Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Sinä, jonka työ 24/7
04.10.2018 |
Onko teitä? Nyt en puhu kotiäitiydestä, vaan oikeasta työelämästä. Sellaisesta, jonka työ ei pääty oven sulkemiseen, vaan saattaa yöllä herätä ja kysyä itseltään "Muistinko"??
Miten te jaksatte?
Itsellä työ on ikuisuusprojekti. Ei koskaan valmista tule, kun aina uusien asiakkaiden ongelmat edessä. Itse sinkku ja ilman lapsia.
F
Kommentit (3)
Se on raha, sillä saa vastapainoksi aika kivoja asioita.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Työ on monipuolista ja sellaista mistä pitää. Se on elämäntapa, joten työtä ja vapaa-aikaa ei erotella.
Hyvin jaksaa! Olen ylintä johtoa (ison organisaation johtoryhmässä) ja työaikalain ulkopuolella. ”Aina” pitää olla tavoitettavissa ja työtä tehdään niin paljon kun tarvii, mitään ylitöitä ei makseta eikä plussatunteja kerry.
Olen aina ollut kova tekemään töitä. Nuorempana ja lapsettomana oli raskasta, kun liikaa analysoin ja mietin asioita.
Nyt olen kolmen äiti ja mulla ei ole tukiverkkoa (ei mummoja tms) ja pärjään mukavasti. Osaan ottaa rennisti, vetää isoja linjoja, delegoida nippeli alaisille ja keskittyä tärkeisiin asioihin ja jättää huomiotta vähäpätöiset jutut.
Minä joka tapauksessa teen strategista suunnittelua ja ajatustyötä aina, välillä öisin. Nyt saan sentään kohtalaista (huom en vielä hyvää) palkkaakin.
Joillekin sopii joillekin ei. Lunkisti ottaville sopii ja stressaaville ei.