Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö teflonpannut tiskikoneessa?

Vierailija
08.10.2018 |

Olen kuullut että ne voi pestä koneessa, mutta mulla tulee jotain valkeaa "pölyä" niihin jos pesen ne koneessa ja sitten pitää pestä käsin kuitenkin, koska pelkään että se valkoinen "pöly" on konetiskiaineen jäämiä. :( Onko muilla tällaista ongelmaa ja miten sen voisi välttää? Käytän konetiskitabletteja ja yleensä puolikasta tablettia. Pesen pannut koneen alatasolla. Pitäisikö ne pestä ylätasolla mieluummin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen ne käsin, ei ole iso vaiva. Joku myyjä sanoi kerran, että kestävät kauemmin, kuin pesisi koneessa. Siis se teflonpinta.

Vierailija
2/6 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jos on tullut kokattua paljon ja ruokien valmistusastioita on joka paikka täynnä. Olen käyttänyt pikaohjelmaa ja vain n teelusikallisen nestemäistä konetiskiainetta. Sitä ei tosiaan suositella koska pannujen käyttöikä lyhenee ihan laatumerkkisissäkin pannuissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen yleensä käsin, koska vievät koneesta todella paljon tilaa siihen nähden, että käsinpesuun ja kuivaamiseen menee aikaa ehkä minuutti tai kaksi. Joskus oon kyllä laittanut koneeseenkin enkä ole huomannut mitään valkoista pölyä pesun jälkeen. Meillä on kyllä neste/geeli käytössä konetiskiaineena.

Vierailija
4/6 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen ne aina käsin, eihän siihen mene aikaa kuin pari minuuttia korkeintaan. Ja pannu kestää käyttöä huomattavasti pitempään.

Vierailija
5/6 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koneessa on tilaa, saatan laittaa koneeseen, vaikka ei kannattaisi. Pysyy pidempään hyvänä, kun pesee käsin, ja mieluiten ilman pesuainetta, jos vaan lähtee puhtaaksi. Usein lähteekin, jos pesee heti tai hetken kuluttua.

Vierailija
6/6 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pese koneessa ja muutenkin käytän aniharvoin. Omistan kyllä yhden. Oletko sä fiksuna ihmisenä koskaan miettinyt sitä, että kun se teflonpinta siitä kuluu pois jo vuodessa parissa, niin mihin se menee?! Ei se fairysta liukene kuitenkaan. Aivan! Sä syöt sen ajan kanssa.

Kannattaa oikeasti miettiä mitä syö ja MILLÄ sen ruokansa valmistaa. Mä en usko, että jotkut teflon-kuidut ohutsuolessa tekee mitenkään erityisen gutaa. Kannattaa tutustua vaikkapa hiiliteräspannuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän