ostatko nettikirpparilta vaatteita jos ei kuvaa saatavilla?
Haluaisin myydä omia tarpeettomia hyväkuntoisia vaatteita jossain mutta en omista digikameraa. Kannattaako edes yrittää huutonetissä? Eli myynnissä esprit, jackpot vaatteita vähän pidettyjä mutta uskooko kukaan kun ne saa kuvaa laitettua.
Kommentit (5)
Kuvista on tullut todella tärkeä osa nettikaupankäyntiä, mutta joskus hyvä sanallinen kuvaus myytävästä tuotteesta voi olla parempi kuin huono ja suttuinen/epäselvä kuva...
Suosittelisin yrittämään huutonetissä myymistä; eihän siinä ole mitään menetettävää.... Kannattaa kuvailla vaatteet tarkasti ja ehdottaa noutoa, jolloin ostajalla on mahdollisuus sovittaa/nähdä vaatteet ennen kauppoja. Jos onnistut edes muutamat kaupat tekemään ja saat niistä hyvän palautteen (esim. vaatteet vastasivat kuvausta ja olivat hyväkuntoisia/siistejä/uudenveroisia tms.) niin uskoisin muidenkin uskaltavan ostaa. Mutta rehellisyys ennen kaikkea niin ei tarvitse pelätä negoja. =)
Ja jos löydät yhden hyvän ostajan niin hän saattaa ostaa enemmänkin vaatteita kerralla, joten aina kun joku tulee jotain tiettyä vaatetta hakemaan/ostamaan niin kannattaa näyttää mitä muuta olisi tarjolla (ei tietysti väkipakolla...).
Ja vastaus kysymykseesi on kyllä: olen ostanut " käytettyjä" vaatteita netistä näkemättä niitä mutta ne ovat olleet pääsääntöisesti joko uusia tai esim. kerran päällä olleita. Ja isoja pettymyksiä ei vielä ole tullut vastaan; itse ainakin olen oppinut jo erottamaan hyvän/rehellisen myyjän ja hyväkuntoisen tuotteen.
Ihmisillä on niin eri käsitys hyväkuntoisesta vaatteesta. Kuva kertoo myös paremmin vaatekappaleen iän, sitä kun harvoin laitetaan ilmoitukseen.
Saisitko digikameraa lainaksi joltakin? Kännykälläkin otettu kuva on parempi kuin ei kuvaa ollenkaan.
Mä asun pääkaupunkiseudulla paikassa, johon on mielestäni tosi helppo tulla ja mulla on ollut aina myytävänä kymmeniä, joskus jopa 100-200 vaatetta kerralla. Kaksi vuotta sitten kun myin, niin ihan hyvin tuli ihmiset paikanpäälle valkkaamaan vaatteita, mutta nyt tuntuu, että ihmiset eivät jaksa tulla edes katsastamaan vaatteita, jollen ensin kuvaa niitä. Siis väittäisin, että vuodessa - kahdessa on tullut raju muutos sille, että ihmiset vaativat kuvat. Nyt olen väsännyt meillä myynnissä olevista vaatteista nettisivut, kun 200 vaatteen kuvien lähettäminen sähköpostitse tuntui ajatuksena aika raskaalta. Kunhan tästä kiireiltään ehtii, niin pitää ruvetakin taas myyntipuuhiin. Vai liekö sitten niin, että ihmiset ovat rikastuneet niin, ettei käyttettynä ostaminen kiinnosta. Meille kyllä käytetyt vaatteet kelpais mainiosti, jos vaan jostain löytyis hyväkuntoisia, ihan kierrätysideologian vuoksikin. Jos siis jollain 7-9v poikanen ja hyväkuntoisia vaatteita, niin sanokoot hep =).
Sattuisiko teillä olemaan myynnissä 98-104-senttisiä pojan vaatteita vai joko olet kaikki sen kokoiset myynyt? Jos noita kokoja vielä on, niin laitatko vaikka myyntisivujesi osoitteen minulle sähköpostitse, asseriina @ yahoo.com (välit pois)? Kiitos. :)
...kyllä huutonetissä tulee kuvattomat ilmoitukset aina yli hypättyä