Kaverini syö paljon roskaruokaa
Olen ollut hänen ystävänsä jo päiväkodista asti. Menimme samaan yläkouluunkin. Olen kuitenkin huomannut, että ystäväni ei syö kovin terveellisesti. :( Joka viikonloppu ostaa sipsejä, ja välillä salaakin. Hesburgerissa tilaa 2 hampurilaista! :o Ja karkkia ja leivonnaisiakin tulee syötyä paljon... Viikko sitten olin hänen luonaan, ja laskin kuinka paljon kaloreita hän syö päivässä. 1800 on jo aika paljon. Sitten ihmettelee kun minä olen "nirso". Syön joka aamu yhden leivän, jossa saattaa olla juustoa. Kouluruokaa en syö, se on ällöttävää. Sitten kotona saatan ottaa yhden leivän. Vanhempani tekevät aina pahaa ruokaa, joten otan yleensä vain yhden leivän. Miten voin kertoa, että olen huolissani kaveristani? :(
Kommentit (2)
Haha! sinä se vasta epäterveellisesti syöt itse. 1800 kcal päiväss on ihan normi, jopa vähän jos ei ole aikomus laihduttaa. Toki riippuu liikunnan määrästä ja ihmisen koosta yms.
Syökö kaverisi muuten sen kouluruuan yms muina päivinä ihan ok? Silloin viikonloppuherkuttelu ei edes ole kovin paha jos muuten on normaalikuosissa paino yms. ja silloinkin kaloreita tulee tuo n. 1800.
Toivottavasti joku on sustakin huolissaan. Isoja ongelmia molemmilla.