Kova yhtäjaksoinen vatsakipu ja kuume 37.8
Tiedän ettei ole oikea paikka kysyä neuvoa mutta kysyn silti.
Minulla alkoi päivällä vatsakipu. Yhtäjaksoinen kova kipu alavatsassa ja säteilee selkään. Ei kuitenkaan arka painellessa. Eikä kova. Kuume noussut 37.8. Vähän oksettava olo, mutta luulen että tästä kivusta. Muuta ei pysty maata. Mikä avuksi? milloin lääkäriin tai päivystykseen? Päivystykseen en haluaisi mennä, en pysty istumaan nyt siellä ja useamman tunnin jono. Särkylääkettä en ole uskaltanut ottaa, olen käsityksessä ettei saa ottaa vatsakipuun. Kaikki raskauden mahdollisuudet voi sulkea pois. Mistä apua?
Kommentit (8)
Olisiko umpilisäkkeen tulehdus. Sinuna menisin päivystykseen. Ystävällä ehti räjähtää ja vatsalaukku tulehtui.
Missä asut? Meillä ainakin täällä Tampereella saa terveyspalvelujen neuvontanumerosta hoitajan kiinni klo 22 asti. Olisiko tuollaista numeroa mihin soittaa? Sieltä ehkä osaisivat vähän arvailla mistä voisi olla kyse.
Päivystykseen, umpparin kanssa ei ole leikkimistä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko umpilisäkkeen tulehdus. Sinuna menisin päivystykseen. Ystävällä ehti räjähtää ja vatsalaukku tulehtui.
Mulla tuli sama mieleen ensimmäisenä, itseltäni leikattiin tulehtunut umpilisäke muutama vuosi sitten. En tosin muista enää tarkkaan missä kipu oli, se tuntui melkein koko vatsan alueella ja olo oli tosi tuskainen. Kannattaisi ehkä ottaa sitä särkylääkettä ja yrittää lähteä päivystykseen kuitenkin, jos se on umpilisäke mikä kiukuttelee niin parempi mitä pikemmin pääset hoitoon, olosi helpottaa!
Kyllä sun täytyy lähtee sinne päivystykseen.
Mene päivystykseen. Mä olin just 3vk sairaalassa vatsan takia.
Miksei saisi ottaa särkylääkettä?