Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ei maistu kunnon ruoka. Onko haittaa sikiölle?

Vierailija
08.10.2018 |

Mulle ei ole koko raskausaikana maistunut kunnon ruoka. Kaikki tavallinen kotiruoka etoo suunnattomasti ja en saa edes väkisin alas. Satunnaisina päivinä voi maistua esim kanaruoka tai perunaruoka, mutta seuraavana päivänä kyseinen ruoka kuvottaa.

Söisin lähinnä pakastemarjoja, omenoita, makeita rahkoja, vanilijakastiketta, makeita jogurtteja, kermavaahtoa, tavallista pullaa jne. Makea maistuu, mutta taas itse karkit eivät oikein maistu. Lisäksi jääkylmä pillimehu maistuu erityisen hyvältä.

Muutenkin väsyttää, mutta tämä heikko ruokavalio varmasti antaa vielä lisäpotkua voimattomuudelle. Aamulla uppoaa usein leipä, mutta päivällä ei enää sekään.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiö kyllä ottaa kaiken tarvitsemansa (syöthän vitamiineja ja omega3 valmistetta?) Mutta itsellesi tuo ei tee hyvää.

Vierailija
2/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät vastauksen varmaan itsekin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva diabeetikko ja superläski siellä valittaa.

Mieliteot ovat keksittyjä, psyykkisiä oireita. Fakta on, että sinä pilaat oman ja lapsesi terveyden opettelemalla tuollaiset ruokatavat.

Vierailija
4/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikiö kyllä ottaa kaiken tarvitsemansa (syöthän vitamiineja ja omega3 valmistetta?) Mutta itsellesi tuo ei tee hyvää.

Höpö höpö. Mistä ottaa jos ei ole mitään tarjolla?

Äidin raskausajan ruokavaliolla on tärkeä merkitys sikiön kasvulle ja kehitykselle. Ravintoaineiden puutostilat aiheuttaa sikiön kehityshäiriöitä.

Vierailija
5/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieliteot ovat keksittyjä, psyykkisiä oireita. Fakta on, että sinä pilaat oman ja lapsesi terveyden opettelemalla tuollaiset ruokatavat.

Et vissiin ole ollut koskaan raskaana? Jos ruoka ei maistu, niin se ei maistu. Mä en kertakaikkiaan saanut kuopusta odottaessani alas mitään kunnon ruokaa. Vielä loppuraskaudessakin sain voimakkaan oksennusreaktion, jos yritin edes niellä jotain kotiruokaa. Väkisin joskus sain nielaistua ja sen jälkeen oksensin voimakkaasti kaikki pois.

Laihduin raskausaikana, koska mulle ei kertakaikkiaan maistunut mikään. Kirpeät omenat, ruisleipä, kotijuusto, suklaavanukas oli ne, mitä sisällä pysyi. Vauva oli syntyessään pieni, mutta nyt 12-vuotiaana ihan ikäistensä kokoinen.

Vierailija
6/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ap..

Mulla on myös paino pudonnut, vaikka olin normaalipainoinen raskauden alussa. Nyt vko 30 ja olen lähtöpainossani. Sikiö on kyllä kasvanut ja lääkärin mukaan kooltaan vastaa viikkoja.

Vierailija
7/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vissiin ole ollut koskaan raskaana? Jos ruoka ei maistu, niin se ei maistu. Mä en kertakaikkiaan saanut kuopusta odottaessani alas mitään kunnon ruokaa. Vielä loppuraskaudessakin sain voimakkaan oksennusreaktion, jos yritin edes niellä jotain kotiruokaa. Väkisin joskus sain nielaistua ja sen jälkeen oksensin voimakkaasti kaikki pois.

Laihduin raskausaikana, koska mulle ei kertakaikkiaan maistunut mikään. Kirpeät omenat, ruisleipä, kotijuusto, suklaavanukas oli ne, mitä sisällä pysyi. Vauva oli syntyessään pieni, mutta nyt 12-vuotiaana ihan ikäistensä kokoinen.

Koska vauvasi oli pieni, et syönyt liikaa sokeria kuten ap nyt tekee. Liika sokeri vaarantaa raskauden ja siihen liittyy lapsen suurikokoisuus, raskausdiabetes, ennenaikaisen synnytyksen riski, keltaisuus, jne...

Vierailija
8/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei taida haluta kuulla haitoista vaan saada kannustusta ja vertaistukea? Mitä neuvolassa on sanottu, kun olet asiasta siellä puhunut?

Vierailija
9/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei taida haluta kuulla haitoista vaan saada kannustusta ja vertaistukea? Mitä neuvolassa on sanottu, kun olet asiasta siellä puhunut?

Kannustetaan aloittajaa ja muita raskaana olevia syömään huonosti, koska he ovat ras-kaa-na. Kannustaan synnytyksen jälkeekin heitä jättämään lapsen tarpeet huomioimatta, kun he ovat olleet ras-kaa-na ja syn-nyt-tä-neet. Kannustetaan heitä olematta kasvattamatta lastaan, kun heidän lapsillaan on taapero-, uhma-ja murrosikä. Tämän jälkeen on tyhjänpesänsyndrooma, neljänkympinkriisi ja vaihdevuodet, jne.

Vierailija
10/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannustetaan aloittajaa ja muita raskaana olevia syömään huonosti, koska he ovat ras-kaa-na. Kannustaan synnytyksen jälkeekin heitä jättämään lapsen tarpeet huomioimatta, kun he ovat olleet ras-kaa-na ja syn-nyt-tä-neet. Kannustetaan heitä olematta kasvattamatta lastaan, kun heidän lapsillaan on taapero-, uhma-ja murrosikä. Tämän jälkeen on tyhjänpesänsyndrooma, neljänkympinkriisi ja vaihdevuodet, jne.

Näinkö sulle on neuvolassa sanottu? Onpa ollut huono terveydenhoitaja. Ihan vain tiedoksi, että tämä ei ole normaalia, et todennäköisesti tiennyt tätä, sinulla oli huono kokemus (vai oliko kokemusta ollenkaan...)

Vierailija
11/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa, se ei ainakaan auta. Jopa tiputukseen joutuneet vaikeasta hypermeesistä kärsivät saavat yleensä ihan normaaleja lapsia.

Itsekin kärsin samasta vaivasta eikä paino noussut yhtään raskausaikana. Parin viikon päästä synnytyksestä olin 6 kg alle lähtöpainon. Kuuluin kyllä siihen joukkoon, jolle imetys tuo lisäkiloja, joten pääsin kyllä takaisin normipainooni. Vauva painoi n. 3 kg ja on nyt pitkä ja fiksu koululainen.

Syö sitä mikä alas menee, ota vitamiinit ja rentoudu. Jos vauva kasvaa normaalisti älä huolehdi. Yksi mikä itseäni auttoi oli liikunta, vaikka kävelylenkit jos millään jaksat. Minulle tuli silloin nälkä ja sain ruokaa alas paljon paremmin. Ulkoilmassa ei myöskään kuvottanut samalla tavalla, joten välillä vain istuin pihalla hengittämässä raikasta ilmaa.

Vierailija
12/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasss ovat olleet lähinnä vähän huolissaan siitä, että mun paino ei nouse. Etenkin kun olin alkuosankin normaalipainoinen.

Syön päivittäin marjoja ja hedelmiä ja miltei joka aamu leipää ja lääkäri sanoi, että tuo on ehdotttomasti hyvä asia. Lisäksi sain ohjeeksi syödä esim kaurahiutaleita ja marjoja sekaisin ja mukaan laittaa 9% vanilijakastiketta. Banaania oon yrittänyt myös syödä nyt vähäsen.

Eilen keitin pakastevadelmia ja söin niitä 200g ja pakastemansikoita 200g. Aamulla kaksi ruisleipää paahdettuna, maitoa pari mukillista ja illalla yhden pullan. Siinä oli siis koko päivän syömiset.

Tänään aamulla kaksi leipää, keitin 200g vadelmia päivällä ja mitään muuta en vielä olekaan syönyt tänään.

Vierailija
13/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on että saat edes jotain syötyä. Ota vitamiinilisiä niin et stressaa niistä.

Vierailija
14/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei tietenkää ole. Jatka samaan malliin.

Voimia<3

Vierailija
15/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elin raskuasaikana leivoksilla. Kaikki kolme tyttöäni ovat olleet aina terveitä, hoikkia ja fiksuja. Nyt ovat 20, 18 ja 11 vuotiaat.

En kehoita ketään missään nimessä syömään kuten minä. Mutta se mitä lapsi syö syntymänsä jälkeen lienee tärkeämpää.

Saisitko alas jotain kasvissosekeittoja?

Vierailija
16/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan aivot tarvitsevat myös proteiinia, hyviä rasvahappoja ja varsinkin kalaa. Voisitko ottaa kalan mukaan ruokavalioon?

Vierailija
17/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Neuvolasss ovat olleet lähinnä vähän huolissaan siitä, että mun paino ei nouse. Etenkin kun olin alkuosankin normaalipainoinen.

Syön päivittäin marjoja ja hedelmiä ja miltei joka aamu leipää ja lääkäri sanoi, että tuo on ehdotttomasti hyvä asia. Lisäksi sain ohjeeksi syödä esim kaurahiutaleita ja marjoja sekaisin ja mukaan laittaa 9% vanilijakastiketta. Banaania oon yrittänyt myös syödä nyt vähäsen.

Eilen keitin pakastevadelmia ja söin niitä 200g ja pakastemansikoita 200g. Aamulla kaksi ruisleipää paahdettuna, maitoa pari mukillista ja illalla yhden pullan. Siinä oli siis koko päivän syömiset.

Tänään aamulla kaksi leipää, keitin 200g vadelmia päivällä ja mitään muuta en vielä olekaan syönyt tänään.

:(

Vierailija
18/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty pizza? Netissä hyviä ohjeita pohjaan . Enkä nyt tarkoita mitään hirveetä kilojuustoajapepperonia rasvamättöä.

Vierailija
19/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan aivot tarvitsevat myös proteiinia, hyviä rasvahappoja ja varsinkin kalaa. Voisitko ottaa kalan mukaan ruokavalioon?

Kaupan salaattibuffetin lohi maistuu. Kiitos kun muistutit. Tuo salaattibuffa oli multa ihan unohtunut. Siinä on sellasta tomaattisipulimössöä, lohta ja joku salaattisekoitus, joita oon saattanut syödä. Olin ton buffan unohtanut täysin.

Vierailija
20/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortilla? Täysjyvätortillalätty. Jauhelihaa, salaatteja jne väliin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän