miksi kouluruoasta valitetaan
Miksi kouluruoasta valitetaan kun eihän ne ipanat siitä mitään maksa vaan MINUN verorahoillani siellä syövät.
Kommentit (22)
Minun mielestä koulun perunat ovat pahanmakuisia, maksaisit enmmän veroje niin olisis parempia perunoita!
Minä söin koulussa joka päivä.!! Herenrokkaa ja ruisleippää NANAM PAMPAM
ps. Tänään silmälääkäri. Onko vinggejä
Vierailija kirjoitti:
Miksi kouluruoasta valitetaan kun eihän ne ipanat siitä mitään maksa vaan MINUN verorahoillani siellä syövät.
Ei ne ipanat sitä huonoa ruokaa syö vaan ne verorahasi päätyvät biojätteeseen.
Samaa mieltä! Voisihan ne ipanat laittaa maksamaan siitä ruuasta niin ei kenenkään tarttis niille sitä kustantaa kun eivät sitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! Voisihan ne ! laittaa maksamaan siitä ruuasta niin ei kenenkään tarttis niille sitä kustantaa kun eivät sitä syö.
Hei, Itselläni ei olisi varaa tuommoiseen! Huono ehdotus. Maksa sinä vaan veroja ja minä syön perunoita.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! Voisihan ne ipanat laittaa maksamaan siitä ruuasta niin ei kenenkään tarttis niille sitä kustantaa kun eivät sitä syö.
Meidän perheellä ei ainakaan olisi varaa jos meidän "ipanat" ei siellä koulussa ruokaa saisi. Mitäs sitten kun oppilaista tulee aliravittuja
Pääosin kouluruoka on syötävää. Löytyy myös tapauksia ettei se ole edes syötävää. Kun tiedät, että se sinulle verovaroista kustannetaan, toiveissa kai pyörii että se olisi riittävää ja ravitsevaa. Näin ei valitettavasti aina ole.
Oman kokemuksen perusteella vielä 80-luvulla kouluruoka oli hyvää, ja yllättävänkin monipuolista. Kotimaisuusaste oli korkeahko. 90-luvun lamavuodet pakottivat kunnat säästämään. Tästä säästökuurista saamme suurelta osin kiittää nykyistä kouluruokaa erilaisine kengännauhabudjetteineen ja innovaatioineen. Päälisin puolinhan homma pelittää kuin unelma. On leipä, salaatti, ateria juomineen ja suhteellisen usein myös jälkiruoka. Jos leipä on jäässä/kohmeessa, maito/vesi lämmintä, salaatti nahistunutta ja ruskealäiskäistä, aterialla tarjottava jauhelihakastike puoliraakaa/jäässä, ja jälkiruuaksi tarjottava sokerinen mehukeiton irvikuva loppu, siinä ei kovinkaan paljoa mahantäytettä niillä veroäyreillä saa.
Vierailija kirjoitti:
Sun rahoillas saadaan ehkä yks peruna sinne ruokalaan :DDDDDDDD
Hei, Tililläni 8 numeroinen luku, niillä verorahoilla pitäisi tulla enemmän kuin yksi peruna!
AP
Matti64v kirjoitti:
Minä söin kouluruokailussa vain porkkanaraastetta. NAMNAM PAMPAM
Matti, miten se sun silmälääkäri meni? ja kouluruoka nyt vaan on pahaa
Vierailija kirjoitti:
Matti64v kirjoitti:
Minä söin kouluruokailussa vain porkkanaraastetta. NAMNAM PAMPAM
Matti, miten se sun silmälääkäri meni? ja kouluruoka nyt vaan on pahaa
Ai hitto!!!! Unohdin menn' ku oli niin kiiwaat keskustelut, VOIHAN PAMPAM NYT EI OO NAMNAM
Liian hyvät ajat. Lapset elävät eineksillä, suklaapatukoilla ja perunalastuilla, joten oikealle ruoalle ei lylleröillä jää tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Pääosin kouluruoka on syötävää. Löytyy myös tapauksia ettei se ole edes syötävää. Kun tiedät, että se sinulle verovaroista kustannetaan, toiveissa kai pyörii että se olisi riittävää ja ravitsevaa. Näin ei valitettavasti aina ole.
Oman kokemuksen perusteella vielä 80-luvulla kouluruoka oli hyvää, ja yllättävänkin monipuolista. Kotimaisuusaste oli korkeahko. 90-luvun lamavuodet pakottivat kunnat säästämään. Tästä säästökuurista saamme suurelta osin kiittää nykyistä kouluruokaa erilaisine kengännauhabudjetteineen ja innovaatioineen. Päälisin puolinhan homma pelittää kuin unelma. On leipä, salaatti, ateria juomineen ja suhteellisen usein myös jälkiruoka. Jos leipä on jäässä/kohmeessa, maito/vesi lämmintä, salaatti nahistunutta ja ruskealäiskäistä, aterialla tarjottava jauhelihakastike puoliraakaa/jäässä, ja jälkiruuaksi tarjottava sokerinen mehukeiton irvikuva loppu, siinä ei kovinkaan paljoa mahantäytettä niillä veroäyreillä saa.
Näinpä. Enemmän pitäisi kiinnittää huomiota, että se verovaroin kustannettu ruoka olisi edes huolellisesti valmistettu. Nyt syytellään vain koululaisia, kun mauton puoliraaka mössö ei maistu. Me maksamme sen, meidän pitää vaatia laadukasta jälkeä, mikä ei tarkoita, että pitäisi käyttää kalliimpia aineksia vaan huolellista valmistamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Enemmän pitäisi kiinnittää huomiota, että se verovaroin kustannettu ruoka olisi edes huolellisesti valmistettu. Nyt syytellään vain koululaisia, kun mauton puoliraaka mössö ei maistu. Me maksamme sen, meidän pitää vaatia laadukasta jälkeä, mikä ei tarkoita, että pitäisi käyttää kalliimpia aineksia vaan huolellista valmistamista.
Peruna on aina perunaa, SYÖTÄVÄ ON
Vierailija kirjoitti:
Liian hyvät ajat. Lapset elävät eineksillä, suklaapatukoilla ja perunalastuilla, joten oikealle ruoalle ei lylleröillä jää tilaa.
Aivan, kouluruokahan on ravinnotonta einesruokaa.
Se ei aina ole ravitsevaa. Hyvältä se voi maistua, mutta mitä se ruoka sisältää, on sitten eri juttu. Kouluruoka pitää tuottaa mahdollisimman halvalla, joten se vaikuttaa ruoan laatuun.
Jos minä saisin päättää, kouluissa olisi omat keittäjät valmistamassa ruoan itse, ja se ruoka olisi lähellä tuotettua mikäli mahdollista. Vaihtoehtoja voisi olla vähemmän, kunhan ravitsemus ja laatu olisi kunnossa.
Minä voisin maksaa siitö erikseen, että lapseni saisivat parempaa ruokaa (onneksi kotona saavat), mutta ymmärrän että kaikki eivät halua tai pysty siihen. Ravitseva ja puhdas ruoka on kuitenkin kaikkien asia, ja myös kansanterveydellinen asia.
Eiköhän ne kakarat vois siitä ruuasta maksaa kun mäkkäritkin nykyään niitä täynnä.
Lapseni silmät sen jo kertovat, että perunat tulevat Ruotsista!!! Miksei koulussa syödä kotimaista ruokaa!?!?!
Sun pitää hommata rahoillasi parempaa