Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mediatekniikan opiskelu

Vierailija
07.10.2018 |

Kyseinen ala kiinnostaisi kovastikin, joskin muutama asia mietityttää. Löytyisikö siis tätä kautta alaa opiskelevia/ jo alalta valmistuneita?

Haluaisin tietää, pitääkö ko. opinnot sisällänsä kuinka paljon matematiikaa? Ts. pärjääkö opinnoissa tällainen vähemmän matemaattisesti lahjakas tyyppi? Olen myös hieman "vanhempaa" sorttia; 31-vuotias nainen. Onko alan opiskelijoissa muita ikätovereita (sukupuolesta niinkään riippumatta)?

Viimeisimpänä, kuinka olette sijoittuneet työelämään (millainen työtilanne alalla nykyään on?), ja millaisissa tehtävissä työskentelette?

Kiitos etukäteen vastauksista. :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sellainen käsitys, että se on kaikkein kevyin insinööriohjelma. Mutta jos olet sosiaalinen, hyvin ihmisten kanssa toimeentuleva nainen, niin varmasti saat hyvän työuran aikaiseksi senkin avulla. Inssiammateissa on hyvä mahdollisuus edetä, jos on sosiaalinen. Itse olen tietotekniikan insinööri ja todella nörtähtävä, joten mun pitää kilpailla nörttimiesten kanssa. Mutta sosiaalisen ja edustavan ei tarvitse muuta kuin hakea esimies- ja manageritason hommia ja urapolku on valmis.

Vierailija
2/4 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on sellainen käsitys, että se on kaikkein kevyin insinööriohjelma. Mutta jos olet sosiaalinen, hyvin ihmisten kanssa toimeentuleva nainen, niin varmasti saat hyvän työuran aikaiseksi senkin avulla. Inssiammateissa on hyvä mahdollisuus edetä, jos on sosiaalinen. Itse olen tietotekniikan insinööri ja todella nörtähtävä, joten mun pitää kilpailla nörttimiesten kanssa. Mutta sosiaalisen ja edustavan ei tarvitse muuta kuin hakea esimies- ja manageritason hommia ja urapolku on valmis.

Sen verran hyvin inssiallaa tunnen, että voin sanoa tämän: ei se nyt ihan noin helposti mene, että sosiaalinen tyyppi vain menee ja ottaa manageripaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran hyvin inssiallaa tunnen, että voin sanoa tämän: ei se nyt ihan noin helposti mene, että sosiaalinen tyyppi vain menee ja ottaa manageripaikkoja.

Ei nyt ihan *niin* helposti, mutta keskivertoälyllä ja inssitutkinnolla pääsee nainen helposti manageripaikkoihin, kun siis niistä epäsosiaalisista nörteistä on ylitarjontaa.

Vierailija
4/4 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööripuolella on paljon ikäsyrjintää naisia kohtaan. Mieti nyt vähän vielä. ja joku mediatekniikka kuulostaa kyllä niin työkkärikamalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän