Tyttis on lähellä saada uuden työpaikan, jossa saisi selvästi isompaa palkkaa kuin minä
Miten voisin ystävällisesti vihjata tyttikselle, etten haluaisi että hän tavoittelee sitä työpaikkaa? Meidän suhteemme on vaarassa, jos tyttiksestä tulee suurituloisempi kuin minusta. Tyttis tosin on asiasta hyvin innoissaan ja uusi työ olisi kuulemma sitä jota hän haluaisi. Tyttis toivoisi, että minä tukisin ja auttaisin häntä kohti unelmiaan. Mutta minähän autan ja tuen häntä hänen nykyisen työnsä suhteen.
Sellaiset suhteet eivät toimi, joissa nainen tienaa enemmän kuin mies. Lisäksi se ottaa miehen miehisyyden päälle, pelkään, etten voi olla tyttikselleni enää kunnollinen mies.
Kommentit (17)
Pitääpä muuttaa Porvooseen jos siellä voi tienata noin hyvin.
Sulla mitään tyttistä ole. Eikä työpaikkaakaan.
Täähän on tietty provo, mutta aapeen tavoin ajattelevia miehiä löytyy edelleen. Niiden pitäisi kyllä auttaa darwinismia ja nykäistä itsensä kiikkuun jossain metsäkorvessa.
Jätä se sika, ansaitset huonommin tienaavan naisen, ei sitä häpeää ja nöyryytystä voi kukaan itseään arvostava ja kunnioittava mies kestää, paitsi ehkä k ilttimiehet.
Kyllä heikoissa kantimissa on "miehuus" jos se ei sitä kestä kun nainen tienaa.
Tienaisipa oma vaimo enemmän kuin minä. Tuhlaa ainakin enemmän :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä heikoissa kantimissa on "miehuus" jos se ei sitä kestä kun nainen tienaa.
Kyllä heikoissa kantimissa on älykkyys, jos provon ottaa tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Täähän on tietty provo, mutta aapeen tavoin ajattelevia miehiä löytyy edelleen. Niiden pitäisi kyllä auttaa darwinismia ja nykäistä itsensä kiikkuun jossain metsäkorvessa.
Vaikutatpa veemäiseltä ämm.ltä.
Vierailija kirjoitti:
Löytyy myös samoin ajattelevia naisia (en minä). Toivottavasti nämä löytävät toisensa ja antavat muiden elää rauhassa tasa-arvoisuuteen pyrkivässä maailmassa. Perustakaa vaikka oma patriarkaalinen yhteisösulkeumanne kveekkareiden tapaan.
No, minä olen toimitusjohtaja ja tienaan tuplat siitä mitä mieheni. Mies ei ole likimainkaan samoissa asemissa urallaan. Ja silti tää ei ole mikään ongelma, on vaan ylpeä vainostaan.
Naisen kirjoittama miesvihaprovo.
Tienaan huomattavasti enemmän kuin mieheni joka on ajoittain työttömänä, mutta panee kuin eläin ja pitää kodin kunnossa. Olen tyytyväinen. Millä sinä kompensoit tuloeroa tässä mielikuvitusleikissäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy myös samoin ajattelevia naisia (en minä). Toivottavasti nämä löytävät toisensa ja antavat muiden elää rauhassa tasa-arvoisuuteen pyrkivässä maailmassa. Perustakaa vaikka oma patriarkaalinen yhteisösulkeumanne kveekkareiden tapaan.
Tässäpä olisikin ajatusleikin paikka. Tätä jakoa kuitenkin löytyy vielä runsaasti, mikseivät elä keskenään onnellisina ja säästä muita antiikinaikaisilta käsitteiltään?
Ehkä parempi, että päästät tyttiksen irti. Eiköhän se jonki lääkärin äkkiä pokaa.
Pelkosi on aiheellinen, sinusta ei ole kunnon mieheksi.