Tyttö ja poika= täydellinen perhe?
Olen varmasti hieman hormoonihöyryissä, mutta en voi kun ihmetellä tällaista yleistä ajatusta siitä että perheessä kuuluu olla kaksi lasta; tyttö ja poika.
Saimme ihan muutama viikko sitten ihanan toisen lapsemme. Kun kätilömme vaihtui sairaalassaolon aikana, tuli uusi kätelö meille hymy huulilla onnittelemaan täydellisestä perheestä. "Voi onnea nyt aivan hirveästi! Voiko ollakkaan täydellisempää kuin tyttö ja poika!" Ja siis...kaiken huipuksi olimme juuri saaneet toisen pojan ja jouduin pahoittelemaan virhettä. Kätilö meni ihan hiljaiseksi ja sanoi että hänellä taisi mennä sitten perheet sekaisin. Eli emme olleetkaan enää se täydellinen perhe.
Lisäksi odotusaikana sain kuulla näitä tyypillisiä, olisipa nyt tyttö-kommentteja. Paras ystävänikin sanoi että heillä on elämä juuri nyt täydellistä kun heillä on kaksi lasta; tyttö ja poika.
Ajatteletteko te muut todella näin? Onko minun perheeni nyt jotenkin epätäydellinen? Säälittää esimerkiksi prinssi Carl Philipin perhe kun heistä ei juuri mitään kirjoitella eikä lapsia kommentoida kun eihän heillä ole tyttöä.. toki heiltä varmaan odotetaan vielä sen tytön tekemistä....
Kommentit (12)
Mielestäni perhe on täydellinen, olipa lasten sukupuoli kumpi tahansa. :)
Toivoin tytärtä, mutta jäin lapsettomaksi. Poika olisi tietenkin ollut ihan yhtä tervetullut.
Esikoispojan jälkeen moni tuttu huokailu, että seuraavaksi tyttö sitten. Totesin ettei tule tyttöä, vaan neljä poikaa. Kolme poikaa on tullut. Neljättä lasta en aio hankkia. Sukupuolella ei ole ollut väliä oikeasti.
Kuka muka sanoo "voiko ollakaan täydellisempää kuin tyttö ja poika"? Varsinkaan kätilö.
Paljon kätevämpää, on, jos perheen lapset omaa samaa sukupuolta. Voi kierrättää vaatteet ja harrastusvälineet paremmin. Ei tarvitse huomioida kuin yhden sukupuolen erityisjutut. Yhtä hyvin samaa sukupuolta olevien lasten perheita voi kutsua täydellisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka sanoo "voiko ollakaan täydellisempää kuin tyttö ja poika"? Varsinkaan kätilö.
Näitä aivopieruja kuulee jatkuvasti ja ihan ammattilaisten suustakin. Voi kun päiväkodissa sanoin olevani raskaana (esikoiseni villi pojan viikari), oli kaikki kolme ryhmän työntekijää peukut ylhäällä että jos saisitte sen prinsessan......miettikää?!?!
Mulla on kolme poikaa, eikä kukaan ole sanonut mitään negatiivista. Tosi moni on kyllä sanonut, että veikkasi meille tyttöä. Mutta saahan sitä veikata.
Vierailija kirjoitti:
Paljon kätevämpää, on, jos perheen lapset omaa samaa sukupuolta. Voi kierrättää vaatteet ja harrastusvälineet paremmin. Ei tarvitse huomioida kuin yhden sukupuolen erityisjutut. Yhtä hyvin samaa sukupuolta olevien lasten perheita voi kutsua täydellisiksi.
Olin just tulossa sanomaan samaa. Olen tyttö ja minulla oli 1 veli. Lasten leikit natsaa myös paremmin, kun kaikki on samaa sukupuolta. Ja isosiskolta olisi voinut oppia kaikkea, pikkuveljeltä vähemmän.
Se onko tuollainen perhe täydellinen on ihan vaan ajatus jonkun pään sisällä. Sitä ei kannata ottaa niin vakavasti.
Täydellinen perhe on sellainen, jossa aikuisiällä kaikilla perheenjäsenillä on hyvät ja rakastavat välit...
Sulla on täydellinen perhe, onnea! Älä välitä muiden kommenteista :-)
Lähes kaikissa kulttuureissa kautta aikain on suosittu poikia joten annettakoon kätilön virhe anteeksi kun oli tyttöjen hyväksi :)