En uskalla lähteä
Meillä on ollut vuosia vuoristoratamainen suhde, jonka järkevä ihminen olisi lopettanut jo alkuunsa mutta jostain syystä jäin.. Voi miksi en lähtenyt..
Etenkin suhteen alussa riidat on oli kammottavia, jolloin on huudettu toisillemme ihan hirveitä asioita ja uhkailtu ties millä.
Mies on suutuspäissään töninyt ja potkinut minua, heittänyt nurin sekä rikkonut tavaroitani (esim kaksi kännykkääni). En todellakaan ole viaton mutta mitään fyysistä väkivaltaa en ole mieheeni kohdistanut vaan lähinnä huutanut mitä sylki suuhun tuo ja heitellyt tavaroita (en miestä päin).
Tilanne rauhoittui ja oli pitkään seesteinen ja olen nyt raskaana. Riidat oli kuin paha uni vain kunnes tänään meillä paloi hihat ihan turhasta asiasta. Hetken aikaa huudettuamme ja miehen meuhkattua ympäri taloa, mies nappasi takkapuun ja heitti sillä minua, huusi vielä jotain ja lähti ovet paukkuen ulos. Olin koko riidan ajan istunut sohvalla lehti kädessä enkä sillä hetkellä katsonut miestäni, koska en halunnut provosoida tilannetta enää pahemmaksi. Puukalikka osui minua suoraan käteen sellaisella voimalla, että kaksi rakennekynttä meni poikki ja rystysistä meni iho naarmuille ja mustelmaa nousee. Olisi osunut vatsaan, jos en olisi istunut lehti kädessä.
Laitoin miehelleni viestin perään, että oli viimeinen kerta kun on mua kohtaan väkivaltainen, olisi voinut vahingoittaa vauvaa ja että otan hänen väkivaltaisuutensa puheeksi neuvolassa, jollei itse tee asialle jotain ensin. Mies vastasi, että on nauhoittanut talteen minun huutamiani uhkauksia, esim. että olen uhannut tehdä hänen elämästään hankalaa vaikka valehtelemalla(?), ja tallettanut joitain tekstiviestejä(?), ja käyttää niitä mua vastaan, jos "kerron keksittyjä asioita neuvolassa" kun hänellä sen sijaan on oikeita todisteita. En tiedä mitä miehellä on hallussaan mutta olen suutuspäissäni sanonut varmasti kaikenlaista. Niin on hänkin mutta ei mulla todisteita ole. Nauhoituksista saa omat sanomisensa editoitua pois.
Tällä kertaa mä todella haluan lähteä tästä suhteesta lopullisesti, mutta nyt mua pelottaa voiko mies viedä lapsen huoltajuuden, koska hänellä on joitain todisteita mua vastaan? Vai tähänkö pitäisi jäädä jotta saan pidettyä lapsen lähelläni?
Kommentit (6)
Ja teidän kaltaiset urpot hankkii vielä lapsia. Ei hele...
Et ole vielä edes synnyttänyt joten lapsen isä ei todellakaan voi viedä lastasi sinulta.
Lähde heti kun vielä voit lähteä yksin ja antaa lapsellesi turvallisen ympäristön kasvaa.
Isällä on toki halutessaan oikeus nähdä lastaan mutta kyse on vauvan kohdalla tunneista kun vauva on äidissä vielä niin kiinni.
Asioista sovitaan viranomaisen kanssa jos isä tapaamisia haluaa.
Nyt on tärkeintä että katkaiset väkivallan ja lähdet ennen kuin tapahtuu jotain peruuttamatonta.
Toivottavasti sinulla on tukiverkosto kunnossa ja pääset ystävän/vanhempien luokse aluksi miettimään asioita.
Tarvittaessa myös turvakoti auttaa jos muuta apua ei ole heti saatavilla.
Voimia sinulle ja ihanalle tulevalle pienokaisellesi ❤
Et ole vielä edes synnyttänyt joten lapsen isä ei todellakaan voi viedä lastasi sinulta.
Lähde heti kun vielä voit lähteä yksin ja antaa lapsellesi turvallisen ympäristön kasvaa.
Isällä on toki halutessaan oikeus nähdä lastaan mutta kyse on vauvan kohdalla tunneista kun vauva on äidissä vielä niin kiinni.
Asioista sovitaan viranomaisen kanssa jos isä tapaamisia haluaa.
Nyt on tärkeintä että katkaiset väkivallan ja lähdet ennen kuin tapahtuu jotain peruuttamatonta.
Toivottavasti sinulla on tukiverkosto kunnossa ja pääset ystävän/vanhempien luokse aluksi miettimään asioita.
Tarvittaessa myös turvakoti auttaa jos muuta apua ei ole heti saatavilla.
Voimia sinulle ja ihanalle tulevalle pienokaisellesi ❤
Muuten oikein hyvä tämä viesti, mutta isällä ei ole oikeutta tavata lasta vaan lapsella on oikeus tavata isää. Tietenkään isää ei voida pakottaa tapaamaan lasta.
Ei minulla ole intressinä estää lapsen ja isän tapaamisia. En usko että mies olisi lastaan kohtaan väkivaltainen. Toisaalta vaikea se on uskoa, että muuten niin kiltti ja tunnollinen mies olisi minuakaan kohtaan väkivaltainen.. mutta syy onkin kuulemma aina minussa.
En vain halua menettää lapsen huoltajuutta tai päätyä mihinkään viikko-viikko-järjestelyyn.
Tukiverkostoa minulla ei ole ja siksi kai lähteminen onkin ollut niin vaikeaa.
Kuulostaa mun kesältä. Lähde ja nopeasti, tuskin kadut. Ja vastuullasi on huolehtia itsesi ja vauvasi turvallisuudesta. Tuollaisilla uhkauksilla ihmiset vain yrittävät alistaa ja käyttää valtaa. Ei hän lastasi saa.