Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorena lapset saaneen naisen työnhaku: kertoako perhevapaista (aukoista CV:ssä) vai ei?

Vierailija
10.10.2018 |

Ongelmani on seuraavanlainen:

Olen saanut lapseni ennen yliopisto-opintoja ja niiden aikana. Perhetilanteen vuoksi en ole voinut työskennellä opintojen ohella ja opinnot kestivät n. 8 vuotta eli hieman normaalia pidempään.

Kannattaako minun laittaa maininta niistä vuosista, jotka olen ollut vanhempainvapaalla, CV:hen vai ei?
Tässä on kaksi uhkakuvaa:

- Jos en laita, työkokemuksen puute ja opintojen kesto voivat nostaa kysymyksiä.
- Jos laitan, tulen paljastaneeksi että minulla on lapsia (= uhka työnantajalle mm. sairaspoissaolojen takia yms.).

Toisaalta lapsista kannattaisi ehkä tilanteessani kertoa ja tehdä selväksi, että vaikka olen n. kolmekymppinen vastavalmistunut nainen niin lapsihommat on jo paketissa.

Mitä olette mieltä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa valitettavasti auttaa mutta tuli vaan mieleen, että miehet pääsee tässä asiassa niin helpolla. Niiden ei tarvi murehtia tällaisia kysymyksiä ollenkaan, senkus hakevat vaan!

Vuosikausien kotona makaaminen on vienyt voimat niin, että on vaikeaa vastata kysymykseen aukoista cv:ssä?

Miehet tosiaankin hakee vaan, ja niin voivat tehdä naisetkin. 

Uhriudu vähän lisää, elätti. 

Tiiätkö, sun asenteesi on suora vastaus kysymykseen siitä, syrjitäänkö naisia työelämässä ja minkä takia.

Nytkö implikoit sitä, että miehet ja naiset eivät joudu ihan samalla tavalla hakemaan työpaikkoja? 

Ei vaan että naisten lisääntymistä pidetään kotona makaamisena ja tällainen asenne johtaa syrjimiseen työelämässä.

Vierailija
22/22 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti mainitsisin. Parempi niin, että lapset on jo tehty.

Se, että on tehnyt lapsia ei takaa sitä etteikö niitä tulisi vielä myöhemmin lisää.

Yllättävän moni nuorena lapsia saanut, tekeekin uuden sisarussarjan kun ensimmäiset ovat isoja.

Yksi työkaverini usein retosteli sillä kuinka hänellä on jo lapset tehtynä ja hän on siksi niin ja niin paljon parempi työntekijä kuin nuoremmat naiset.

Sai kuitenkin vielä nelikymppisenä kaksi lasta 6 vuoden ikäerolla.

Ei tämmöiset mitenkään harvinaisia ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi