Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämme ihan kädestä suuhun ja nyt on vauva tulossa. Miten me selvitään? :(

Vierailija
10.10.2018 |

Ei ollut suuniteltu raskaus, ehkäisy on käytössä ja näköjään kierukka voi pettää. Aborttia en aio tehdä.

Molemmat olemme työttömiä opintojen jälkeen, eikä töitä näytä löytyvän kovin helpolla. Ylimääräisiä menoja meillä ei ole joista voisi karsia. Rahat menee tällä hetkellä: vuokraan, puhelinlaskuihin, sähkölaskuihin, pakollisiin lääkkeisiin, lääkärikäynteihin ja autoon. Auto on "pakollinen " koska muuten emme pääse liikkumaan esim. Lääkäriläynneille. Autoa käytetään niin vähän kuin mahdollista.

Ulkona emme syö, ei ole kalliita harrastuksia, vaatteet ostetaan jo aatteen takia kirppareilta ja elämme muutenkin mahdollisimman vähällä..

Kuun lopussa tilit näyttää plussaa 1-20e per naama.. eli miten tästä vauvan kanssa selvitään..? :(

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän provoilijan tunnistaa otsikon ja aloituksen loppuun laitetuista hymiöistä. Ovat myös aina aiheeltaan kuluneita, samalla vanhalla hutulla mennään.

Vierailija
22/33 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisää saatte, asumistukea ja toimeentulotukea enemmän kun teillä on vauva. Me ei saatu mitään muita tukia kuin pieni määrä asumistukea ennen lapsen syntymää. Syntymän jälkeen meni laskelmat tietysti uusiksi ja alettiin saada enemmän tukia. Kyllä te pärjäätte, älä ota turhaa stressiä vaan nauti raskausajasta ja odottele rauhassa vauvan syntymää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa: lapsilisä, asumistuki, toimeentulotuki ja harkinnan varhainen toimeentulotuki. Kysy Kelasta (esim mene pankkitunnuksilla oma-asiointiin & lähetä viesti).

Teillä on kuitenkin koulutus & mahdollisuus uudelleenkouluttautua jne jne, voit kysyä T-palveluista. Tilanne ei ole niin huono miltä se voi tuntua.

Ja Äitiyspakkauksen saa Kelalta rahana jos on jo saanut vaatteita tutuilta.

Onnea joka tapauksessa!

Vierailija
24/33 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että jotkut uskaltaa ja kannattaa tehdä ne lapset silloin kun on (vielä) tuilla. Työelämässä joutuu helposti seisomaan sinne ruokajonoon. t. työssäkäyvä joka laski ettei pärjäisi nykyisillä tuloillaan, jos talouteen saapuisi lapsi.

Vierailija
25/33 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista ja tsempeistä <3 ap

Vierailija
26/33 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut suuniteltu raskaus, ehkäisy on käytössä ja näköjään kierukka voi pettää. Aborttia en aio tehdä.

Molemmat olemme työttömiä opintojen jälkeen, eikä töitä näytä löytyvän kovin helpolla. Ylimääräisiä menoja meillä ei ole joista voisi karsia. Rahat menee tällä hetkellä: vuokraan, puhelinlaskuihin, sähkölaskuihin, pakollisiin lääkkeisiin, lääkärikäynteihin ja autoon. Auto on "pakollinen " koska muuten emme pääse liikkumaan esim. Lääkäriläynneille. Autoa käytetään niin vähän kuin mahdollista.

Ulkona emme syö, ei ole kalliita harrastuksia, vaatteet ostetaan jo aatteen takia kirppareilta ja elämme muutenkin mahdollisimman vähällä..

Kuun lopussa tilit näyttää plussaa 1-20e per naama.. eli miten tästä vauvan kanssa selvitään..? :(

Toimeentulotuki nousee, kun lapsi syntyy ja lisäksi lapsilisä.

Vierailija
27/33 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ihan suoraan sanotaan, niin erittäin tiukkaa teillä tulee olemaan, jos ette töitä saa. Kaikki avuntarjoajat ja ruokakassijärjestelmät tulee taatusti tutuiksi, mutta ei tämä yhteiskunta onneksi anna lapsiperheen kuolla nälkään.

Hirveä tilanne, itse varmaan päätyisin sydän verta itkien aborttiin, koska en ikimaailmassa haluaisi saattaa lasta noin köyhiin oloihin. Jo pelkkä köyhyys on äärimmäisen stressaavaa lapsettomillekin ihmisille, puhumattakaan lapsiperheestä.

Köyhyys ei ole ikuista.

Vierailija
28/33 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin lämpimästi muuttoa töiden perässä.

Me saatiin esikoinen kesken amk-opintojeni. Lapsettomuustaustaa, joten abortti ei tietenkään käynyt mielessäkään (kävi klassiset, eli kun päätin heittää lapsitoiveet sivuun ja opiskella uuden ammatin, niin enköhän ollut jo toisena lukukautena raskaana 👍).

Töitä oli (ja on edelleen) miehellä, itse tein raskaaksitullessa edellisen alani työkeikkaa, nyt teen sijaisuuksia opiskelemani alan työkohteissa.

Mutta niin, laskeskelua on silti siitäkin huolimatta, että miehellä kokoaika- ja minulla keikkatyötä. Hartaasti odotetaan puolen vuoden sisään tapahtuvaa valmistumistani, jotta pääsisin kunnolla leivänsyrjään ja samalla taloutta paremmaksi.

Lapseen kun sitä rahaa saa upotettua, vaikka suosisikin kirppiksiä.

Vierailija
29/33 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytät muksun ja syötte sen suihinne. Pakastakaa osa, niin ei tarvi hetkeen ainakaan nälkää nähdä. 

Vierailija
30/33 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sairauksia teillä on, kun syötte lääkkeitä?

Vierailija
31/33 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

parantukaa sairauksista, niin ei tartte autoakaan sitten .

Vierailija
32/33 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinliittymät, sähkösoppari ja vakuutukset kannattaa kilpailuttaa. Voi säästää pitkän pennin. Etsikää edullisempi asunto. Miettikää tapoja säästää sähköä (säästö se on pienikin säästö). Minimoikaa auton käyttö eli kävelkää ja pyöräilkää ( jos pyörä on - tosin vitosella tai ilmaiseksikin saatte kyllä jostain facekirpparilta vaikka yhteisen pyörän, jos ei ole) kaikkiin mahdollisiin paikkoihin ja turvautukaa autoon vasta, kun on ihan pakko ja miettikää, voisiko silloinkin saada kyydin joltain sukulaiselta tai ystävältä, eli tarvitaanko sitä autoa ihan oikeasti. Vauvalle saa perustarpeet äitiyspakkauksen lisäksi varmasti tuttavilta ja facekirppiksiltä ilmaiseksi tai halvalla. Kestovaippoja jos vaikka toivotte lahjaksi, niin niillä pärjää pitkään, eikä tule vaippakuluja. Imetyksen jälkeen/ohessa teette sille lapsellekin itse ruoat edullisista perusraaka-aineista eli ette osta valmiita vauvanruokia, vaan soseutatte itse. 

Vierailija
33/33 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta: miksi ehkäisit, jos kuitenkin sitten haluat lisääntyä? Viittaan tuohon lauseeseesi: "Aborttia en aio tehdä".  

Kaikki eivät halua lapsia juuri tällä hetkellä, mutta plussan ilmaantuessa testiin abortti voikin tuntua liian lopulliselta ja itselle väärältä vaihtoehdolta. Abortti ei myöskään ole ehkäisykeino tai kevyt varavaihtoehto "no ainahan voi tehdä abortin".

Itse olen siis tehnyt abortin 2011 ja se oli silloin minulle paras vaihtoehto enkä sitä ole aiemmin katunut. Nyt olen tarkoituksellisesti raskaana, enkä 80% varmuudella pystyisi enää koskaan aborttiin.

Jaa, no mulla on kolme lasta, aborttia en ole ikinä tehnyt. Mutta jos jo valmiiksi ehkäisen, niin ajatusmallini silloin on, että en halua lasta. Eli jos ehkäisy pettää sitten tehdään abortti. Kun siis sitä lasta ei ihan oikeasti haluttu. Ja yksikään ehkäisymenetelmä ei ole 100% luotettava, tuo voisi oikeasi olla edessä.