Miksi melkein kaikilla suomalaisilla on rillit, onko huonosilmäisyys geeneissämme?
meillähän on muutamia kansansairauksia, ehkä huono näkökyky on yksi niistä.
Missään muualla ei ole rillejä kuten täällä.
Kommentit (12)
Ikänäkö alkaa vaikeuttamaan hyvin monelta elämää joskus +40 ikäisenä. Sitä paitsi en minä ole ainakaan huomannut täällä mitenkään huomattavan paljon silmälaseja.
Varmaan sukurutsauksen seurauksena silmät menny pilalle
Esimerkiksi itänaapurissa eivät naiset pidä laseja, vaikkeivät näkisi juuri mitään. Suomessa ilmeisesti ”määrätään” silmälasit herkemmin kuin monessa muussa maassa.
Ihan yhtä paljon on taittovirheitä muuallakin. Suomessa on ihan yleisesti hyväksyttyä käyttää silmälaseja. Esimerkiksi usa:ssa sitä pidetään nolona ja nörttimäisenä, ja useimmat käyttää piilareita tai käyvät taittovirheleikkauksessa.
En tiedä onko täällä enempää, mutta todennäköisesti täällä ollaan käytännöllisiä ja halutaan nähdä hyvin. Käytännöllisyys ja hyvä olo menee ohi ulkonäköseikkojen, ja sitäpaitsi rillejä on kivannäköisiäkin.
Etenkin naiset täällä ovat monet työelämäsä ja itsenäisiä, jolloin on tärkeämpää esim. nähdä hyvin ja olla skarppi, kun miellyttää miesten silmää. Ei olla niin riippuvaisia miesten miellyttämisestä.
Asun osan vuodesta Espanjassa ja siellä kiinnitti huomiota että tosi harvalla on silmälasit. Itselläni on ollut kaksiteholasit jo vuosia..
Veikkaanpa että pelkästään tokiossa on yhtä paljon rillipäitä kuin koko suomessa asukkaita.
Minulla on paljon britti ja irkkukavereita, ja olen yllättynyt, kuinka moni käyttää piilareita. Harva pitää laseja muuten kun kotonaan.
Täällä myös määrätään lasit todella herkästi. Minulle on suositeltu laseja joka ikinen kerta tarkastuksessa käydessäni, mutta näen silti mielestäni kaiken ongelmitta, luen pienimmätkin präntit ja kaverit ihmettelevät, miten voin nähdä niin tarkasti lukea hyvinkin kaukana olevat kyltit. Yhden kerran lasit haksahdin ostamaankin, mutta tuntui, että niistä tuntui olevan enemmän haittaa kuin hyötyä, joten käyttämättä jäivät.
Mullakin on rilli tuolla pihalla. En ookaan vähään aikaan rillannut. Hyvä kun muistutit.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi itänaapurissa eivät naiset pidä laseja, vaikkeivät näkisi juuri mitään. Suomessa ilmeisesti ”määrätään” silmälasit herkemmin kuin monessa muussa maassa.
Voi se näinkin olla. - Toisaalta en ymmärrä heitä, jotka eivät käytä laseja saati käytä piilolaseja, jos eivät muutoin näe hyvin.
Meillä korjataan taittovirheet. Jossain muualla ilmeisesti ei. Meillä käydään kouluja ja hyvä näkökyky on tärkeä. Ehkä jossain muualla ei ole näin?