Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painonhallinnan avain on syödä vain ruokia, joista ei nauti

Vierailija
08.10.2018 |

Sillä rasvainen ja/tai makea, prosessoitu ruoka on biologisesti addiktoivaa samaan tapaan kuin kovat huumeet. Kun tällaista ruokaa saadaan, vapautuu mesolimbisessä järjestelmässä valtava määrä dopamiinia, joka ohjaa syömään tätä ruokaa niin paljon ja niin nopeasti kuin mahdollista, jotta elimistö saisi vararavintoa tästä läskikudokseen. Aivot desensitisoituvat dopamiinille ja tulee toleranssi kaikelle dopamiinin vaikutuksille.

Ei-maistuvalla (vähärasvaisella, vähäsokerisella, vähäsuolaisella, prosessoimattonalla) ruoalla on lähes mahdotonta vetää övereitä, koska dopamiinivastetta ei tule ruokaan, jonka energiatiheys on pieni.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo

Vierailija
2/8 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi kivalta elämältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
4/8 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka minkäkinlaisesta ruuasta nauttii.  Minä nautin prosessoimattomasta ruuasta hyvän rasvan kanssa ilman sokeria. Ja hallitsen painoani.

Vierailija
5/8 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan tuolla varmaan painoa hallittua, mutta olisiko sellainen elämä enää nautittavaa? Ruoka ja makuelämykset ovat aika monille kuitenkin myös ainakin jokseenkin asia, josta saa hyvää oloa.

"Hyvä ruoka, parempi mieli", eikö niin?

Vierailija
6/8 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä tuon teorian, se on todella wanha juttu.... stephan wholehealthsourcesta rummutti sitä kymmenen vuotta sitten innoissaan.

Itse ne vain usko siihen, koska minä ja muut tuntemani aina hoikat ihmiset pysytään tällaisina millä vaan ruoalla, itse asiassa olen hoikimmillani donitseilla ja pizzalla, joissa on valtava dopamiinivaste.

Bbc teki dokumentin ihmisistä, jotka pysyy hoikkina huolimatta mitä ne syö, ja meillä on luontainen "kalorilaskuri" elimistössä, joka saa vähentämään ruokaa, jos se menee yli kulutuksen, ylipainoisilla tuo on rikki jostakin syystä.

Vierailija
7/8 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ihmisiä, jotka syövät terveellistä ja maistuvaa ruokaa. Elämä on valintoja.

Vierailija
8/8 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dopamiinin säätely pilaa elämääni koska se on keinotekoista. Havaitsin hyvin ap:n faktat. Pystyn itse kontroloimaan dopamiiniani vain ilman lääkitystä. Immeisesti ap haluaa antaa tämän takia ruokia mielellään muille "tasa-arvon" edistämiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän