Lapseton isosiskoni leikkii ”suvun päänaista”
Palaa hermo. En tiedä onko hän vaihdevuosissa vai mikä mättää, mutta palaa oikeaati hermo. Lapseton siskoni on nyt itse ylentänyt itsensä joksikin suvun ykkösmääräilijäksi, jonka päätösvaltaan pitää alistaa kaikki.
Kuin hirviöanoppi ilman lapsia.
Sekaantuu lastenkasvatukseen, joulunviettoon, lomiin, siihen miten paljon muut sukulaiawt saa nähdä toisiaan, aivan kaikkeen.
Kommentit (44)
Näitä matriarkkoja riittää, oli lapsia tai ei. Minullakin oli nuorena kaveri, joka muuttui kaikkitietäväksi besserwisseriksi heti kun sai lapsen. Kolmen kuukauden äitiyden jälkeen hän paasasi elämänohjeita meille tyhmille lapsettomille. Olisi pitänyt juhliminenkin lopettaa kun hän ei itse juhlinut sillä hetkellä. On kyllä myöhemmin juhlinut siinä missä muutkin. Mutta asiaan, laittakaa se sisko jäähylle, muu ei auta. Itse olen jo aikaa sitten raakannut kaikki energiasyöpöt lähipiiristäni. On mukavampi elää näin.
En ymmärrä yhtään ap:n kaltaisia ihmisiä, joilla ei ole yhtään itsetuntoa ja uskallusta seistä selkä suorassa. He luimistelevat, pyytelevät anteeksi kaikkea, selittelevät ja tietenkin uhriutuvat. Jos heillä on lapsia, niin myös nämä oppivat samanlaisen nöyristelevän käytöksen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä yhtään ap:n kaltaisia ihmisiä, joilla ei ole yhtään itsetuntoa ja uskallusta seistä selkä suorassa. He luimistelevat, pyytelevät anteeksi kaikkea, selittelevät ja tietenkin uhriutuvat. Jos heillä on lapsia, niin myös nämä oppivat samanlaisen nöyristelevän käytöksen.
Mistä ihmeestä tällaista päättelet?
Kuulostaa siskoltani.
Ajoittain aina joku juttu saa hänet päsmäröimään niin rajusti, että on pakko ollut ottaa aika reippaasti etäisyyttä.
Tyyli on komentava "teet nyt näin ja näin" ja poistuu sitten paikalta ennen kuin on edes tajunnut mitä tapahtui. Käytännössä vaan jonkun tavallisen asian tekemiseen on monta tapaa ja mitään pakkoa ei ole tehdä hänen tavallaan