Onko teidän mielestä ketsupeilla eroa? Vai ostatteko aina Heinzia koska niin on ostettu aina ennenkin?
Vai onko hinnalla, kotimaisuudella, testivoitoilla yms. väliä? Vai ei mitään väliä, sehän on vain ketsuppia..?
Kommentit (73)
Melkein mikä tahansa ketsuppi kyllä menee, mutta on niissä eroja. Kaikkein eniten olen tykännyt Lidlin lasipullossa olevasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano yksin hyvä syy miksi ostaisin ketsuppia? :D
Sano yksin hyvä syy miksi vastasit tähän ketjuun? :D
Minuakin kiinnostaisi tietää mihin vielä 2018 käytetään ketsuppia. Teillä syödään vielä 70-luvun kotiruokaa?
Haarukalla ja veitsellä kuitenkin syövät, miten vanhanaikaista!
Ostan Pirkan sokeroimatonta, koska siinä on testaamistani ketsupeista paras maku ja järkevä hinta.
Felix on ainoa mahdollinen. Muut on luokatonta kuraa, jota syö vaan wt tai hikimahainen maanviljelijä
Meira maistuu omasta mielestä parhaalta, toisena tulee Felix.
Miten tuo Meira on voinut voittaa, sehän maistuu ihan etikalle. Heinz, Felix ja Rainbow on hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Felix on ainoa mahdollinen. Muut on luokatonta kuraa, jota syö vaan wt tai hikimahainen maanviljelijä
Söisit ihan tyytyväisenä Pirkan ketsuppia, jos olisi laitettu Felixpulloon.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo Meira on voinut voittaa, sehän maistuu ihan etikalle. Heinz, Felix ja Rainbow on hyviä.
Ei mun ostamat Meirat ole koskaan maistuneet etikalle.
Etsin aina Pyhännän Maustajan tekemää ketsuppia, tällä hetkellä ainakin Tokmannilla myytävä Priima on sitä.
Meira on parasta, myös Felix on hyvää.
Voin syödä myös halpsiketsuppeja. Pääasia että on aina ketsuppia kaapissa, muuten tulee paniikki.
Pääasiassa Meiran sitä versiota, jossa on vähemmän sokeria ja suolaa.
Veritalun vuoksi, Meirassa on 86 % tomaattisosetta kun Felixissä on 60 %.
Meirassa suolaa on 1,4 % ja sokeria 13 %. Felixissä vastaavat luvut ovat 2,2 % ja 17 %.
Eli ihan raaka-aineiden pohjalta mennään. En toki ole varma, olisiko joku merkki vielä parempi, mutta tämä kelpaa.
Felixissä löytyy näköjään monta vaihtoehtoa aineet:
tomaattisosetta 60-85%, hiilareita 9-18% ja suolaa 1,7-2,2%.
Meiralta löytyy myös erilaisilla määrillä.
.
Eipä ole noihinkaan tullut aikaisemmin kiinnitettyä huomiota.
Vain maulla on väliä ja suomesta saatavat ketsupit ovat aivan liian etikkaisia(tai sokerisia) mun makuuni.
Pitää tehdä itse, että saa mieluista tai ostaa briteistä, kun piipahtaa.
Niillä on paljon eroja. Mutta koskaan en muista mikä oli hyvää ja ostan mitä sattuu. Luomuketsuppi oli oudonmakuista. En muista minkä firman luomua se oli. Yleensä haluan tukea luomua ja usein se on parempaa. Ketsupin pitää maistua esanssille😀
Felix on ihan kamalaa, enkä todellakaan ota ketsuppia ruokaan jos näen että Felix purkki isketään pöytään. Eikö tuo Felix ole aina ollut halvempikin? Kyllähän sen maistaa.
Ihan uteliaisuudesta, te jotka ette pidä Heinzistä, ettekö käytä esim mäkkärissä ketsuppia?
Ostan kalliimpaa ja parempaa ketsuppia(pienempi pullo) kun käytän sitä itse. Halpisketsuppi on lapsia verten, ne kun vetävät sitä 2 litraa viikossa.
teen itse oman ketchuppini oma viljelemistä ketchup puun hedelmistä, on taatusti luomua ja tietää mitä syö!
meillä ei mitään kaupan kuratsuppeja syödä!
Vierailija kirjoitti:
Halpisketsuppi on lapsia verten, ne kun vetävät sitä 2 litraa viikossa.
Ok. Siinä taas meillä vastuullinen? WT-äippä/iskä, joka ei jälkikasvuaan kuriin edes tuon vertaa että rajoitettaisiin ketshupin kanssa läträämistä normaali-ihmisen kulutusta vastaavalle tasolle.
Ostan sellaista, jossa on mahdollisimman paljon tomaattia ja mahdollisimman vähän sokeria ja suolaa.