Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskausajan liikunta

Esikoinen tulossa
06.10.2018 |

Minkä verran saa harrastaa liikuntaa, onko jotain rajoituksia? Esim. shbam, bodypump jne. Saako nostella painoja, mitä tarkoittaa kiertoliikkeet, kun jossain luki et niitä ei saisi tehdä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ainakin 30 viikolla olevia bodypumpissa ja vaativissa hyppimistä sisältävissä jumpissa. Eli jos joko ajan raskauden alusta tekee,ei ongelmaa, mutta en suosittele aloitettavan jotain hyppimisjumppaa vasta raskauden puolessavälissä.

Vierailija
2/3 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä liikunnanohjaajat osaavat itse jokseenkin ottaa huomioon myös raskaana olevat tunneilla. Selviöhän on, ettei mitään liikaa vatsarutistuksia tai lankkua kannata tehdä, ei ole turvallista ja voi edesauttaa vatsalihasten erkaumaa. Joskus netistä katsonut kotitreeniohjeita ja joku on ison vatsan kanssa kyllä lankuttanut kylkiasennossa, itse en ottaisi riskiä, että vatsalihakset sen vuoksi erkanisivat liiaksi. Paras vinkki taitaa olla, että oman voinnin teet kaikkea mikä ei tunnu epämiellyttävältä. Lantionpohjan lihakset huippukuntoon nyt! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kun jossain liberon sivuilla luki, että vatsaa ja palleaa ei saa vetää sisään? Kaikilla jumppatunneilla aina käsketään vetämään vatsaa sisään.. :) Miten noita lantionpohjan lihaksia voi siis tehdä, ilman vatsan sisään vetämistä?