Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakastimen ruokavarat?

Vierailija
06.10.2018 |

Onko sulla pakastinta? Montakin?

Mitä ne sisältävät?

Kauanko ruokkisit perheen pakkasruuilla?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta pysyttäisiin sapuskoissa kotona löytyvillä ruokatavaroilla. Tietenkään ei olisi kaikkein parasta ruokavaliota kaikenaikaa, mutta sätkittäisiin kyllä. 

Vierailija
2/15 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kaalilaatikkoa, marjoja, lihapullia, kanaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/15 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastimessani on lähinnä marjoja, pinaattia ja ruusukaalia. Kalapuikkoja on yksi pakkaus. En siis pysyisi niillä antimilla edes itse elossa kuin pari päivää.

Vierailija
4/15 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on käärmeenruuat, kylmäkalleja, jääpaloja ja jotain sekalaisia marjapusseja ja pari pakastekeittoa. En saa syötyä oikein kertaalleen pakastettuja ruokia, maku ja rakenne kärsii ihan liikaa useimmiten. 

Vierailija
5/15 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkupakastin on hankintalistalla, samoin kuin viimeisiään vetelevän jääkaappipakastimen tilalle oikea jääkaappi. Nykyisen pakastimen sisällöllä eleltäis vyötä kiristellen reilu viikko.

Kun vaan pysyis tuo nykyinen rumilus kunnossa niin kauan että on varaa investoida...

Vierailija
6/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa arkkupakastimessa on vielä viimevuotisiakin lihoja ja marjoja. Vielä pitäisi sopia hirvenpuolikas, kunhan se saadaan.  Sanoisin, että reilun vuoden pakastimen sisältö riittäisi, mutta tietenkin tarvitaan lisäksi paljon muutakin. Muutama valmis ruoka-annos, leipä ja jotain muuta pientä lihojen, kalojen ja marjojen lisäksi löytyy. Keittiön kaappipakastimessa enemmän vaihtelua: pakasteranskalaisia, makkaraa, jäätelöä ym. Niilläkin pari viikkoa pärjäisi, jos ei muuta ruokaa mistään saisi.

Vierailija
7/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä arkkupakastimessa ei ole kuin pakastemarjoja ja sieniä sekä vähän leipää ja pari lihapakettia. Kylläpä niilläkin hädän tullen jonkin aikaa sinnittelisi. Jäätelöä en säilö koska olen herkkä ahmimiselle ja se huutaa mulle lujaa sieltä... parempi olla ilman. Ohis mutta mulla on maakellari ja siellä perunoita 🙂 niillä selviäisi varmaan kevääseen..

Vierailija
8/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri uusittiin kylmälaitteet eli pakastin on sellainen täyskorkea (186cm) rosterinen ja siellä on tällä hetkellä mm seuraavaa:

Lasagnea jota jäi viime vkonlopulta, lihapullia a'la Ikea ja itse tehtyjä, makaroonilaatikkoa pari pakasterasiallista. Mustikoita, mansikoita, mustaherukkaa, mangokuutioita, tummaa-ja vaaleaa leipää, riisipiirakoita, pakastepizzatx4, jäätelöä, jääpaloja, omenapiirakka, pinaattia, kruunuvihanneksia pussi, puolikas tuorehiiva, sei-kalaa muutama pkt.

Vierailija
9/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, bataattiranuja pari pussillista.

-8-

Vierailija
10/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapin pakastinlokerossa on kaksi pulloa Kossua.

.

.

T: Sìnkkumìes

Vierailija
11/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te sulatatte esim. kanan syömäkelpoiseksi? Pidättekö jääkaapissa sulamassa vai pöydällä? Ja miten kauan? Mä oon maailman huonoin pakastimen käyttäjä. Laitan kyllä sinne tavaraa, mutta ne jää käyttämättä. En tiedä, miten kauan ruoka siellä säilyy ja kuinka siitä saa sulatettuna syömäkelpoista.

Vierailija
12/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te sulatatte esim. kanan syömäkelpoiseksi? Pidättekö jääkaapissa sulamassa vai pöydällä? Ja miten kauan? Mä oon maailman huonoin pakastimen käyttäjä. Laitan kyllä sinne tavaraa, mutta ne jää käyttämättä. En tiedä, miten kauan ruoka siellä säilyy ja kuinka siitä saa sulatettuna syömäkelpoista.

Minkä ruoka-aineen säilyminen sulla on epäselvä? Tuossa meidän pakastimessa on näppärästi oven sisäp uolella kiinni kuvalliset ohjeistukset siitä kuinka kauan aines säilyy pakastettuna.

-8-

Vierailija
13/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paista se kana ennen pakastusta. Sitten nostat sen aamulla ennen töihin lähtöä jääkaappiin ja illalla kotiin tullessa, voit käyttää sen haluamallasi tavalla. Sama esimerkiksi jauhelihan kanssa.

Vierailija
14/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pakastin, joka on varmaan puolillaan sieniä viime syksyn jäljiltä. Loppu osa sitten vaihtelevasti pakastevihanneksia ja -marjoja, tarjouksesta ostettua lihaa tai kalaa josta ei ole vielä tehty mitään, ja ruokia joita on tehty kerralla isompi määrä.

"Ruokkisin perheen"? Ei minä ole vastuussa perheen ruokahuollosta! Kyllä noita nyt muutaman päivän söisi, mutta valikoima on tosiaan vähän yksipuolinen, eli muuta pitäisi käydä kaupasta hakemassa lisäksi.

Vierailija
15/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkaappiin sulamaan pariksi päiväksi ja sitten kokkaamaan.