Kuinka kallis tupaantuliaislahjan pitäisi olla?
Kommentit (36)
Ei kallis. Oman halun ja oman varallisuuden mukaan.
Noin 20-30 e, en ainakaan kalliimpaa veisi.
Eikä kai "pidä" olla tietyn hintainen.
Sen verran kallis et osamaksut paukkuu vielä päälle 2080 luvulla
Ennen vietiin ruisleipä ja suolapaketti. Oi niitä aikoja.
Riippuu piireistä ja iästä.
Parikymppisillä 20-50€.
Kolmekymppisillä 100€.
Aikuisilla 100-500€.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu piireistä ja iästä.
Parikymppisillä 20-50€.
Kolmekymppisillä 100€.
Aikuisilla 100-500€.
Elä liioittele.
Vein 40 euron lahjan ja saaja oli sitä mieltä, että olisi pitänyt olla kalliimpi.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vein 40 euron lahjan ja saaja oli sitä mieltä, että olisi pitänyt olla kalliimpi.
T. Ap
Jos lahjan vastaanottaja arvostelisi ääneen minun lahjojani, yhteydenpito loppuisi siihen.
Ei kukaan lahjansaaja ( normi-ihminen) ota kantaa lahjan arvoon.
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
40 on jo yläkanttiin. Kuka tahansa saaja kritisoi saamaansa lahjaa, on moukka. Jos kritisoi hinnan perusteella, on ahne moukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Jos lahjan vastaanottaja arvostelisi ääneen minun lahjojani, yhteydenpito loppuisi siihen.
Niin, kyllähän siitä paha mieli tuli. Mielestäni se oli todella moukkamainen kommentti, mutta sitten tuli mieleen, että minäkö tässä olinkin törppö ja vein liian halvan lahjan ja että pitäisikö tupaantulijaislahjojen oikeasti olla jotain kalliita juttuja, toisaalta en ole itsekään saanut tuolta ystävätä kertaakaan tupaantulijaislahjaa.
Ap
Kaverille ehkä jotain 20-30 €. Jos on ollut muuttoapuna, niin sitten homma menee tietysti niin päin, että kaveri tarjoaa kunnon kekkerit ja lahjaa ei edes tarvita mitään pientä muodollisuutta enempää.
Kummitätinä voi viedä siskon tyttären ekaan kämppään jotain arvokkaampaakin, jos itse on varoissaan. Omalle lapselle voi hyvin ostaa vaikka pesukoneen tai muuta kallista kun hän muuttaa omaan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Niin, kyllähän siitä paha mieli tuli. Mielestäni se oli todella moukkamainen kommentti, mutta sitten tuli mieleen, että minäkö tässä olinkin törppö ja vein liian halvan lahjan ja että pitäisikö tupaantulijaislahjojen oikeasti olla jotain kalliita juttuja, toisaalta en ole itsekään saanut tuolta ystävätä kertaakaan tupaantulijaislahjaa.
Ap
Osannet omasta vastauksestasi päätellä, kuka on törppö.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vietiin ruisleipä ja suolapaketti. Oi niitä aikoja.
Olen vienyt nykyäänkin, hyvä ruislimppu ja jotain hienostelusuolaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaverille ehkä jotain 20-30 €. Jos on ollut muuttoapuna, niin sitten homma menee tietysti niin päin, että kaveri tarjoaa kunnon kekkerit ja lahjaa ei edes tarvita mitään pientä muodollisuutta enempää.
Kummitätinä voi viedä siskon tyttären ekaan kämppään jotain arvokkaampaakin, jos itse on varoissaan. Omalle lapselle voi hyvin ostaa vaikka pesukoneen tai muuta kallista kun hän muuttaa omaan kotiin.
Ajattelin itsekin, että tuo 20-30 euroa on sopiva ja kun vielä olen ollut muuttoapunakin.
Olen viime aikoina ollut vähemmän tämän ihmisen kanssa tekemisissä kun tuntuu, että vaikka kuinka yritän ajatella sanomisia ja tekemisiä tämän ihmisen seurassa, niin hän aina näkee jotain moitittavaa käytöksessäni. Ollaan kuitenkin jo aikuisia ihmisiä ja mielestäni osaan käyttäytyä. Ehkä tämä oli hyvä tapaus se puoleen, että vahvistaa käsitystäni siitä, että hän on enemmänkin se hankala ihminen kuin minä, kun hänen käytöksensä on jatkuvasti tämäntyyppistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
40 euron lahja on tarpeeksi jos ei jopa liikaa. :D Anna tuollaisen mielipiteen mennä tuulen mukana. Lahjasi oli varmasti hyvä ja kiva kun muistit tupareiden pitäjää.
Mielestäni tuparilahjoissa ei edes ole mitään kirjoittamatonta arvosääntöä kuin esimerkiksi hää- tai valmistujaislahjoissa. Enemmänkin ne on vaan kiva lisä tupareille, jos joku muistaa tuparilahjalla. Anna tuollaisen ystävän mennä menojaan, joka ei arvosta panostustasi.
29€57,8 cnt