Millainen on pohjanmaalainen kulttuuri
Mitä asioita siihen kuuluu?
Miten se eroaa muusta suomesta?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Esinahkaa venytetään nuoresta saakka. Siitä on kisojakin.
Häh?
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä kutsuta pesäpalloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinkielistä kulttuuria, Närpiö, Vaasa jne aika ruotsalaisvoittoisia alueita.
Vaasa ei ole ruotsalaisvoittoinen, vain kaksikielinen. Närpiö on IHAN eri tapaus. Vaasassa pärjää hyvin suomella.
Vaasassa ei pärjää kuin narsismilla. Pyrkyreiden paratiisi. Rantarunkkarit.
Tämä. Yrittäjähenkisyys on persoonallisuushäiriötasoiseksi kohonnut diagnosoitavissa oleva ongelma. Elimet haisevat.
Viinaa juoraan ja tapellahan.
Kirkossa käydään, kuris ja herran nuhtees.
Kirotahan notta perkele!
Ulospäin näyttäytyy etenkin Etelä-Pohjanmaalta tylyys ja huonot käytöstavat. Itse pitävät tätä vain normaalina suorapuheisuutena.
Pohjanmaa on vähän epäselvä määritelmä. Maakuntia on Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa jne. Mutta pohjalaiset pitävät lähinnä aitona oikeana Pohjanmaana vain Etelä-Pohjanmaata. Jäyhiä täällä ollaan ja toisaalta kuin muuallakin. Kaikkialla on pahoja ihmisiä ja hyviäkin. Ehkä rehellisempiä kuin muualla. Mutta suoraan puhuminen on vain tyhmyyttä. Se on toivottavasti hiipuva perinne.
Vierailija kirjoitti:
Sisäsiittoista, 50-luvun henkeä
Tätä. Sitten on tullut tämä Aasia-buumi, keinolla millä hyvänsä naista sieltä sekä businekseen että hellan ääreen.
Käy Lapualla niin tiedät mikä perse tämä on
Mitä eteläpohjalaiset tarkoittavat sillä rehellisyydellä? Itse olen hämmästynyt kuinka paljon siellä valehdellaan, yrittäen näin saada asioita ja itseään näyttämään paremmalta kuin mitä oikeasti onkaan. Sehän on itsetunnottomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä eteläpohjalaiset tarkoittavat sillä rehellisyydellä? Itse olen hämmästynyt kuinka paljon siellä valehdellaan, yrittäen näin saada asioita ja itseään näyttämään paremmalta kuin mitä oikeasti onkaan. Sehän on itsetunnottomuutta.
No tätäpä juuri. Eteläpohjalainen rehellisyys on illuusio ja narsismia surkimusten omissa aivoituksissa.
Kaikki koittaa yrittää, jopa naisetki. Hirveää kilpailua asunnoista, autoista ja vaatetuksesta. Aina pitäisi olla parempi, mitä naapurilla. Autenttista nurmikon leikkuuta ja sääntöjen noudattamista. Mitään ei koskaan tapahdu missään ja kenellekkään ja jos joku mokaa, niin siitä puhutaan seuraavat 50 vuotta läpi sukupolvien. Rannikon veneilijäjäärät on maalaisserkkujaan pahempia.
Kuvottavin äijä jonka olen koskaan tavannut on vaasalainen. En mene sinne koskaan. Kaikki oli pielessä.
Suorapuheisuus, ylpeys, uhoaminen. Kaiken pitää olla isoa.
Onhan pohjanmaalta tullut jotain hyvääkin esimerkiksi paini ja .............paini, unohtamatta painia.
Soon niin sorjan näkköstä kun kaks homppelia on sellaases solomus notta ei tierä haisooko nokkaan omat pierut vain toisen pesemättömät hampaat.
Sitten siellä harrastetaan painitreenien ohella painonnostoa ja painnonnoston jälkeen sitä painia.
Pohjanmaalla ollaan sukupolvia kestäneen sisäsiittoisuuden vuoksi niin tyhmiä, että mannergeimi sai ne teurastamaan oman kansalaisia kun huijasi ne lähtemään sotaan ryssiä maasta kakottamaan.
Tyhmyys näkyy kaikista parhaiten lakeuden ristiltä, jos katse vaan kantaa raviradalle saakka, jossa ne tappoi kaikki punaiset kapinan lopettajaispirskeissä.
Siellä on lepikossa vieläkin punasten muistomerkki.
Pohjanmaalla ei ole kuin yksi hyvä paikka, jalasjärven aikuiskoulutuskeskus, jossa voi ajaa rekkakortin, jos vain kestää niiden opettajien loputonta itsekehua ja minä itte meininkiä kuusi kuukautta oksentamatta.
Hesburgeria ja Kotipizzaa...
Lapsuudessani viisaita, uteliaita ja tunteikkaita ihmisiä. Sosiaalisia ja ratkaisuhenkisiä. Daideellisia?
Luonto on kaunis. Nykyään punkitettu.
T. Se sitkas kana Espoosta jolla lärvipohjalaiset esinahanvenyttäjävanhemmat
Pohjalainen kulttuuri, ei pohjanmaalainen!