Mieheni viettää iltansa Skypessä
Tämä on todella oudon kuuloinen aloitus ja ongelma, mutta täytyy päästä purkamaan jonnekin...
Tunnen oloni yksinäiseksi parisuhteessani. Tässä ei varmasti ole mitään ihmeellistä, mutta sitä on tapa jolla se tapahtuu.
"Ongelma" on siinä, että mies viettää joka päivä tuntikausia puhuen vanhempiensa kanssa Skypessä ja/tai veljensä kanssa puhelimessa. Vanhemmat asuvat kaukana, mutta veli puolestaan samassa kaupungissa. Veljekset ovat läheisiä ja heillä on pieni ikäero.
Kuvio on lähes joka ilta sellainen, että tulen töistä myöhään (pitkä työmatka). Mies useimmiten istuu jo koneen edessä ja puhuu jommankumman vanhemman kanssa puhelua. Hän nousee koneen luota siksi aikaa, että sanoo suurinpiirtein heipat ja vaihdetaan muutama sana. Sitten hän jatkaa juttua. Minä sitten laitan ruokaa yksin keittiössä kun mies papattaa puheluaan. Syömisen ajaksi hän keskeyttää, mutta soittaa useimmiten heti sen jälkeen uudestaan. Jos hän itse laittaa ruokaa, hän ottaa läppärin keittiöön ruoanlaiton ajaksi.
Sitten minä esim. luen kirjaa, katson televisiota tms. ja hoidan iltatoimeni kun mies puhuu. Kun skypetys loppuu, soittaa useimmiten miehen veli. Mies keskeyttää puhelunsa siksi aikaa että sanoo minulle hyvää yötä. Kun menen nukkumaan, hän jatkaa puhelua.
Hyvin tyypillistä on myös se, että jos katsomme jotain elokuvaa/sarjaa, miehen veli soittaa, eikä mies sano hänelle, että meillä on nyt leffa kesken, vaan jatkaa puhelua. He saattavat puhua jopa puoli tuntia minkä ajan minä odottelen vieressä että voisimme jatkaa katsomista. Usein on käynyt niin, että olen lopulta todennut että minun on pakko mennä nukkumaan, ja että leffan loppu on katsottava seuraavana päivänä.
Tunnen oloni yksinäiseksi, sillä minusta olisi päivän päätteeksi mukavaa vaihtaa kuulumisia ja ruoanlaitto olisi mukavaa tehdä yhdessä samalla rupatellen. Nyt tuntuu, että mies ei ole koskaan läsnä minulle. Miehen vanhemmat ovat ruudun kautta jatkuvasti läsnä elämässämme. Minutkin vedetään usein mukaan keskusteluun, jos vilahdan läppärin kamerassa. Vanhemmat kommentoivat mitä syömme, miten olen pukeutunut jne.
Mies on sanonut että haluaa puhua vanhempiensa kanssa koska hänen äitinsä on yksinäinen ja hänen isällään on terveyshuolia (vanhemmat ovat eronneet). Veljeksillä taas on sellainen tapa, että toiselle soitetaan ihan mistä asiasta tahansa. Mutta tämä nykyinen kuvio tuntuu liialliselta. Olen sanonut miehelle, että haluan viettää hänen kanssaan aikaa töistä tultuani, mutta hän on välillä jopa suuttunut, ja tiuskaissut, että hänen vanhempansa tarvitsevat häntä. Mutta niin tarvitsen minäkin.
Anteeksi, tämä oli tällainen purkaus. Mutta miten vieroittaa aikuinen mies äidistä ja läppäristä?
Kommentit (12)
Tuossa vaihessa kysyisin mieheltä tarvitseeko hän parisuhdetta ollenkaan?
En tiedä kauanko miehesi vanhemmat ovat olleet eronneita, mutta jos ero on tapahtunut hiljattain ja/tai ikääkin alkaa jo olla, voivat vanhemmat huomaamattaan kaivata enemmän seuraa lapsistaan, jos ei kumppaniakaan ole. Ehkä miehesikin on huomannut ajan kulumisen, ja haluaa pitää heille seuraa ennen kuin on liian myöhäistä. Pystyisitkö puhumaan miehesi kanssa miettiikö hän vanhempiensa yksinäisyyttä, ikää, tai onko hänellä jotain mitä katuu nuoruudessaan (riidat vanhempien kanssa jne)? Onhan tuollainen pitemmän päälle ärsyttävää, jos se toistuu päivittäin.
Ap, et pysty vierottamaan miestä niistä mutta voit vierottaa itsesi miehestä.Mitä pikemmin sen parempi.Olet miehelle vaan arjen kulujen jakaja ja kämppis, et puoliso ja elämänkumppani.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kauanko miehesi vanhemmat ovat olleet eronneita, mutta jos ero on tapahtunut hiljattain ja/tai ikääkin alkaa jo olla, voivat vanhemmat huomaamattaan kaivata enemmän seuraa lapsistaan, jos ei kumppaniakaan ole. Ehkä miehesikin on huomannut ajan kulumisen, ja haluaa pitää heille seuraa ennen kuin on liian myöhäistä. Pystyisitkö puhumaan miehesi kanssa miettiikö hän vanhempiensa yksinäisyyttä, ikää, tai onko hänellä jotain mitä katuu nuoruudessaan (riidat vanhempien kanssa jne)? Onhan tuollainen pitemmän päälle ärsyttävää, jos se toistuu päivittäin.
Kyllähän tuo on jo niin outoa, että suosittelen pariterapiaa. Ei ole kertakaikkiaan normaalia unohtaa elämänkumppani ja hänen tarpeet ja seurustella vanhempiensa ja veljen kanssa kaikki illat. Onko teillä sukupuolielämää lainkaan? Kuinka kauan mies on käyttäytynyt noin? Onko teillä yhteisiä kiinnostuksen aiheita edes, joita voitte harrastaa. Miehesi ei kyllä vaikuta kovin kiinnostavalta tyypiltä, sillä mitä voi olla puhuttavaa tuntikausia isän/äidin/veljen kanssa. Tuskin syntyjä syviä.
Minkä ikäisiä olette?
Minkä ikäisiä vanhemmat ovat?
Olemme molemmat kolmekymppisiä. Miehen vanhemmat ovat kuudenkympin molemmin puolin. He ovat eronneet jo miehen ollessa alle kouluikäinen, mutta ero oli todella "huono". Isällä on ollut tämän jälkeen parisuhteita, mutta äidillä ei.
Mies on jo henkisesti tehnyt eron sinusta. Sori. Ero on enää ajan kysymys.
Runkkaillaan poikien kans ristiin webbi kameroiden välityksellä kun on se niin kivaa
No et ilmeisesti ole kovin kiinnostavaa seuraa 😂
Erikoiselta kuulostaa. Napanuora katkaisematta?
Jotenkin pillu pitäisi saada kiinnostavammaksi.