Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro todellinen mielipiteesi alkoholismista, puistokemisteistä ja tapajuopoista?

alkkis
10.10.2018 |

Mitä mieltä alkoholismista

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä tarkoitat puistokemistillä, mutta alkoholistit ja juopot olkoot miten ovat kunhan eivät häiritse minua. Niin kauan kun ne eivät huutele minulle, istu kusihousuissa julkisissa tai tuu mun välittömään läheisyyteen haisemaan, saavat he elää elämäänsä mun puolestani miten tykkää.

Tietenkin toivoisin heille parempaa elämää, mutta minkäs teet.

Vierailija
2/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistit ja alkoholismin seuraukset ovat valtion välittämän huumausaineen poliittisesti hyväksytty hinta. Kun katsot alkoholistia katsot suomalaista huumausainepolitiikkaa käytännössä.

Toisaalta puheet siitä, että alkoholismin rahallisesti mitattavissa olevat haitat valtiolle olisivat Alkon tuottoja suuremmat on tekopyhää valehtelua. Jos näin oikeasti olisi, meillä olisi kieltolaki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisia ihmiskohtaloita jokainen.

Vierailija
4/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eivät muita ihmisiä häiritse/tuhoa paikkoja niin mikäs siinä. Ja tietenkin itse maksavat juomisensa. Käyvät siis töissä.

Vierailija
5/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi on paskamainen, etenevä, kuolemaan johtava sairaus, johon varsinkin suomalaisten tulee suhtautua todellisella vakavuudella.

Vierailija
6/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä tässä on mielipiteillä? Se on vallitseva tosiasia, että joukossamme elää varsin huomattava määrä alkoholista eri tasoisesti riippuvaisia ihmisiä. Tapajuoppoja lienee puolen miljoonaa, rapajuoppojen osuus on mitätön, vaikka he ovat näkyvillä kaupungeissa. Minä en tiedä, onko alkoholismin syy puhtaasti psyykkinen vai löytyykö alttiudelle jokin fysikaalinen vastine elimistöstä, mutta jotkut näyttävät olevan kärkkäämpiä sekoittamaan päänsä jollain, mitä käsiinsä saavat. Ainoastaan ne, joiden käyttö pysyy kohtuuden rajoissa, voivat kuvitella valitsevansa vapaasti, juovatko vai eivät. Ja heidänkin voi olla vaikea päästä tavastaan ottaa työviikon jälkeen pari kaljaa. Todellisissa vaikeuksissa olevilla ei ole mitään valinnanvapautta. Heille ei ole olemassa sellaista vaihtoehtoa, että en juo tätä alkoholia nyt. Muutos tulee, kun tapahtuu jokin vielä alkoholiakin pakottavampi asia: jotkut tulevat uskoon, eräs läheiseni jätti juomisen, kun oli toisen kerran sairaalassa siinä kunnossa, ettei tiedetty, jääkö henkiin.

Paljon pahaa alkoholinkäyttö saa aikaan, samoin kuin muiden päihteiden. Siitä ei kai tarvitse kirjoittaa enempää. Jos alkoholin myyminen kiellettäisiin, sitä valmistettaisiin itse. Tai sitten käytettäisiin jotakin muuta päänsekoitetta.

Vierailija
7/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksun

Vierailija
8/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat luovuttaneet, sinnittelevät

viina lupasi auttaa, mutta vei syvempiin ongelmiin, susi lampaan vaatteissa

itsekunnioitus mennyttä

Vierailija
9/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapajuopon kohtaaminen on liian monelle ainoa hetki, kun voi kokea olevansa jonkun yläpuolella.

Vierailija
10/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan. Kaikki paskat housuissa puistoissa pyörivät haisevat örisijät pitäisi kerätä keskitysleireille ja kaasuttaa. Pilaavat Suomen maineen ja katukuvan kauneuden.

Vierailija
11/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että jokaisella on jakamaton ihmisarvo, roskaa meistä ei ole kukaan. Kohtelen ystävällisesti ja saatan pari sanaakin vaihtaa, mutta en jää kuuntelemaan loputonta vuodatusta elämän kurjuudesta. En hyväksy, jos juominen aiheuttaa epäsopivaa käyttäytymistä, tyyliin kadulle kuseskelua, törkeää huutelua, ahdistelua, paikkojen rikkomista, roskaamista jne.

Hymyilevästä Apollosta, By Eino Leino:

Ei paha ole kenkään ihminen,

vaan toinen on heikompi toista.

Paljon hyvää on rinnassa jokaisen,

vaikk' ei aina esille loista.

12/12 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit vetää ja toisaalta ihan oma päätös heiltä. Vähä vastaava ennen ku oli eka lama n. - 90, käytännössä täystyöllisyys ja ne jotka eivät olleet töissä olivat itse päättäneet olla työttöminä.

Ihmisiä on monenmoisia ja osa tekee kummia päätöksiä.

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi