Lapsuus kuuluu saada viettää omakotitalossa!
Kommentit (19)
En ole samaa mieltä, ja mua naurattaa kun lapsena ajattelin kaikkien lapsiperheiden asuvan ok-talossa, että kerrostalossahan asutaan vain väliaikaisesti :D vasta yläasteella mulle valkeni, että jotkut ihan oikeasti asuvat kerrostalossa perheensä kanssa, eikä siinä mitään outoa kuitenkaan ole. Maalla asuin joo ja pieni kyläkoulu ala-asteella. Yläasteen kävin sitten kaupungissa.
Kiitos.
Laitatko yhteystiedot niin hoidetaan meidän asuminen kuntoon.
Ois ollu kyllä tyhmä asua jossain omakotitalossa kun muu perhe oisi ollut kotona kerrostalossa. Kenen kanssa mä oisin edes okt:ssa asunu?
Voi voi, nyt meidän lapsi menee pilalle kun asutaan kerrostalossa
Olihan se huikea fiilis kun 5v-ikäisenä muutettiin kerrostalosta omakotitaloon ja se iso piha (3000m2) oli vain minua varten. Kavereitakin oli mukavasti naapurustossa joten säpinää riitti kaikkiin leikkeihin.
Meillä toinen lapsista muistaa juuri ja juuri rivariasumiset, nuoremmalle taas OK-asuminen on "ainoa oikea". Tuleepi joskus kulttuurishokki kun opiskelukämpät on kuitenkin kerrostalossa...
Asumme kerrostalossa ja lapsen parhaat kaverit asuvat omakotitalossa. He haluavat tulla aina meille, kun ”kerrostalossa on niin kivaa”. Heillä ei ole pihoissa kuin trampoliinit ja tykkäävät keinua ja kiipeillä meidän pihassa.
Meidän lapsi taas tykkää käydä kavereiden luona omakotitaloissa. :D
Pari kertaa on tullut puhetta lasten kavereiden äitien kanssa, kun olen kertonut, että lapseni tykkää käydä heillä omakotitaloissa. Hämmästyin aluksi, kun kuulin, että heidän lapset taas haluavat kerrostaloon. :D
Provohan tämä aloitus on, mutta tuli tämä mieleen.
Näin 00120 postinumeron näkökulmasta vähävaraiset joutuvat asumaan omakotitaloissa. Ei tänne kuka vaan muuta perheasuntoon.
No ei se kyllä mikään perusoikeus ole. Meidän perheemme asuu omakotitalossa, on aina asuttu kun viihdytään miehen kanssa omassa rauhassa, ilman naapureita. Myönnän kyllä, että välillä mietin, että onneksi ei asuta kerrostalossa, kun 3v saa uhmakohtauksia. Olisi naapureilla "ihanaa" kuunnella sitä raivoamista, varsinkin kun niitä raivareita tulee siitä, että lelu tipahti sohvalta ja vaikka mistä. Niitä voi tulla yli kymmenen päivässä, vaikka menevätkin sitten nopeasti ohi.
Vierailija kirjoitti:
Näin 00120 postinumeron näkökulmasta vähävaraiset joutuvat asumaan omakotitaloissa. Ei tänne kuka vaan muuta perheasuntoon.
Yleensä ne omakotitalot on jotain 1930-50-luvun perittyjä rotiskoja, joita ei ole varaa edes rempata.
Todella monella tutulla on näin.
Apn mt-ongelmat löytävät aina uusia tapoja saavuttaa yleisönsä.
Jammu-sedällä oli ihana pikku talo Pohjois-Karjalassa.
Joo, oli ihana varttua talossa, jossa oli mukavat naapurit. Naapureissa paljon samanikäsiä lapsia. Kiivettiin kiipeilytelineessä ja kivillä. Juostiin pihalla, jonka koko oli ainakin 10 aaria. Vain meitä varten.
Oli ihana taloyhtiö.
Kerrostaloyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät kuulu kerrostaloihin!!!
Ei kuulu ei. Se sellainen on ihmioikeusrikos kidutuksesta. Ja sellaiset "vanhemmat" kuuluu linnaan, häkkiin, putkaan. Ja niille siitä hyvästä kuiva nyrkki vielä persiisiin kaupanpäälle.
Meillä on ok-talo, 6v asunut koko ikänsä siinä , 10 v taas vietti taaperovuodet kerrostalossa muttei muista niitä aikoja. Kumpikin lapsi tahtoisi asua kerrostalossa, kun niissä on hissit ja kivoja härpäkkeitä pihalla, , lasten kaverit taas tahtoisivat ok-taloon kun iso piha, puu johon kiivetä ja tramppa :D
Mekin asumme omakotitalossa, muutettiin tähän kun lapsi meni eskariin. Lapsi sanoi että se kerrostalokämppä missä aiemmin asuttiin ennenkuin muutettiin tähän oli hänen mielestään paras paikka missä hän on asunut.
Hän tykkäsi kaikista mielenkiintoisista kellarikäytävistä kun niitä pitkin aina vaelleltiin ja vietiin vaatteita kuivaushuoneeseen kuivumaan ja mielenkiintoisia vinttivarastoja.
On suunnitellut isoksi tultuaan muuttavansa takaisin kerrostaloon.
Mikä alue on 00120, kai nyt sielläkin omakotitalo on kaikkein arvokkain?? Tai sellaista aluetta en tiedä missä oma talo omalla pihalla ei olisi se kallein.
Mä olen samaa mieltä! Tän takia en tee lapsia ennenkuin on mahdollisuus asua omakotitalossa
Joo-o. Mun lapsuus omakotitalossa oli remonteissa avustamista ja kitkemistä, en ole jäänyt kaipaamaan.
Jankkaaja on taas keksinyt uuden aiheen