Muille olen kuin ilmaa. Kukaan ei huomaa tai muista.
Ja tämä tunne on ollut mukanani aina. Kouluissa ja työpaikoissa. Jo perheessäni olin ulkopuolinen. Ainoa poika ja neljä isosiskoa. Eihän niitä kiinnostanut veljeä ottaa leikkeihin mukaan ja aina minut nimettiin paha tekijäksi, vaikka syytön olinkin.
Aikuisisälläkään en ole kiusanteolta välttynyt. Kukaan ei huomaa minua tai kiitä minua mistään. Muut kyllä huomioidaan.
Kommentit (13)
Pitää löytää aina pesälle ja nussia kaikki asiakkaat itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Pitää löytää aina pesälle ja nussia kaikki asiakkaat itselleen.
Kaikilla aikuisilla on perhe ja ihmiset ovat tekemisissä keskenään vain hyötymistarkoituksessa.
No jotkut nyt vaan on laimeampaa. Ei siinä mitään pahaa ole. Jos haluat tulla huomatuksi niin kosta intensiteettitasoa ja ole rohkeammin juuri sitä miltä tuntuu. Jos sekään ei auta niin laita jotain värikästä päälle.
Mä oon samanlainen. Ilmeisesti hajuton, mauton ja näkymätön. En enää edes viitsi yrittää puhua mitään taukotilassa , kun kukaan ei piittaa.
Sun pitää työyhteisöstä ensin etsiä edes yksi kaveri joka puhuu sulle ja kuuntelee sua. Sen jälkeen joku toinenkin saattaa alkaa noteeraamaan sut ja sen jälkeen kolmas ja kohta kierre on loputon ;)
Mutta itsesääliisi et saa jäädä makaamaan ja hiljaisena möllöttämään.
Eikä pidä odottaa että kaikki tuo tapahtuu salamana, vaan vie toki aikaa, koska olet tähän asti ollut työpaikan kummajainen.
Ja joskus voi tulla takapakkiakin josta ei pidä kuitenkaan lannistua.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon samanlainen. Ilmeisesti hajuton, mauton ja näkymätön. En enää edes viitsi yrittää puhua mitään taukotilassa , kun kukaan ei piittaa.
Mitä sä tarkemmin ottaen puhuit siellä taukotilassa? Jos se oli jotain yleistä diibadaabaa uutisotsikoista, työasioista tai säästä niin itse en jaksaisi kuunnella.
Mene munasillaan töihin, sitten huomaavat ja ehkä reagoivatkin. Jos nakissa on pituutta, tee helikopteriesitys.
Kiukuttele kerrankin. Ymmärrän kyllä, että naiset ovat jyränneet, mutta nyt alat tuomaan itseäsi esille.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kitjetäänhän rikkaruohotkin kukkapenkistä, kun eivät ole hyötykasveja
Puhut tässä ilmeisesti omasta elämästäsi?
Vierailija kirjoitti:
Mene munasillaan töihin, sitten huomaavat ja ehkä reagoivatkin. Jos nakissa on pituutta, tee helikopteriesitys.
:-D kiitos päivän parhaista nauruista!
Itselleni tuollainen huomaamattomuus on unelmatila. Saa olla rauhassa.
Luulen että ihmiset pitävät sinusta, vaikka eivät välttämättä sen kummemmin noteeraa sinua. Omallakin työpaikallani miesvaltaisella alalla on tällaisia "näkymättömiä", mutta muuten mukavia tyyppejä, jotka itsekin saatan tahattomasti ohittaa keskusteluissa, mutta joita arvostan ja joista yleisesti ottaen pidetään työyhteisössä.
Sitä paitsi yleensä juuri äänekkäimmät ihmiset jakavat ihmisissä mielipiteitä. Ole vaan reilusti oma itsesi, sinussa ei ole mitään vikaa.
Niin. Kitjetäänhän rikkaruohotkin kukkapenkistä, kun eivät ole hyötykasveja