Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain lyötyä eläinsuojelutyötä arvostelevalle tyypille luun kurkkuun

Vierailija
10.10.2018 |

Kyseli, että eikö sitä olis ihmisiäkin autettavana. Sanoin, että on. Kerroin, että käyn lukemassa vanhuksille läheisellä vanhusten talolla ja että olen nyt tulevana viikonloppuna menossa tekemään syyssiivouksen yhden tutun vammaisen luokse. Lisäksi täytän samalla reissulla hänen jääkaappiaan vähän terveellisemmällä ruualla. Syö sitä, mutta ei itse oikein osta. Kerroin, että kyllä minulla aikaa riittää kokopäivätyön ja opiskelun lisäksi hyvin sekä eläimille että ihmisille, koska ei ole lapsia. Sitten kysyin, että mitäs hän itse tekee ihmisten auttamiseksi, kun se on niin tärkeää, jos vaikka saisin lisää vinkkejä. Vastaus oli että "v***u voisinhan mä tämän eläintenkin auttamiseen käytetyn ajan käyttää ihmisille, mutta se, mitä hän itse tekee, jäi kuulematta. Epäilen, että ei mitään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Miksi tämän pitäisi olla provo? Jatkuvastihan näitä arvosteluja tulee kaikille eläinsuojelutöitä tekeville. Löydät netistä ihan vastaavan tyyppisiä keskustelujakin, uskoisin. Joskus kiehahtaa yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Vierailija
4/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Tuollaisia tyyppejä, joiden mielestä asian x eteen ei saisi tehdä mitään ennen kuin kaikki maailman muut ongelmat on korjattu, on pilvin pimein. Ja ihan vakio on tuo, että eivät tee itse mitään niiden "suurempien ongelmien" ratkaisemiseksi, mutta tykkäävät marista, jos joku muu tekee jotain.

Vierailija
5/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on eläinsuojelutyö? Autat vapaana eläviä kissoja kadun yli?

Vierailija
6/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn paikallisessa löytöeläinsuojassa tekemässä kaikenlaista hommaa, mitä kyllä riittää. Ruokkimassa ja siivoamassa enimmäkseen, mutta satunnaisesti muutakin.

Vierailija
7/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseli, että eikö sitä olis ihmisiäkin autettavana. Sanoin, että on. Kerroin, että käyn lukemassa vanhuksille läheisellä vanhusten talolla ja että olen nyt tulevana viikonloppuna menossa tekemään syyssiivouksen yhden tutun vammaisen luokse. Lisäksi täytän samalla reissulla hänen jääkaappiaan vähän terveellisemmällä ruualla. Syö sitä, mutta ei itse oikein osta. Kerroin, että kyllä minulla aikaa riittää kokopäivätyön ja opiskelun lisäksi hyvin sekä eläimille että ihmisille, koska ei ole lapsia. Sitten kysyin, että mitäs hän itse tekee ihmisten auttamiseksi, kun se on niin tärkeää, jos vaikka saisin lisää vinkkejä. Vastaus oli että "v***u voisinhan mä tämän eläintenkin auttamiseen käytetyn ajan käyttää ihmisille, mutta se, mitä hän itse tekee, jäi kuulematta. Epäilen, että ei mitään.

Kaikki eivät ajattele, että heillä on valvollisuus auttaa ketään. Onneksi. Ois paljon vähemmän avuttomia, jos useampi velvoittisi ihmisiä hoitamaan omat asiansa.

Vanhukset ja vammaiset toimivat niillä avuilla, mitä on tai mitä on jäljellä. Olen opettanut ko. vammaista mm. maksamaan itse laskujaan, eli nimenomaan olen opettanut hänelle omatoimisuutta. On siis kuitenkin lievähkö tapaus ja oppii, kun opettaessa jaksaa olla kärsivällinen. Siivoukseen hän osallistuu itsekin toki ja terveelliseen syömiseen yritän ohjata.

Vierailija
8/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta minä käyn ulkoiluttamassa löytöeläintalon  koiria. 

Vierailija
9/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt tätä suhtautumista, että jonkun ryhmän auttaminen on aina pois muilta ryhmiltä. Jokainen auttakoon intohimoisesti sitä ryhmää, mikä itselle on tärkein.

Tästä pahasta maailmasta ei kärsimys lopu, eikä kukaan voi laittaa muiden kärsimyksiä tärkeysjärjestykseen. Kaiken lisäksi nuo eniten arvostelevat ovat usein niitä, jotka eivät auta ketään.

Vierailija
10/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn paikallisessa löytöeläinsuojassa tekemässä kaikenlaista hommaa, mitä kyllä riittää. Ruokkimassa ja siivoamassa enimmäkseen, mutta satunnaisesti muutakin.

Olisit heti sanonut. Avauksesta tuli ensimmäisenä mieleen että tuossa on taas joku sikoja pesäpallomailalla kuvauskuntoon pieksevä evr-hörhö.

Vierailija
11/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi edes ottanut tuollaista arvostelua ns. Vastaan vaan olisin vain sanonut että mitä v#@€&& se hänelle kuuluu miten vapaa-aikani käytän. Minä myös käyn hoitelemassa löytöeläimiä, en introverttinä oikein edes sopisi noihin ihmishommmiin.

Vierailija
12/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ajattele, että heillä on valvollisuus auttaa ketään. Onneksi. Ois paljon vähemmän avuttomia, jos useampi velvoittisi ihmisiä hoitamaan omat asiansa.

Vanhukset ja vammaiset toimivat niillä avuilla, mitä on tai mitä on jäljellä. Olen opettanut ko. vammaista mm. maksamaan itse laskujaan, eli nimenomaan olen opettanut hänelle omatoimisuutta. On siis kuitenkin lievähkö tapaus ja oppii, kun opettaessa jaksaa olla kärsivällinen. Siivoukseen hän osallistuu itsekin toki ja terveelliseen syömiseen yritän ohjata.

Haluat vain jonkun keitä kohtaan päteä, koska sosiaalisilta taidoiltasi sinusta ei olisi saamaan muilta ihmisiltä mitään kiitosta tms.

Vierailija
13/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä agressiivisia ihmisiä jotka raivoaa siitä että tein aikanaan löytökissojen eteen vapaaehtoistöitä.

Yksi mies oikein raivosi kadulla.

Sitten kun lopetin sen niin en auttanut enää ketään enkä auta jatkossakaan.

Oma perhe vie kaikki voimavarat.

Jokainen valitsee itse ketä haluaa auttaa.

Vierailija
14/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi hyvä, että ihmiset tukevat erilaisia asioita: yksi suojelee luontoa, toinen vanhuksia, kolmas ihmisoikeuksia, neljäs meriä. Joku tukee tiedettä ja joku eläimiä.

Kaikki alueet ovat tärkeitä. Hyväntekeväisyys on kunnioitettavaa.

Vierailija
15/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni haluaa auttaa eläimiä koska eläimet on ihania ja ihmiset ei sitä vaan monesti ole.

Eläimiä helpompi auttaa kuin ihmisiä.

Ihmisiä en nykyään oikein jaksa. Moni ei jaksa edes palkattuna auttaa ihmisiä, esim lähihoitajan työ on rankkaa.

Toki arvostan jos joku jaksaa.

N53