Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ne kodit joissa aina sotkuista pääsee kihomadoista ikinä eroon?

Vierailija
05.10.2018 |

Tai mikä suututtaa enemmän, se ettei muutkaan pääse kun tarttuu aina uudelleen päiväkodista 😡

On oikeasti iso työ siivota koti perusteellisesti ja monta kertaa. Meillä on aina siistiä mutta silti kaiken peseminen ja joka paikan puunaaminen niiden pirulaisten takia on uuvuttavaa. Lapsen päiväkoti ryhmässä on lapsia joiden kodin olen nähnyt ja tiedän että korkeintaan kuudi haetaan apteekista mutta muuta siivousta ei tehdä.

Voisitteko hyvät vanhemmat oikeasti puunata paikat että niistä pääsisi muutkin eroon!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sotkuisuus tähän liittyy?

Meillä on sotkuista, mutta kihomadoista päästiin ihan yhdellä kuurilla ja siivoamisella.

Täiepidemiat ollaan ohitettu käyttämällä täitartuntoja estävää shampoota aina kun päiväkodissa tai koulussa on joillakin ollut täitä.

Vierailija
2/13 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kuurit pitää syödä koko perheen, tarttuu helposti, eikä säästää rahaa ja antaa vaan sille lapselle jolla tartunta on todettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tuollaisia matoja edes tulee? Kuinka likainen ihminen tai koti pitää olla?

Olen 34-vuotias, eikä minun lapsuuden perheessä tai nykyisessä perheessä ole ikinä ollut täitä saati matoja.

Vierailija
4/13 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydäänkö kakalla ja pyyhitään sormiin eikä pestä käsiä vaan mennään suoraan ruokapöytään?

Vierailija
5/13 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten tuollaisia matoja edes tulee? Kuinka likainen ihminen tai koti pitää olla?

Olen 34-vuotias, eikä minun lapsuuden perheessä tai nykyisessä perheessä ole ikinä ollut täitä saati matoja.

Ei minullakaan ollut kokemusta madoista vielä 34-vuotiaana. Mutta sitten jossain vaiheessa lapset tulivat kouluikään ja tadaa - matoja, täitä ja vatsatauteja alkoi olla jatkuvasti.

Vierailija
6/13 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se sun toimintas ei kuitenkaan ole se kaikkein tehokkain. Aika pienellä siivoamisella se meilläkin meni ohi.

Vierailija
7/13 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää että on kihomatoja? Lapsen päiväkodista tuli myös ilmoitus että "olkaa tarkkoina, kihomatoja liikkeellä"? Mutta siis konkreettisesti, mitä minun pitäisi vanhempana tehdä? Tarkastaa kakka? Tarkastaa pylly kun lapsi nukkuu? Näkyykö ne madot selvästi? Kuinka usein pitäisi tarkastaa jos on esim. lapsen ryhmässä liikkeellä?

Pyllyjä olen pari kertaa tiirannut alkuyöstä, mutta en ainakaan mitään selvää matoa nähnyt..

T. tyhmä joka on elänyt 30 vuotta kaikki kihomadot ja täit välttäen, lapset 3v ja 6v

Vierailija
8/13 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia mutta näin biologina ja kyseisen suolistoloisen elämän jotenkin tuntevana ihmettelen suuresti miksi hinkkaat koko kodin? Ne on kihomatoja, ei luteita tai norovirus.

Vierailija
9/13 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää että on kihomatoja? Lapsen päiväkodista tuli myös ilmoitus että "olkaa tarkkoina, kihomatoja liikkeellä"? Mutta siis konkreettisesti, mitä minun pitäisi vanhempana tehdä? Tarkastaa kakka? Tarkastaa pylly kun lapsi nukkuu? Näkyykö ne madot selvästi? Kuinka usein pitäisi tarkastaa jos on esim. lapsen ryhmässä liikkeellä?

Pyllyjä olen pari kertaa tiirannut alkuyöstä, mutta en ainakaan mitään selvää matoa nähnyt..

T. tyhmä joka on elänyt 30 vuotta kaikki kihomadot ja täit välttäen, lapset 3v ja 6v

Kyllä ne sen verran kutiaa että kolmevuotias osaa sen ilmaista. Kalasta sen sit voi tarkistaa, hyvin erottuu kun ovat ihan valkoisia

Vierailija
10/13 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne sen verran kutiaa että kolmevuotias osaa sen ilmaista. Kalasta sen sit voi tarkistaa, hyvin erottuu kun ovat ihan valkoisia

Siis kakasta tietysti

Vierailija
11/13 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matoja ei aina pääse näkemään. Mutta kutina tai kipu pyllyssä, punoitus peppureiällä voivat vinkata madoista.

Vierailija
12/13 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sotkuinen koti ja sotkuinen ihminen eikä ole ollut kihomatoja eikä täitä eikä luteita eikä muitakaan ötököitä koskaan, ei lapsuuten ylisiistissä kodissa eikä nyt omassa sotkuisessa kodissani, vaikka lapsia on kolme ja päiväkodista tulee vuosittain ilmoitusta. Alkuaikoinan ostin shampoot ja kuurit valmiiksi kaappiin, kun kuvittelin näistä ilmoituksista, että madot tunkevat joka kotiin ja siksi pitää olla valmiina.

Veikkaan, että hyvä käsipesu ennen ruokailua ja vessakäyntien jälkeen on se tärkein juttu. Liiasta jynssäämisestä ja puunaamisesta katoaa osa vastustuskykyäkin, tiedän tämän ihan faktana, kun lapsena sairastuin useampaan pitkäaikaissairauteen liian puhtaan kodin vuoksi - ja ihan lääkärin diagnoosi tuo liian puhdas koti.

Vierailija
13/13 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matoja ei aina pääse näkemään. Mutta kutina tai kipu pyllyssä, punoitus peppureiällä voivat vinkata madoista.

Eli jos lapsi ei valita tai raavi toistuvasti enkä matoja näe, en huolestu? Mutta jos vaikka lapsi valittaa kutinaa ja raapii pyllyä, mutta matoja ei näe, haen kuurit silti?