Onko naapurin vakoilu laitonta?
Esimerkiksi seuraa milloin on töissä, kotona, vie roskat, hakee postit, lenkkeilyttää koiran, tuijottaa ikkunasta jne. Sitten kertoo näitä tietoja muille ihmisille.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa on.
Menee Yksityiselämän suojan, yksityisyyden suojan ja kotirauhan alle.
En jaksa alkaa käydä tarkemmin läpi, mutta Finlexistä nuo löytyy.
Ei tuollainen ole todistettavissa, ap voi kuvitella, muuttuu laittomaksi vasta jos kiikaroi sisätiloihin tai kuuntelee mikillä seinän läpi.
Poliisi tutkii asian. Ei kenenkään tarvitse itse mitään alkaa todistelemaan.
On, etenkin jos sitä tehdään kiusaamismielessä. Kiusaamismielessä tuo on vainoamista.
Muuten osoittaa vain sen, että seuraaja ja kyttääjä on hyvin hyvin pienessä maailmassa elävä. Hänen identiteettinsä kasvaa kun hän pääsee retostelemaan muiden tekemisillä. Hän tuo seurueelleen, jossa todennäköisesti on hänen itsensä kaltaista porukkaa, hupia niillä puheillansa. Hän siis loistaa seurueessa jollakin muulla kuin omilla taidoillaan. Hänessä itsessään ei ole mitään millä loistaa. Hän elää toisen kautta. Ja kun siinä seurueessa kukaan ei sano, että no, ei mua kiinnosta toi, miks sä kerrot noita juttuja, niin silloin se seurue on täysin samaa lajia kuin se tyyppi itse.
HÄNESSÄ EI OLE ITSESSÄÄN MITÄÄN MILLÄ PÄTEÄ! JA HÄNEN MAAILMANSA ON HYVIN PIENI!
Vierailija kirjoitti:
On, etenkin jos sitä tehdään kiusaamismielessä. Kiusaamismielessä tuo on vainoamista.
Muuten osoittaa vain sen, että seuraaja ja kyttääjä on hyvin hyvin pienessä maailmassa elävä. Hänen identiteettinsä kasvaa kun hän pääsee retostelemaan muiden tekemisillä. Hän tuo seurueelleen, jossa todennäköisesti on hänen itsensä kaltaista porukkaa, hupia niillä puheillansa. Hän siis loistaa seurueessa jollakin muulla kuin omilla taidoillaan. Hänessä itsessään ei ole mitään millä loistaa. Hän elää toisen kautta. Ja kun siinä seurueessa kukaan ei sano, että no, ei mua kiinnosta toi, miks sä kerrot noita juttuja, niin silloin se seurue on täysin samaa lajia kuin se tyyppi itse.
HÄNESSÄ EI OLE ITSESSÄÄN MITÄÄN MILLÄ PÄTEÄ! JA HÄNEN MAAILMANSA ON HYVIN PIENI!
Niin, sitte se kyttääjä ja jonkun toisen tekemisistä itselleen arvoa etsivä ja hakeva, niin se lähtee jopa kaupassa kulkemaan perässä... VOI ETTÄ, SÄÄLITTÄVÄÄ! IKÄIHMINEN JOPA!
Mun mielestä sillä ihmisellä ei liene maailmasta mitään muuta tietoa kuin ne omat kotinurkat, ja sitten tietty naapurin tekemiset.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vainoajilla ei ole mitään läheisiä. Ovat niin surkeita ja yksinäisiä, että alkavat elää vainottavansa kautta. Paha mielenterveysongelma ja todellakin laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa on.
Et viitsisi jauhaa kakkaa, kun et tiedä. Yksityiselämä, yksityisyys ja kotirauha ovat oikeushyviä, joita suojellaan laeilla. Ne eivät siis itsessään ole mitään suoraan vaikuttavia normeja, eikä niiden "vastainen" toiminta siten ole lainvastaista, ellei samalla rikota jotain nimenomaista kirjoitetun lain säännöstä.
Rikoslaki säätää esimerkiksi salakatselusta ja -kuuntelusta (jotka eivät kuvatuissa tapauksissa täyty) sekä yksityisyyttä loukkaavasta tiedon levittämisestä, joka periaatteessa voisi täyttyä, mutta epätodennäköisesti.
Salakuuntelu, kuulee mitä toisen asunnossa puhutaan ja lähtee levittelemään sitä kuulemaansa.
Kannattaa pysyä kaukana tuollaisen tyypin asuntoa päin olevista seinistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa on.
Ei tuollainen ole todistettavissa, ap voi kuvitella, muuttuu laittomaksi vasta jos kiikaroi sisätiloihin tai kuuntelee mikillä seinän läpi.
Kun on kyse gang stalkingista, niin poliisi ei tutki ja kaiken lisäksi tukee naapuristalkkereita. Sellaista jenkkityylistä neighborhood watch toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vainoajilla ei ole mitään läheisiä. Ovat niin surkeita ja yksinäisiä, että alkavat
Gang stalkkereilla on kyllä usein läheisiä, ne on usein ihan tavallisia ihmisiä, joilla on vaan piileviä sadistisia taipumuksia ja katkeruutta, jota ne purkaa gang stalkingin kohteeseen.
Asuin rivarissa jokusen vuoden ja myönnän että välillä tuli ehkä vähän ääntä pidettyä. Minulle ei siitä kuitenkaan kukaan tullut koskaan sanomaan vaan pihalla kuiskuteltiin keskenään ja mökötettiin, lopetettiin tervehtiminen yms. Eräskin oikaisi matkalla harrastuksiinsa aina ikkunani vierestä ja oikein kuunteli tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa on.
Tarvitseeko olla mikki. Jos kuulee naapurin puolella puhuttua ja ihan oikeesti siis vieläpä kuuntelee ilman kuuntelulaitteita - ei nää eräitten talojen seinät mitenkään niin ääntä eristäviä ole, ettei normaali äänikin läpi kuulu, jos oikein tarkoituksella kuuntelee, ja sitten lähtee omien harhakuvitelmiensa mukaan kuulemaansa vääntäen levittämään...
Ei kannata kytätä ja seurata naapuria ihan siis sairaalloisella tavalla! Ei vaikkei vainoksi meniskään. SAIRAALLOISTA SE ON JOS ELÄMÄN SISÄLTÖ TULEE NAAPURIN ELÄMÄN SISÄLLÖLLÄ RETOSTELEMALLA!
No joo. Roskikset. Meillä erotellaan roskat nyt kutakuinkin kaikin systeemiin kuuluvin osin. Muovijäte. Meitsi vie muovit hedelmäpussiin pakattuina, eli se pussi kyllä sitten erottuu siellä keräysastiassa.... Eli kun joku sitten haluaa seurata ja kytätä, niin näkee mitä se nyt on syönyt... Sitten joku jätkä huutelee kaupan parkkipaikalla "tietäis niistä pienimmistä leivistäskään"...
Siis mitä ne pienimmät leivät on...
Tollasta sairasta!
Paperit, laskut, kirjeet, joita vien paperinkeräyskeen jos vien, silppuan, tai sitten yks konsti jos niitä on kertynyt oikein julmettu pino, revin ja liotan vedessä, puristelen muussiksi, ja laitan sekajätteeseen...
Että on niitä kyttääjiä. Päihdeongelmaisia kumpikin tässä talossa kyttäävä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa on.
Kun on kyse gang stalkingista, niin poliisi ei tutki ja kaiken lisäksi tukee naapuristalkkereita. Sellaista jenkkityylistä neighborhood watch toimintaa.
Ei muuten tutki. Jos tekee ilmoituksen, pitää olla todisteet. Jos ei ole todisteita, asia ei etene mihinkään päin!
POLIISILLA ON KYLLÄ IHAN ISOMPIAKIN RIKOKSIA TUTKITTAVANA; ETTÄ SINÄNSÄ SÄÄLI; ETTÄ TUOLLAISIA NAAPURIPASKOJA ON OLEMASSA; JOTKA TAHALLAAN JA TARKOITUKSELLISESTI AIHEUTTAVAT KIUSAA!
Ei noi ihmiset nyt mitenkään päin tavallisilta kuulosta...
Itse syyllistyn kyyläämiseen . Mutta kun naapuri ajaa jatkuvasti kännissä kortitta autolla niin koetan soitella poliisia perään. Sori että katson onko auto lähdössä liikkeelle ja kuka ajaa. Ja ihan poliisin neuvo oli soittaa aina häkeen kun näkee tuon tyypin ajavan autoa. Muutaman onnettomuuden on jo aiheuttanut kännissä ajaessa ja monta läheltä piti tilannetta tiedän. Siis kortti on poissa juuri törkeästä rattijuopumuksesta.
Jos ei aja niin minulle ihan sama juoko litran vai viisi viinaa päivässä ja milloin sammuu ulos tupakalla käydessään. Aikuisen ihmisen oma valinta. Mutta muiden terveyttä ei saa vaarantaa ajamalla kortitta/kännissä. Ja kortitta ajo ei itsessään vaaranna mutta kun tekee mieli viinaa niin ajaa Alkon pihaan ja juo reippaasti jo ennen kotimatkaa. Niin parempi käräyttää aina kun näkee ratissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa on.
Ei muuten tutki. Jos tekee ilmoituksen, pitää olla todisteet. Jos ei ole todisteita, asia ei ete
Ala kiusaamaan takaisin. Jos se sillä loppuisi.
Hanki poliisilta kyttääjänpaperit, niin homma muuttuu lailliseksi.
Ei ihmiset halua vainoajaa/stalkkereita niskaansa, hemmetti! Jokaisella on yksityisyys ja kotirauha, jota on kunnioitettava eli laitonta tosiaan on! Voit saada syytteen kotirauhan häirinnästä. Jos itselläsi ei ole elämää, se ei ole muiden syy, hanki sellainen. Ihmiset pitää jättää rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse syyllistyn kyyläämiseen . Mutta kun naapuri ajaa jatkuvasti kännissä kortitta autolla niin koetan soitella poliisia perään. Sori että katson onko auto lähdössä liikkeelle ja kuka ajaa. Ja ihan poliisin neuvo oli soittaa aina häkeen kun näkee tuon tyypin ajavan autoa. Muutaman onnettomuuden on jo aiheuttanut kännissä ajaessa ja monta läheltä piti tilannetta tiedän. Siis kortti on poissa juuri törkeästä rattijuopumuksesta.
Jos ei aja niin minulle ihan sama juoko litran vai viisi viinaa päivässä ja milloin sammuu ulos tupakalla käydessään. Aikuisen ihmisen oma valinta. Mutta muiden terveyttä ei saa vaarantaa ajamalla kortitta/kännissä. Ja kortitta ajo ei itsessään vaaranna mutta kun tekee mieli viinaa niin ajaa Alkon pihaan ja juo reippaasti jo ennen kotimatkaa. Niin parempi käräyttää aina kun näkee ratissa.
Kuulostaa ihan hyväksyttävältä syyltä. Eikä tuo ole vainoamista, vaan valvot toisen kuntoa ihan turvallisuussyistä. Minäkin olen soittanut häkeen esim. lapsiperheistä, joissa ei kuulosta kaikki olevan hyvin.
Naapurikyttääjiä, on se vaan niin hienoa hommaa. Ottakaa vaan ohjat omiin käsiin niin hyvä siitä tulee.
Onko naapurustopoliisi tutkinut, että mistä autot on saatu ja mitä polkuja pitkin on tuotu maahan.
Isännöitsijöillehän ilmoitellaan siitä ja tästä, juuri nuokin tyypit ihan turhista. Voi kai pyytää lähettämään kirjallisen tiedustelun kyttäreillekin, että selittäkääpäs kun teistä on valitettu, tämähän ei käy.
Ei se laitonta ole. Itse sain ujutettua viemäriputkea pitkin putkentarkastuskameran naapurin vessanpyttyyn.
Höpö höpö. Pitäisi olla kontakti, pelkkä naapuruus ei ole.