Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritseekö teitä muita ärsyttävät äänet?

Vierailija
03.10.2018 |

Mietin onko mulla se ääniärsytys sairaus, jonka nimeä en nyt muista. Ärsyynnyn esim. kahvin ryystämisestä niin että tekisi mieli laittaa kuulosuojaimet. Myös mässyttäminen ja ruoka suussa puhuminen jaa mulla kylmiä väreitä mutta tuo ryystäminen on pahinta. En pysty keskittymään omaan kahvihetkeen, kun vain odotan milloin se ääni tulee taas. Toinen on kiljuvat lapset ja aikuisetkin julkisella paikalla. Tulee kauhea ärsytys ja myötähäpeä. Onko tämä normaalia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi ärsyyntyminen yleisimmin tulee joko junassa tai bussissa. Niiskuttaja ärsyttää, etenkin jos se istuu vieressä. Tekee mieli tarjota nenäliina, että kuivaa nyt se nokkasi. Sitten jostain syystä hermoja raastaa kamalasti, jos joku siinä vieressä haukkaa omenasta paloja. Se ääni! En tiedä, miksi se saa mun hermot ihan pintaan.

Vierailija
2/22 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai häiritseekö ärsyttävät äänet? Jos ne kerran ovat ärsyttäviä, niin kai ne ny herrajjumala häiritsee. Oliko muuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten lentokoneessa mun vieressä istui joku nuori mimmi, joka lätkytti purkkaa koko matkan, ja tiristi vähän väliä sellaisia pikku palloja hampaitten väleistä. Hyi hitto, meinasin tempasta suulle sitä monta kertaa.

Vierailija
4/22 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpistokkeesta tai esim. puhelimen laturista kuuluva sähkön sirinä on ehkä raivostuttavin ääni maailmassa, voittaa hyttysen ininänkin mennentullen.

Vierailija
5/22 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maiskuttajat ja kiukkuraivoavat lapset ihan ykkösenä. Ryystäjät ja öhisijät. En omista metallikulhoja koska metallivispilän ääni metallikulhoa vasten saa minut hulluksi.

Vierailija
6/22 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä idiootteja riittää mielisairaalassa.

Vierailija
7/22 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luonnonlahjakkuus unohtamaan äänet ympärilläni.

Vierailija
8/22 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääniyliherkkyys? Eihän se sairaus ole, ominaisuus vain

Vierailija
9/22 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari päivää sitten lentokoneessa mun vieressä istui joku nuori mimmi, joka lätkytti purkkaa koko matkan, ja tiristi vähän väliä sellaisia pikku palloja hampaitten väleistä. Hyi hitto, meinasin tempasta suulle sitä monta kertaa.

ja tämä! En ymmärrä miten aikuinen ihminen voi olla niin moukkamainen. Ja miksi lapsi saa huutaa kärryissä naama punaisena koko kauppareissun? En tarkoita itkua ja harmitusta, vaan huutamista. KATO ÄITI TUOLLA ON JOULUKALENTERIT (hiljaisuus.äiti ei reagoi) ÄITII OSTETAANKO BANAANEJA ÄITIIII!!!!!¡¡¡ Miten ihmeessä jotkut kestää kun omat penskat kommunikoi koko ajan HUUTAMALLA. Eikä reagoi mitenkään tai käske olla hiljaa.

Vierailija
10/22 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misofonia on nimi tilalle, jossa ihan tavalliset esim. juuri syömiseen tai juomiseen liittyvät äänet ärsyttävät. Itselläni on tällaista ollut aina, muistan jo lapsuudesta miten en kestänyt kuunnella äitini maidon kulauttelua. Nykyisinkin vielä kaikenlainen maiskutus ja klukluttelu ärsyttää, mutta useimmiten pystyn kuitenkin hillitsemään itseni. Joskus joudun laittamaan kädet korville tai poistumaan paikalta.

Tässä ylen juttu misofoniasta https://yle.fi/uutiset/3-8191428

Vierailija
11/22 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden juomisen ääni, kurkun tai nielun ääni kun juodaan vesipullosta. Sormien naksauttelu! Sietämätöntä. Maiskutus syödessä. Paperipussin rapina. Ruokailuvälineiden kirskutus lautasta vasten. Liitu ja liitutaulu. Onhan näitä!

Vierailija
12/22 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikoilla ja konttoreissa, joissa naputetaan näppistä niin pirusti, on aika ärsyttävää.

Vierailija
13/22 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää huutonauraminen, just sellainen mitä radiojuontajat harrastaa. 

Vierailija
14/22 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää suunnattomasti lässyttäminen, siis olen ihan raivon partaalla kun tyttö lässyttää kissalle ihan koko ajan sellaisella oikein veemäisellä, kiljuvalla lässytysäänellä. En ymmärrä mitä se sillä yrittää saavuttaa, todennäköisesti haluaa vain huomiota ja ärsyttää ihan tahallaan. Monesti mun on vain pakko poistua paikalta kun se ääni tekee ihan fyysisesti pahaa.

Vierailija
15/22 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkan syönti, banaanin syönti, nenän niistoveto poskionteloihin ja nielaus, haukottelu ja sen jälkeen maiskuttelu, mikä vaan maiskuttelu, radiojuontajien kuiva maiskuttelu, Gwen Stefanin nenälaulu

Vierailija
16/22 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenan järskyttäjät.Mehu roiskuu suusta kun jyrsitään niin voimakkaasti! Miksi juuri omenan syöjät ärsyttävät. 

Vierailija
17/22 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ärsyttävä ääni ärsyttää ja häiritsevät äänet häiritsevät.

Vierailija
18/22 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri kun soittaa ja syö ja puhdistaa lautasta niin että ääni koskee korviin .Vetelee haarukalla ihan kuin olisi viimeinen ateria. 

Vierailija
19/22 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on normaalia. Monella ottaa korvaan. Joillakin myös tuoksut ja kirkkaat valot. 

Vierailija
20/22 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran elokuvateatterissa meinasi mennä leffaelämys ihan harakoille, kun joku vanhempi herrasmies imeskeli kovia pastilleja ihan huolella ainakin tunnin. Sellainen kostea imeskelyääni, argh! Välillä oli jo hiljaista, ja huokaisin helpotuksesta. Mutta ei kun taas uusi imeskelytabletti suuhun. Raivostuttavaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi