Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottokorttini käyttö on toistaiseksi pois päältä mutta silti PayPal-maksu oli mennyt läpi?

Vierailija
10.10.2018 |

PayPal-tililläni ei ole myöskään käteistä rahaa. En voi tajuta?

Kyseessä toistuva PayPal-maksu, joka menee automaattisesti kuukausittain.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luottokortilla oli joku tehny toissapäivänä eBaystä (maksut menee PayPalin kautta) kaksi alle 10€:n ostosta. Kuoletin kortin välittömästi.

Vierailija
2/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siis luottoyhtiön kanssa sopimus että korttini käyttö on estetty toistaiseksi kokonaan, ollut näin jo pari viikkoa. Mutta silti tuo toistuva PayPal oli jotenkin mennyt läpi nyt äsken? 

En tiedä oliko tuo summa niin pieni sitten luottoyhtiön mielestä että se sai mennä läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun luottokortilla oli joku tehny toissapäivänä eBaystä (maksut menee PayPalin kautta) kaksi alle 10€:n ostosta. Kuoletin kortin välittömästi.

..ja siis kukaan perheestäni ei ollut noita ostoksia voinut tehdä (lapset alle 4-vuotiaita, mieheni taas ei korviksia käytä..).

Olisko PayPal kenties onnistuttu hakkeroida?

Vierailija
4/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siis luottoyhtiön kanssa sopimus että korttini käyttö on estetty toistaiseksi kokonaan, ollut näin jo pari viikkoa. Mutta silti tuo toistuva PayPal oli jotenkin mennyt läpi nyt äsken? 

En tiedä oliko tuo summa niin pieni sitten luottoyhtiön mielestä että se sai mennä läpi.

En osaa sanoa. Mulla nuo kaksi ostosta näkyi katevarauksina vielä kortin sulkemishetkellä. Silti ne rahat ilmeisesti ehti mennä koska toinen tuotteista kuulemma lähetetty?!? En tajua, mitä järkeä...

Vierailija
5/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki joka tapauksessa joutuu korvaamaan kuolettamisen jälkeen tehdyt ostot (jos niitä ei ole itse tehnyt).

Vierailija
6/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankki joka tapauksessa joutuu korvaamaan kuolettamisen jälkeen tehdyt ostot (jos niitä ei ole itse tehnyt).

Joo. En vain tiedä miten todistaa että en ole itse niitä tilannut, kun samana päivänä tilasin kolme muuta tuotetta eBaystä...

Vierailija
7/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. En vain tiedä miten todistaa että en ole itse niitä tilannut, kun samana päivänä tilasin kolme muuta tuotetta eBaystä...

Ota yhteyttä e-bayhin ja kysy tuleeko ne sinun osoitteeseen. Ja jos ei niin e-bay varmaan tekee jotain. Jos tulee, niin voisiko sieltä tilata vahingossa?

Vierailija
8/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eBay.uk:sta kyse ja sekä tilaamieni tuotteiden, että niiden joita en tilannut lähetysmaa Britannia.

Vierailija
9/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä e-bayhin ja kysy tuleeko ne sinun osoitteeseen. Ja jos ei niin e-bay varmaan tekee jotain. Jos tulee, niin voisiko sieltä tilata vahingossa?

Laitoin heti palautteet kummallekin tavarantoimittajalle, jotka tekivät ostopäätöksen puolestani. Käsittääkseni niistä viesteistä menee aina kopio eBaylle.

Vierailija
10/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että voi tilata vahingossa - vaatii aika monta napinpainallusta kuitenkin. Lisäksi nämä huijausostot eroavat normaaleista siinä että niistä ei tullut tilausvahvistusta lainkaan kun normaalisti tulee heti maksu-painikkeen painamisen jälkeen. Kummastakaan ei tullut tätä vahvistusta lainkaan, toisesta tuli ”tuote lähetetty” seuraavana päivänä.

Vierailija
11/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti selviää, etkä joudu maksamaan niistä.

Vierailija
12/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin vielä tarkemmin PayPalista maksutiedot ja siellä selvästi lukee että veloitettu tuolta luottokortilta, jonka käyttö ei pitäisi lainkaan olla mahdollista tällä hetkellä.

Myös luottokorttiyhtiön omilla sivuilla lukee selvästi, kun kirjaudun sinne sisään, että kortin käyttö ei tällä hetkellä mahdollista.

Eli miten ihmeessä toistuva maksu on voinut mennä läpi?

Sinänsä ihan ok että tuo yksi toistuva maksu on mennytkin läpi koska en haluaisi keskeyttää palvelua. Mutta ihmetyttää kovasti. 

Terv. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi