Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä täytteitä tortilloihin?

Vierailija
04.10.2018 |

Lapsenlapset haluavat tortilloja ruuaksi ja ideoita täytteistä otetaan vastaan.

Kommentit (24)

1/24 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vakkari ihan jauheliha tortillamaustepussilla, kurkkua, tomaattia, salaattia, juustoa ja dippikastiketta.

Välillä kanaa, avokadoa, rehuja ja vaikka ranskankermaa.

Vierailija
2/24 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä aika vakiosettinä

Kiinankaali, kurkku, tomaatti ja paprika

Creme fraiche

Tacokastike

Juustoraaste

Soijaa tai härkistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijasuikaleita, tuoresalsaa, avokadomössöä, Ranskan kermaa, korianteria

Vierailija
4/24 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä22992 kirjoitti:

Meillä on vakkari ihan jauheliha tortillamaustepussilla, kurkkua, tomaattia, salaattia, juustoa ja dippikastiketta.

Välillä kanaa, avokadoa, rehuja ja vaikka ranskankermaa.

Tuohon kun vielä lisää maissia, niin hyvä muuttuu paremmaksi!

Vierailija
5/24 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyä salsaa, avokadoa, salaattia, grillattu broileri, juustoraaste

Vierailija
6/24 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisvaihtoehtoja miinustava näköjään kuvittelee että hänet pakotetaan syömään ne. Syö itse sitä liha jos haluat, mutta anna myös muiden syödä mitä haluavat.

Vierailija
7/24 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taco tms soosia, avokado tai guacamolea, jauhelihaa, kanaa, mustapapuja, sipulia, tomaattia, maissia, juustoa, valkosipulia, kermaviiliä, jalapenoja tai chilisoosia... Ei ehkä kaikkia kuitenkaan yhteen tortillaan ;)

Vierailija
8/24 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kana/jauheliha/kasviproteiini

- Salsa, omatekoinen tai kaupan

- Creme fraiche

- Tomaatti

- Kurkku

- Paprika

- Punasipuli

- Salaatti

- Avokado

Myös/tai mm. juustoraaste, fetajuusto, maissi yms käy hyvin jos tykkää.

Vierailija
9/24 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hyvää soosia oman maun mukaan ja sitten joko kanasuikaleita, naudanlihasuikaleita tai jauhenlihaa (pestynä). Rehupuoli silleen että kukin voi itse valita täytteensä näppärästi ja tarjolla ihan perusaineksia kuten kurkkua, tomaattia, salaattia ja sitten rohkeammille vaikka habaneroa jalapenoa yms. Tarvittaessa sitä voi pehmentää kermaviilillä ja juustoraasteella. Täytteissä on se ikävä puoli että paljon ollessa tarjolla niitä tulee laitettua helposti liikaa ja syöminen on sen mukaista...

Vierailija
10/24 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen usein jonkunnäköisen papumössön. Papuja, paprikaa, maissia, muita vihanneksia mitä sattuu olemaan, joko itse maustettuna tai tacoseoksella. Joskus riisiä, kun yksi kämppis on tottunut laittamaan myös riisiä tortilloihin. Ja sitten valkosipulikastiketta.

Vierailija
11/24 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti. Sain kauppalistalle mukavasti aineksia. Ap

Vierailija
12/24 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihan sekaan tölkki valkoisia papuja ja tacomausteseospussi, säilykemaissia, salaattia, tomaattia ja kurkkua todella pieneksi pilkottuna, sipulia, salsaa jonka teen tomaattimurskasta, sipulista, paprikasta, valkosipulista ja chilistä, ranskankermaa ja ranskalaisia!! Ranuja oli joskus jossain pitserian tortillassa ja on hyviä noin 😊

Vierailija
13/24 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tenavat melko ronkeleita, joten tortillatäytteissäkin pitää olla tarkka. Kukin valitsee näistä mieluisimman sekoituksen:

- jauheliha-riisiseosta tai kanaa juuri oikealla tavalla maustettuna

- raejuustoa

- maissia

- tomaattia

- kurkkua

- paprikaa

Mies laittaa näiden lisäksi myös kaalta ja silliä väliin.

Vierailija
14/24 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- salaattipohja: jääsalaatti, kurkku, tomaatti, paprika

- proteiinilisäke: useimmiten kanasuikaleita (joko valmiiksi marinoituna, esim. teriyaki tai maustan itse tacomausteella), jokus tofukuutioita, soijasuikaleita, Oumphia...

- kastikkeet: salsa, guacamole, creme fraiche, kermaviili (joko dippijauheella maustettuna tai sellaisenaan), juustokastike...

- juustoraaste, fetakuutiot

- joskus myös teen cowboy caviaria

Vierailija
15/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivitystä ketjulle

Vierailija
16/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tenavat melko ronkeleita, joten tortillatäytteissäkin pitää olla tarkka. Kukin valitsee näistä mieluisimman sekoituksen:

- jauheliha-riisiseosta tai kanaa juuri oikealla tavalla maustettuna

- raejuustoa

- maissia

- tomaattia

- kurkkua

- paprikaa

Mies laittaa näiden lisäksi myös kaalta ja silliä väliin.

Kaalisalaatti vinegrettikastikkeella on ihan parasta. Poika myös sanoi, että tahtoi raejuustoa tortillaan, vaikkei yleensä sitä syö. Sopii hyvin. Myös erilaiset valmissalaatit, kuten vaikka punajuuri tai perunasalaatti sopivat hyvin tortillaan.

Tää sama poika (11-v) on melkoinen herkuttelija ja näytti, miten tortillasta tehdään burrito. Eli suljetaan kummastakin päästä. Aina oppii uutta. Hän myös laittoi grillimakkaraa tortillaan, mutta pieni sen ensin pieneksi.

Tortillassa on se hyvä, että siihen voi jokainen laittaa ihan mistä tykkää. Kun lapset olivat pienempiä, käytin aikaa ja vaivaa ja laittelin kaikenmoisia täytteitä kippoihin esille ja sitten he laittoivat sipulin kanssa paistettua jauhelihaa ja kurkkua. Nykyään on jo moninaisemmat eväät. 

Salaatinlehdet menee paremmin kokonaisina sinne tortillan pohjalle, tukevoittaa vähän sitä leipää.

Maissi on omasta mielestäni aivan ykkönen ja herkkusienen palat, vaikka raakana.

Raaka sipuli kuutioituna on aina tosi hyvää minkä kanssa vaan.

Meillä nykyään suosikkitortilla on iso täysjyvätortilla, siinä on enemmän makua kuin "tavallisessa".

Vierailija
17/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolainen on kokeilevassa keittiössä tänä syksynä laittanut mm. keitettyjä perunoita viipaloituna, paistettuja sieniä, porochoricoa, kinkkuleikettä, grillattua halloumia... Mitä vain jääkaapista on löytynyt jonka saa pysymään siellä lätyn sisällä juuston ja kasvisten kanssa.

Vierailija
18/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma suosikkini kastikkeeksi on tällä hetkellä: Mango Papaya Salsa.

Olisiko valmistaja Santa Maria ja löytyy ihan Prisman hyllystä.

Tarkoitettu kai erityisesti kala- tai broileritäytteelle, mutta itse olen käyttänyt moneen muuhunkin.

Vierailija
19/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma suosikkini kastikkeeksi on tällä hetkellä: Mango Papaya Salsa.

Olisiko valmistaja Santa Maria ja löytyy ihan Prisman hyllystä.

Tarkoitettu kai erityisesti kala- tai broileritäytteelle, mutta itse olen käyttänyt moneen muuhunkin.

Kiitos vinkistä. :)

Vierailija
20/24 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan totilloihin kanaa tai naudanliha jauhelihaa sit kurkku,tomaatti,paprika ja salaatti

Avocadoa myös. Sit ranskankerma ja salsaa. Ja nauhoja.