Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan laihtua, jotta mieheni haluaisi minua

Vierailija
06.10.2018 |

Olen lihonut vuosien varrella aika paljon ja uskon, ettei mieheni pidä minua enää viehättävänä. Suhteen alussa olin hoikka, mutta yhtäkkiä lihoin kymmenen kiloa (50–>60kg) ja olen lyhyt joten siksi 60kg on minulle aika paljon. Kaikki läski menee mahaan ja reisiin, mutta tissit on edelleen A-kupit. Kroppani ei näytä hyvältä enää ja mieheni varmasti haluaisi minua enemmän jos olisin taas laiha. Mutta miten onnistun siinä?

En ole koskaan ollut liikunnallinen ihminen. Pyöräilen töihin päivittäin, mutta siihen se jääkin. Pyöräily on myös hidasta joten tuskin vaikuttaa mihinkään. Salilla olen käynyt joskus, mutta en tykännyt. Mikä voisi olla sopiva liikuntaharrastus?

Olen myös ruvennut syömään huonosti kun mieheni ostaa meille aika herkkuja. Hän ei itse liho vaikka söisi kuinka huonosti tahansa. Vaikea itse syödä terveellisesti, jos toinen syö nenän edessä herkkuja. Voitte kertoa myös hyviä ja terveellisiä ruokia ja reseptejä. Toivon voivani laihtua takaisin 50 kiloon.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:2 -paastopäivät sopivat minulle. Syö kahtena päivänä viikossa vain 500 kaloria ja muina päivinä normaalisti.

Pilates tai jooga sopii monille, samoin tanssi.

Vierailija
2/7 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika...Mieheni ei ole tosin koskaan halunnut minua. Olen suurin piirtein samanpainoinen,kuin 12v. sitten mutta, raskaudet on venyttänyt vatsaa ja rintoja. Seksi on ollut aina jotenkin hirveä "tabu"meillä ja 4 vuotta olen elänyt kokonaan ilman seksiä. Mies ei tunnu kaipaavan sitä ollenkaan,tai ei ainakaan minun kanssani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vika...Mieheni ei ole tosin koskaan halunnut minua. Olen suurin piirtein samanpainoinen,kuin 12v. sitten mutta, raskaudet on venyttänyt vatsaa ja rintoja. Seksi on ollut aina jotenkin hirveä "tabu"meillä ja 4 vuotta olen elänyt kokonaan ilman seksiä. Mies ei tunnu kaipaavan sitä ollenkaan,tai ei ainakaan minun kanssani.

Oho, haluaisitko kuitenkin itse seksiä? Oletko ehdottanut sitä miehelle ja hän on kieltäytynyt?

Ja AP, onko miehesi suoraan sanonut ettei halua sinua vai epäiletkö vain niin?

Vierailija
4/7 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi ainakin ensin parempi syy laihtua. Sitten voi onnistuakin.

Vierailija
5/7 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksuutesi tai laihuutesi ei ole syynä siihen ettei miehelläsi seiso, joten voit unohtaa koko laihdutus ajatuksen. Tänäänkin kuulin, että eräs tuttu mies oli jättänyt urheilullisen hoikan ja siron vaimonsa ja uusi muija on aivan karmea paksu punkero ja tällä tarkoitan ihan höllyvän lihavaa.

Vierailija
6/7 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, haluaisitko kuitenkin itse seksiä? Oletko ehdottanut sitä miehelle ja hän on kieltäytynyt?

Ja AP, onko miehesi suoraan sanonut ettei halua sinua vai epäiletkö vain niin?

Itse kaipaan seksiä kovasti. Seksiä on harrastettu meillä ainoastaan minun aloitteesta. Mies kärsii jatkuvista erektio-ongelmista, ja seksistä ei enää tullut mitään. Olen yrittänyt tehdä senkin jälkeen aloiteita,mutta jatkuva torjuminen on kyllä nakertanut itsetuntoni täysin. Apua ongelmaan mies ei hae eikä aiokkaan hakea.

Vierailija
7/7 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata laihduttaa siksi, että riittäisi jollekulle. On nimittäin kokeiltu, ja itse asiassa laihdutus ei auttanut asiaa juuri yhtään. Toki lihominen pahensi jo olemassaolevia ongelmia, mutta eivät ne minnekään laihdutuksen myötä kadonneet. Lopputuloksena oli vain entistä rikkinäisempi suhde, ahdistus ja myös katkeruus omasta riittämättömyydestä. Mitä siis ikinä teetkin, tee se tasan omaa hyvinvointiasi ajatellen. 

Olen laihduttanut paljon, ja näin pintapuolisesti sanottuna nykyisellään kyse on aika yksinkertaisista asioista: säännöllisyys (itse syön 5 krt päivässä), riittävä ja monipuolinen syöminen, tietty rutiini ja niin ikään monipuolinen liikunta. Tavallinen päiväni voisi olla kutakuinkin tämmöinen: aamiaiseksi kaurapuuroa raejuustolla, marjoilla ja voinokareella, välipalaksi ~ 1 - 2 dl maustamatonta jogurttia tai rahkaa marjoilla ja pienellä määrällä mysliä, lounas ja päivällinen lautasmallin mukaan mitä sitten onkin (itse käytän ruoissa aika yksinkertaisia raaka-aineita ja paljon kasviksia, sosekeittoihin ja vastaaviin lisään vaikkapa raejuustoa - mainittakoon myös, etten ole luopunut riisistä/pastasta/perunasta, vaikka syönkin niitä maltillisemmin), iltapalaksi tykkään syödä joko hapankorppua voideltuna, kasviksilla ja keitetyllä kananmunalla hedelmän lisäksi, tai vaihtoehtoisesti maustamatonta rahkaa tai jogurttia marjoilla, jos nyt ei ole samaa syönyt jo välipalaksi. Enkä kuole, jos joskus oheen syön muutaman palan suklaata tai käyn ystävän kanssa leivoskahveilla - tällä tavalla syötynä on kuitenkin mieliteot pysyneet poissa, kunhan vain ei lähde ostamaan parempia laihdutustuloksia kitsastelemalla liiaksi aterioissa. 

Tämän oheen liikun toki itse aika paljon niin lenkkeillen kuin lihaskuntoa tehden, ja kannattaakin ihan virkistäytymismielessäkin käydä säännöllisesti vaikka ihan kävelylenkillä, vaikka ei sen tavoitteellisemmin haluaisikaan kuntoilla. Laihdutuksessa ruokavaliolla on ehdottomasti se pääpaino, mutta säännöllinen liikunta kuitenkin tukee painonhallintaa ja tekee siitä yksinkertaisesti helpompaa. Ja sama liikunnassakin, monipuolisuus on avainasia ja tekee hyvää keholle: seitsemän kertaa viikossa juoksulenkillä huhkien voi tuntua toki tehokkaalta, mutta keholle ja mielelle huomattavasti parempaa on liikkua itselleen mieluisesti vaikka muutamaankin kertaan viikossa, olipa sitten kyse kävelylenkistä, uimisesta tai pyöräilystä - ja kaikki liikunta lasketaan, joten työmatkapyöräilyt ovat erittäin jees. :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi