Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestänne kyse kontrolloimisesta

Vierailija
08.10.2018 |

Vai mistä tämä mieheni käytös?

Meillä on 4 kk ikäinen vauva. Olin luonnollisesti juomatta pisaraakaan alkoholia koko raskausajan ja nyt vauvan synnyttyä olen juonut satunnaisesti lasin viiniä silloin tällöin ja tietysti vauva on silloin juonut pullosta pumppaamaani maitoa (pakastimessa on varmaan kuukaudeksi vauvalle maidot, sen verran reippaasti on tullut maitoa).
Mies on työnarkomaani big time ja vaikka lupasi vähentää työntekoa ja osallistua vauvan hoitoon kun lasta suunniteltiin, ei ole pitänyt lupaustaan. Harrastuksissa käy kuten ennenkin ja ulkona ystäviensä kanssa (Max. Kerran kk). Raskausaikana vitutti suunnattomasti että mies kävi ulkona mutta kyttäsi etten vahingossakaan joisi edes huikkaa viinilasista. Ja siis ei, en ole todellakaan alkoholiongelmainen. Juon itseni humalaan todella harvoin, ehkä 2 kertaa vuodessa.
Nyt olen ollut vauvan kanssa käytännössä yksinhuoltajana 4 kk. Mies ei ole ehtinyt kertaakaan vahtia lasta, tai jos on luvannut että saisin esim. Ottaa päiväunet tai mennä vaikka vaan elokuviin ystävieni kanssa, aina on tullut jotain muuta tilalle.
Nyt viikonloppuna on ystäväni synttärit. Olimme ajat sitten sopineet että saan vkonloppuna yhden illan omaa aikaa ja vaikka juoda itseni juhlissa humalaan jos siltä tuntuu. Olen todellakin aikuisen seuran ja ihan vaan sen tarpeessa etten vietä 24/7 aikaa vauvan kanssa kaksin.
Mies sanoi äsken että hänen mielestään minun pitäisi olla juomatta lainkaan mitään niin kauan kuin imetän. Eli siis kun olen suunnitellut jatkavani imetystä 8-10 kk ikään,pitäisi olla täysin raitis. Ei edes lasillista viiniä ruoan kanssa. Mies itse luonnollisesti saisi kyllä käydä ulkona. Hänen mielestään pilaan pysyvästi maidon laadun(?!) Jos juo kerran itseni edes hiprakkaan.

Kyse ei ole siitä ettenkö voisi olla juomatta. Kyse on siitä että mieheni vaatii minulta asioita joita ei vaadi itseltään. Olen jopa harkinnut hänen jättämistä sillä hänestä on arjessa enemmän haittaa kuin hyötyä. Hän ei soisi minulle yhtä ainoaa vapaailtaa kotona olemisesta. Painotan vielä että olisin poissa ehkä 5-6 h ja pahimmassa tapauksessa hiprakassa. Mies huolehtisi vauvasta tietysti. Olin myös haaveillut siitä että saisin ensimmäistä kertaa 4 kk nukkua yhden yön ilman jatkuvaa heräilyä, ja aamulla pitkään.

Ystävieni mielestä miehen sepostus "maidon laadun pilaamisesta" on täyttä potaskaa ja kontrollointia, mies haluaa pitää minut kotona kahlittuna vauvaan samalla kun itse tekee mitä tahtoo.

Minä laitoin urani hyllylle hetkeksi vauvan takia, mies lupasi tukea ja auttaa mutta kuten sanottu, hän ei ole tehny mitään muutoksia elämäänsä. Vaipan jos vaihtaa kerran viikossa, se on jo uskomaton uhraus häneltä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa onko kontrollointia vai mitä, mutta nyt on aika laittaa miehesi ojennukseen. Ehdotan että et keskustele asiasta enempää, vaan ilmoitat olevasi poissa tuon illan ja seuraavan aamun (vaikka olisitkin silloin kotona nukkumassa, olet poissa pelistä ja sinun varaasi ei voi laskea vauvan hoidossa). Muistuta miestä ennen raskautta tehdyistä lupauksista ja kerro, että nyt on tilaisuus osoittaa etteivät ne olleet pelkkää puhetta. Sitten ei enempää keskustelua, maidon laatukysymykseen en kommentoisi sanallakaan.

Sitten vain kylmästi lähdet ulos sovittuun aikaan. Mies tokenee kyllä, kun tajuaa että et ole mitään maitokarjaa tai kotitalouskone, ja että hänelläkin on jonkinlaista vastuuta omasta lapsestaan. Jos ei tokene, on sinulla aidosti syytä eroon. Pääset sitten ainakin yhdestä huollettavasta, jotta voit keskittyä siihen yh-elämään täysipainoisesti.

Vierailija
2/2 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies "lupaa osallistua vauvan hoitoon", kertoo se jo aika paljon. Eihän oman vauvan hoitoon osallistumisen pitäisi olla mikään "lupaus", vaan itsestäänselvyys. Lapset tekevät tuollaista: "Äiti äiti, jos meille otettaisiin koiranpentu, niin kyllä minä sitten lupaan sitä hoitaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan