Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mitä hyvää on somessa?!?

Vierailija
06.10.2018 |

Okei, otsikko vähän yliampuva. Mutta oikeasti olen alkanut miettiä että onko some (ehkä myös tietokonepelit ja internet) pilannut meidän elämän? Paljon puhutaan siitä kuinka lapset, aikuisista puhumattakaan eivät enää keskity. Isät ja äiti dataa. Lapset dataa. Kaikki on tylsää ja mikään ei kiinnosta. Kaikki normaaliim elämään kuuluva (lapset, kotityöt yms) tuntuvat raskailta. Aikuiset ja lapset väsyneitä. Koulumenestys laskee. Lisääntyminen laskee. Työttömyys nousee.

Eikö kaikki ole alkanut tapahtua sen jälkeen kun puhelimet veivät ihmisen tästä normaalielämästä pois. Huomaan itsekki nyt dataavani ja minulla on alle kouluikäinen lapsi tuossa vieressä. Miksi en leiki hänen kanssaan, tai siivoa, tai tee jotain muuta järkevää. Vihaan tätä nykyaikaa. Ymmärrän toki että somen kautta ollaan yhteydessä tuttaviin, mutta....miksi ei vaan voi enää soitella? Ja toki toetokone hoitaa monen asian nopeampaa ja edullisemmin. Mutta kyllä se ennenkaikkea ajaa meidät ihmiset hyvin alas ja kauas siitä mitä elämä on joskus ollut..

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa mieltä kanssasi! Puhelin netteineen koukuttaa ihan tavallisen työssäkäyvän fiksun ihmisenkin. Huomaan ottavani puhelimen esiin aina hetkinä kun vain olen. Eli en enää vain ole koskaan, vaan aina luen uutisia tai selaan somea. Kirjojen lukeminen on vähentynyt, samoin käsitöiden tekeminen mitä ennen rakastin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi