Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä aikaa käsitöille

Vierailija
09.10.2018 |

Miten löydätte aikaa vaikka kutomiseen, jos kokopäivätyössä? Haluaisin neuloa vaikka villatakin, mutta kun tuijotat koneen ruutua 8.-17.00, niin aivot ei jaksa enää jumppaa ja miettiä neuleohjeen kuvioita, kun on tupn jälkee matkustanut tunnin bussilla kotiin ja ehkä käyny kaupassa ja ruoan laitto jo odottaakin. Kaikki hyvä aika kun jaksaisi kuluu töissä. Eläkettäkään ei voi odottaa kun silloin tuskin näen sen enempää. Viikonloppuna kun aloittaa, saa aikaan muutaman rivin.

Voisiko joku konkreettisesti kertoa, mistä aika siihen, että neulee vaikka paidan päivässä. Monelta aloittaa, onko taukoja, joutuuko välillä tekemään muuta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon telkkaria katsoessa, autossa istuessa jollen itse aja, linja-autossa, junassa, laivassa, työpaikan tauoilla, lomilla, hammaslääkärin/lääkärin odotushuoneessa jne jne. Yleensäkin missä nyt joutoaikaa ja istumista on.

Vierailija
2/6 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vietät kaksi tuntia päivässä bussissa, niin siinähän sitä aikaa olisi hyvinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se neuletekeleesi mukaan töihin. Neulot bussissa aamulla mennessä ja illalla tullessa ja ruokiksella, jos jää aikaa. Sinulla on ilmeisesti tunnin ruokis, kun työpäiväsi on yhdeksän tuntinen?  Syödä ehtii hyvin puolessa tunnissa, joten laskelmieni mukaan ehdit neuloa ma-pe pelkästään työpäiväsi aikana 2,5 tuntia. Illalla sitten telkkaa katsoessa, jos vielä jaksat.

Vierailija
4/6 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä villapaitaa yhdessä päivässä kuitenkaan kudo, vaikka pitäisit vapaapäivän, niin pilko tekeminen suosiolla osiin, niin muutkin tekee. Sun kannattaisi kutoa bussimatkoilla edes.

Vierailija
5/6 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kudon tv:tä katsoessa. Paitsi ulkomaalaisia sarjoja katsoessa en, kun pitää lukea tekstitys. 

Harva neuloo paitaa päivässä, joten harrastuksesta ei kannata tehdä liian tiukkapipoista. 

Vierailija
6/6 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson jotain sarjaa koneelta samaan aikaan. Olen huomannut sen, että kun kuva on pienempi niin helpompi seurata, kun ei tarvitse katsetta liikutella niin paljoa kuin isolla ruudulla (etenkin tekstityksiä)