Rivitalossa asuminen kiukuttaa naapurit aina ohi kävellessään töllää keittiön ikkunasta sisälle
Kommentit (15)
Ei hitto, toi voisi olla täysin mun suusta. Minusta olisi kiva pitää verhoa auki, mutta naapurit aina katselee mun tiskejä ja jopa morjestaa mulle, kun olen aamukahvilla yöpuvussa. Että onpa kiva.
Olen aina ollut jotenkin immuuni tuollaiselle. En ole antanut häiritä, naapuri katsoo, jos siltä tuntuu. Tässä meidän arjessa nyt ei mitään niin kummallista ole, että jäisi edes mieleen. Verhot auki aina.
Vierailija kirjoitti:
verhot kiinni. vai pidätkö niitä auki siksi, että voit töllätä naapureita pihalla?
Olen tuo toinen vastaaja. Siis olisi kuva pitää verhoja auki, että tulisi luonnonvaloa sisälle ja vaikka ihailla auringonpaistetta ja tällä hetkellä ruskaa. Siis noh, ihan yleisesti, miksi nyt kämpässä on ikkunat. Jotta voisi katsella ulos ja sillee.
Ikkunan ominaisuus tuppaa olemaan se, että jos haluat kytätä, näyt muille. Jos ap ja se toinen haluat kyylätä rauhassa ilman verhoja, hommatkaa peiliteippi ikkunaanne.
Onneksi meillä on rivarissa keittiö ja olohuone metsään päin, niin ei kukaan tuijota. Kadulle ja pihalle päin olevassa makuuhuoneessa voikin pitää verhon kiinni.
Vanhanajan valoverhot kunniaan:). ne peittää sopivasti, silti valo pääsee sisään ja näkee ulos. =järkiratkaisu. Itsellä kulmahuoneisto jonka ohi kulkee moni.
Silti ei niin väliä jos minut joskus näkeekin, moi on äkkiä sanottu.
Joo, tuo on yksi huomattu seikka, jonka vuoksi rivitalokokemukseni jäi pariin kuukauteen. Kerrostalokin on paljon parempi.
Meilläkin rivarissa ohikävelevät killisilmänaapurit oikein pällistelevät jos on ovi tai verhot auki. Eivät kai tajua kuinka typerältä näyttävät...
Kuule ap, ehkä sinä nyt vain olet niin lumoava, että he eivät voi muuta kuin tuijottaa!
Hanki salusiini.
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto, toi voisi olla täysin mun suusta. Minusta olisi kiva pitää verhoa auki, mutta naapurit aina katselee mun tiskejä ja jopa morjestaa mulle, kun olen aamukahvilla yöpuvussa. Että onpa kiva.
Eli sinäkin töllötät heitä! Ihminen on luonnostaan utelias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
verhot kiinni. vai pidätkö niitä auki siksi, että voit töllätä naapureita pihalla?
Olen tuo toinen vastaaja. Siis olisi kuva pitää verhoja auki, että tulisi luonnonvaloa sisälle ja vaikka ihailla auringonpaistetta ja tällä hetkellä ruskaa. Siis noh, ihan yleisesti, miksi nyt kämpässä on ikkunat. Jotta voisi katsella ulos ja sillee.
Oisko sellainen rullaverho käypänen, joka on tarkoitettu parvekelasitukselle. Niistä näkyy hyvin läpi ulos, mutta ei näe ulkoa sisälle.
Lapsuudenkotini yksi naapuri (rivarialueella siis) oli oikein ammattitasoinen kyttääjä. Lisäksi hänen silmälasinsa ilmeisesti tuppasivat valumaan pitkin nenää koska hän aina nyrpisti nenäänsä halutessaan nähdä tarkemmin. Efekti oli aika huikea, mutta ei sille vielä silloin osannut nauraa. Rivariasumisessa naapurit kyllä vaikuttavat hurjasti. Kerrostalossa on jotenkin enemmän anonymiteettiä mielestäni, en osaa täysin selittää miksi näin tunnen.
Jos ulkona on valoisampaa kuin sisällä, ei sieltä kovin selkeästi sisään näe. (Nyt on tietty ulkona pimeää & sisällä lamput päällä -vuodenaika käsillä, joten tästä tiedosta ei ole hyötyä seuraavaan puoleen vuoteen.)
Laita ikkunaan vaalea salusiiniverho (siis sellainen vain ikkunan alaosan peittävä verho). Valo tulee läpi, mutta sisään ei näe kuin huoneen yläosaan.