Äityisvapaalta töihin ihmettelemään
Palasin puolivuotta sitten pitkän äityisvapaan jälkeen työelämään. Olen vieläkin ihan pihalla, en sopeudu. Toki työpaikalla ja henkilökohtaisessa elämässä on tapahtunut paljon muutoksia, mutta ei niin isoja ettei tuossa ajassa pääsisi samaan vauhtiin kun mitä osaaminen oli ennen lapsia.
Olen hidas ja järki jäässä. Sitten kun alkaa sujumaan, esimies vaihtaa vastuualueita. Pahinta on kun sellaisissa asioissa lyö tyhjää, mitkä ovat ennen olleet selviä ja olen opettanut muille.
Ahdistaa niin paljon, että se tuntuu jo lievänä fyysisenä pahoinvointina...
Onko muita?
Kommentit (5)
Mulla on ollut sama ongelma töihin paluun jälkeen; olen hidas ja järki jäässä. En tiedä, johtuuko se jatkuvista huonoista yöunista ja arjen raskaudesta. Toivon että aivot palautuvat, kun pikkulapsiaika on ohi. Tsemppiä sinulle Ap!
Minulla ainakin johtuu siitä, että nukun huonosti ja univelkaa on paljon. Kaksi lastani ovat olleet vuoron perään enterorokossa ja toisella on tällä hetkellä korvatulehdus. Isoäiti hoitaa lapsia, mutta on todella väsyttävää mennä töihin, kun ei ole nukkunut kunnolla pitkään aikaan.
No ei noin ole kaikilla. Mulla neljä lasta ja jokaisen jälkeen solahdin takaisin päällikkö/asiantuntijahommiin niinkuin en poissa olis ollutkaan. Järki leikkaa kuin partaveitsi vaikka yöt rikkonaisia, pienin nyt 1,5v.
Kiitos tsenpeistä. Saan kokonaiset yöunet ehkä kerran kahdessa viikossa. Sitä arjen luksusta.
Ap
Miten nukut? Nyt vuoden päivät kokonaisia öitä nukkuneena (lapset 5 ja 7) vasta tajuan miten puurossa elin monta vuotta.