Piti sitte sinnillä valvoa yli kahteentoista ja nyt siitä sitte saa kärsiä...Lueskelin eilen tuolla synnytys-sivulla semmosta pinoa johon on kerätty isien sanomisia/toilailuja synnytyksessä,voi hitsi että sai vedet silmissä nauraa!!!

Ukolla on tänään vapaapäivä,joten toivossa tässä että ite pääsis vähä helpommalla=)

Jaha,lyhyeksi äi tämän mamman virsi,nyt kutsutaan ja kovaa..palailen!

Johanna ja Niko

Vierailija
2/12 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun ramasee.. Itseasiassa tytsy nukku taasen tooosi hyvin, mutta tää maatuska vaan " jaksaa" herätä keskellä yötä. Tovi menee kunnes saa taas unenpäästä kiinni. Mikähän lie " rymi" jääny päälle. No ehkä se tästä..

Juu se ois sitte mentävä puolenpäivän hujakoilla siivoamaan sinne " nuikkii" .. ei kyllä millää viittis kun on taasen kivan näköne ilma, maukka paistaa... lämmintä piisaa..

Truutta, mites tei ruokailu sessiot meni????

Mutta nyt muita mukisematta lähren korjaa tytyn " hajuja" housuista..

Tytsy muutes syö sitten nykyää sitä lasten puuroa, sitkeys palkittiin..JEEEEE... Taidanpa vielä opettaa " kunnon puurolle" , tulee ehkä hiukka halvemmaks ostaa kaurapuurohiutaleita yms. kuin sitten niitä nestlen lasten puuroja..

-eekkis&hajuherne-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh kun päätä särkee, menkoista johtuvaa tääkin. Oli kuulemma ollut vähän levoton yö pojalla taasen, no nyt nukkuu päikkäreitä ulkona.

Hyvä homma tuosta huuto.netistä kun tuli kommenttia, laitan sinne siis myyntiin vaatteita ja kattelen että kuin käy.

Kiva että lisää vähemmän kirjoittaneita linjoilla, tänään esim Mamiko!

Ei mulla nyt tähdellisempää taaskaan ollut, mutta oli pakko tulla tekemään oma päivän aloitus tänne.

Palajan myöhemmin, kivaa sunnuntaita kaikille auringon merkeissä!

Vierailija
4/12 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten jo aamu uintikin tehty ja poitsu osas sukeltaa, mua itteä jännitti ja arvelutti mut uimaopettaja sanoi et jos osaa kannutus sukelluksen niin osaa sit muutenkin ja niin se poika sit kaks kertaa sukelsi, eka uimaopen sylistä mun syliin ja sit iskän sylistä mun syliin =)

Mies oli eilen rimpsalla ja voi sitä valitusta kun aamulla oli herätys, se sanoi et hän vaan vie meidät uimaan mut ei ite tule, mä sit vähän loukkaannuin ja se sit lähti viemään ja sano viel autossa et häntä heikottaa ja jää autoon odottamaan mä sanoin et jää sitten, et kyl me pärjätään mutta ei se sit jäänytkään. Kyllä rupes hävettämään siellä uimassa kun ukko haisi kun rankkitynnyri, olis vaan jääny sinne autoon. Nyt on sit ukkelit nukkumassa, mä en maltanu mennä kun koira ja kissakin meni ulos niin jäin niitä päivystämään.

Meijän kissa on nyt taas alkanu ulkoilemaan, onkohan vielä liian aikaista, kun meinaan sitä lintuinfluenssaa, eiks ne kanatkin ole toukokuun loppuun sisällä. Mutta säälittää niin kun on kauniit ilmat ja kisu tahtoo ulos.

Tarttis tänään taas mennä käymään äitillä, ajattelin kävellä sinne (n.5-6 km) kun ei tuo mies ehdi meijän mukaan kun se nyt nukkuu ja sit sen jälkeen alkaa pestä autoa, tulkoon meijät sit sieltä hakemaan pois.

Äiti oli saanu jotkut matkarattaat naapurilta niin meen tsekkaa ne ennenkun jatkan huutamista huuto.netissä, näissä äitin saamissa rattaissa on kuulema homepilkkuja ja mulla on jo sellaset traumat niistä homepilkuista että pelkäämpä että hylkään nämäkin rattaat.

Joo no tarttee mennä

aurinkoista päiväää

toivottelee Silja

Vierailija
5/12 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olis taas uusi kaunis päivä! :)

pimu heräs viime yönä 03.30. ja 06.00 ja 08.00 ja silloin vein hänet sitten iskälleen puuroruokintaan ja jatkoin itse vielä unia klo 10 asti. :)

Eilinen Tuomarinkartanon reissu meni vähän kiukutteluks kun Dina rupes olee niin väsynyt mutta ilmeisesti kuumuudesta johtuen ei meinannut millään nukahtaa. Eikä edes terdelle päässy huilii kun siellä oli joku yksityistilaisuus. noh, Dina näki sentään elämänsä ensimmäisen hevosen, tästä se ura alkaa! ;)

Harmi, en bongannu yhtään Dannya..

Toivottavasti huomenna. :) Hansullekin laitoin viestiä joten pääsee ilmottelemaan jos eksyy tms..

Joku kyseli onko Plantagen tänään auki? Onhan se, muistaakseni jopa klo 18 asti. Huomenna täytyy vissiin itekki siellä piipahtaa..

Kauheesti olis taas kaikkee mitä pitäis ostaa; partsille joku pöytä-tuoliryhmä ja joku lepotuoli, keittiönpöytäryhmä (että päästäis viimeinkin aterioimaan niin kuin normaalit ihmiset, lapsikin ehkä jopa oppis pöytätavoille, nyt meillä on ollut vaan tollanen ns. työtaso parilla baarijakkaralla) ja Dinan huoneeseen joku tuoli tai sohva että on paikka missä syöttää aamuöisin sitten kun mä vihdoin joskus muutan takas makkariin...

Jos vaikka ensviikolla sais puhuttuu miehen ympäri noihin hankintoihin, se kun on aina kaikkea vastaan, mitään ei koskaan muka tarvita, autoonsa kyllä ostaa monella sadalla eurolla kuukaudessa kaikkea mahdollista pili palia. :/

Jess mut nyt huudetaan siihen malliin et on pakko lopettaa, päivänsankarilta terkut kaikille! 7 kuukautta sitten tähän aikaan mä olin vielä onnellisen autuaana päikkäreillä mutta klo 13 alkoi sitten jumalattomat vatsanväänteet ja supistukset... Voi niitä aikoja.. ;)

-Mari & Daina-

Vierailija
6/12 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl maar on ollut eilen elämäni hienoin ravintelireissu! Pakko ny kyllä kehua, kun meijän lahjakortissa luki vain, että illallinen kahdelle...Olin sopinut , että koska emme vauvan vuoksi halua illalliselle, niin voimme käyttää sen kortin aikaisemminkin..Niinpä pöytävaraus oli tehty klo 15, ja aateltiin suunnilleen, että varmaan sisältää se lahjus ruuan ja ruokajuoman..Mutta, mutta..ravintelissa (Sasso) selvisi, että kortti on vapaasti käyettävissä!!!! Haloo, tarjoilija toi sitten kuohuviiniä pöytään ja ruokalistan, ja kehotti siten tilaamaan joka sivulta jotakin! Me söimme siis alkuruoan, väliruoan,pääruoan, juustolautasen ja jälkiruoan..Joka ruokalajille oma viini, sitten janoon olutta, jälkiruoan kanssa vielä Irishcoffet!!Uskomatonta, miten ihanat ruuat siellä oli ja aivan mahtava tarjoilija, mutta sitten itse hovimestari oli oikea idiootti, joka näyttikin posetiivarin apinalta, ja loppupeleissä käyttäyty niin tökerösti ja huonosti ja ammattitaidottomasti, että olenpa jo laatinut palautetta, jonka meilaan tänään vähän ylemmälle taholle..En jaksa nyt tähän sitä kuviota kirjottaa, mutta taas vain huomasin, että yksikin ajattelematon kommentti voi onnistua pilaamaan muuten ihanan onnistuneen tilaisuuden..

Kotiin tulimme sitten vähän sovitusta myöhässä(olin kyllä äitille ilmoitellut ja kysellyt pärjäämistä), ja pikkuisen oli hiprakka olo, mutta Milo oli mennyt nukkumaan puolisen tuntia aiemmin, ja nukkuikin aamuyöhön asti..Olimme kotona puoli kasin jälkeen..

ihan mukavasti oli äitikkä pojun kanssa pärjännyt, vaikka lähtiessämme näytti siltä, ettei poju osaa kuin huutaa:O(.

Aamulla herättiin sitten puoli kasin mailla, ja ihan jees olo, vaikka vähän pirskatisti pelotti, josko viini aiheuttaa päänsärkyä tai ainaskin se wiskikaffe..Muttei ollu onneksi kummempaa kohmeloa..Oon oikeesti niin olut-ihminen, ettei pahemmin noita viinejä tuu nautittua, ja väkeviä ei ikinä.

Het puolilta päivin ajelin Malmille tuon esikon kanssa, ja vartissa oltiin ostettu sille rotsi ja käyty ruokaostoksilla..Ihanan hiljasta oli Malmilla ja parkkihallikin tyhjää täynnä:O).

Kolmelta noudetaan yökyläilijämme kotiin, ja sittenpä alkaa jo viikonloppu olemaan finaalissa pikkuhiljaa...

Nyt lähen ruokaa laittamaan, Iso hali Dinalle ja muille päivänsankareilla..

Truutta

Vierailija
7/12 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koiratkin palas kotiin. :)

Dina sippas rattaisiin ja jatkaa tossa eteisessä niissä vielä uniaan. En viitti nostaa pois ettei herää, antaa nyt nukkua kunnolla kun iltapäikkärit on ollut parina päivänä unohduksissa. Ennen oli niin helppoa nostaa kopan kanssa makkariin nukkumaan mut enää ei onnistu nostelu ilman heräämistä.

Vähänkö ihanan kuulonen " illallinen" Trruutalla! Tuollaselleko pääsis joskus elämässään.. mut kai se on tyytyminen niihin tilaus pizzoihin ja kebabeihin...

Ikävää että hovi" mestari" pilasi muuten niin mukavan illan, laita kuule kunnolla sitä palautetta, ei tollanen peli vetele!

EEKKIS: sitä piti kysyä että mihis teidän koirat menee sitten kun muutatte, onko sielläkin pihalla olo mahdollisuus niille? Eikös ne ulkokoiria ollut?

Jaahas, pitäiskö sitä lähtee vässä 5 lajin päivällinen itelle kun pimu vielä nukkuu, helppoa varmaan kun jääkaapissa on tasan juustoa ja makkaraa.. :/ Mut kai se pitää yrittää jotain niistä loihtia.

Have a nice sunshining sundag!

-Mari-

Vierailija
8/12 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....tätä maatuskaa ei saa päästää sitten huomenna kauppoihin siellä Jumbossa! Eksyin tänään sinne heti 12 ja menikin pari tuntia...saldo pojalle:

- 4 lyhythihaista bodya (valkoinen, oranssi, limenvihreä ja turkoosi)

- kesäksi yöpuku/hellepuku

- sandaalit

- tossut

- 3 hattua

ja itelle valkoinen trikoopaita. Mä niin rakastan ' ei kiristäviä' vaatteita.

Dinalle onnea 7 kk päivänä, ja muillekin jos on syntsät!

Päätä edelleen särkee huomaan, shoppailessa en huomannutkaan, heh. Nyt kaffen keittoon ja ulos nauttimaan auringosta kun vielä paistaa (jotain pilviä joku tilannut...hmrphgf...).

Aamulla oli mukava juoda aamukaffe terdellä kun poika otti päikkärit ja alkoi ovista valua jos jonkinmoista teletappia pihalle leikkimään, ja kolme isää lykkimässä vauvoja päikkäreille!

Todnäk palaan vielä myöhemmin!

P.S Kävikö joku Lapsimessuilla? Me ei sitten menty...ehkä ensi vuonna kun poikakin isompi niihin ' temppuratoihin' .

Vierailija
9/12 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoomassa käyty, mite voi olla niiiin oksettavaa siivota jonkun " paskoja" sieltä kämpästä. Varmaankaan ei oo siivonnu ku lähti tuolta, mutta olikin sitte vissii poikamies, joten ehkä sen JOTENKIN ymmärtää. Verhojakin saatiin laitettua jonkin verran ja kaappeihin hyllypapereita, kun ne kaapit on TOOOOSI kakkases kunnos. Tyty oli mukana, voi sitä huutoa kun sitä alkoi väsyttää, enkä hoksinut otta matkarattaita mukaan, johon ois tod.näk. nukahtanu melko pian. No tekemistä vielä jäi jonkin verran, ens viikol homma hoidetaan loppuun..

MARI, ensteks, DINALLE suur onnittelut halien kera.... Niistä koiruuksista. No.. sehän on tosiaan ukkokullan työmaa-alueella nuo rivitalot ja siinä vartiolla on koiran häkkejä. UUNO(nuorempi) menee sinne vartion häkkiin ja tää ELÄKKEELLÄ oleva NERO tulee sinne talon pihalle, siellä on häkki valmiina. Tosin se on suoraan mei olkkarin ikkunan alla, joten pitää toivoa ettei kato juuri silloin ulos kun kaki hätä tulee... No ei.. on se opetettu siihen jotta kaki tehää muualle kuin häkkiin.

Mutta nyt tyty kutsuu, on mentävä..palajan vielä törisemään.. Tytylle on muutes sitten jo toinen hammas puhjennut...

-eekkis-

Vierailija
10/12 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaatte jo 11.00 rehvata ni ei Eetun kanssa päästä =( Mut katsellaan vaik joku toinen kerta. Palailen huomenna pinoon. Just haettiin poika kotiin mummolasta =))

T. Nasu ja Eetu

Vierailija
11/12 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin sitten sitä viiden ruokalajin päivällistäni tänään niin antaumuksella että multa lohkes hammas! kinkkupastaa siis söin joka ei tod. ollut kovaa!??? (vai oisko ne makaroonit pitäny keittääkin tai jotain??? ;))

Kiva joo, täytyy huomen aamulla soittaa hammaslääkäriin jos sais nopeen ajan, toivottavasti ei mee treffit nyt piloille tämän takia! :/ Laitan vaik romi:lle tekstarii jos ei päästäkään.

DINA kiittää onnitteluista. :) Pimu on ollut joteski tosi äänekäs ja vaativainen koko viikon, oisko hampaita tulossa vai mikä vaivaa, en tiedä yhtään.. äidinvaistot vissiin hukassa.

Niistä puheen ollen, oon muuten huomannu täs viimeaikoina että se synnytyksen jälkeinen herkkyys on alkanut hävitä, enää ei tule itku jokaisesta vähänkin liikuttavasta asiasta..

Mietin tossa kans sitä että kun oon ollut tosi väsynyt jo jonkin aikaa et voisko sekin johtua hormooneista. Alussa hormoonit piti huolta siitä että äiti jaksaa herätä sen 100 kertaa yössä ja on aina valpas ja valmis vauvan tarpeisiin. Nyt ne hormoonit on rauhottunu ja normaali väsymys pääsee esiin. Onks muilla ollut tämmöstä ilmiötä?

Nyt tää ilmiö lähtee tekee iltapalaa, ilmeisesti jotain velliä, mitä nyt näillä hammaskaluston rippeillä pystyy syömään..

Toivottavasti nähdään huomenissa! :)

-Mari-

Vierailija
12/12 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MARI, oon kyllä huomannu samoja piirteitä itestäni, millään ei jaksais herätä yöllä tytyn touhuille. Taitaa tosiaan nuo hormoonit palautua ennelleen kun ei oo läheskää yhtä herkkä kaikelle mikä liittyy tytsyyn tai vaikka muuhunkin hommeliin.. Esim. nuo hampaat, ensiajatus oli et ihanaa vihdoinkin mut jos tää ois tapahtunu vaik muutama kuukaus/kuukaus sitte ni oisin kyllä varmaankin itkeny viikon...

Tänää kun huomasin taas yhen hampaan pujenneen ni totesin vain tytylle iloisesti jotta " ilmankos oot ollu muutaman päivän nii kiukkunen ja ruokakaan ei juuri ole maistunut" .. no juu.... aika ihana asiahan se on huomata, et tytyllä suht kaikki mennee suht " normien" mukaa.. Tosin se pituus kasvu häiritsee vieläkin tuolla takaraivossa. Itse kun tytyä kattelee päivät pitkät ni tuntuu ettei se kasva ollenkaan, mutta sivulliset kyllä sanoo et on kasvanu viime näkemästä...

Mutta nyt toivotan maatuskoille hyvvee yötä ja murusen unia!!!!!!

-eekkis&annimanni-