Hyvin pienet häät - vihkiminen isossa, näyttävässä kirkossa vai pienessä, vaatimattomammassa kirkossa
Meille tulee hyvin pienet häät. Vieraita reilu kymmenen. Nyt pitäisi lyödä lukkoon vihkipaikka.
Menisittekö pienellä porukalla isoon kivikirkkoon vai intiimimpään, mutta vaatimattomampaan pieneen kirkkoon?
Kommentit (18)
Minä ainakin valitsin sen suuren ja näyttävän kirkon koska pidin siitä. Mitä sitten vaikka vieraita on vähän? Meillä oli ehkä kaksi kertaa niin paljon kun teillä, eli ei siltikään kovin paljon.
Onko pakko vihkiä kirkossa ylipäänsä? Onhan niitä muitakin vaihtoehtoja.
Sijainniltaan ovat molemmat yhtä lähellä juhlapaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Sijainniltaan ovat molemmat yhtä lähellä juhlapaikkaa.
Ap siis
Valiysisin sen kummasta pidän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko vihkiä kirkossa ylipäänsä? Onhan niitä muitakin vaihtoehtoja.
Totta, niin on. Mutta kirkko tuntuu nyt helpoimmalta vaihtoehdolta. Kirkollinen vihkiminen kuitenkin halutaan. Hääjuhla ravintolassa enkä sinne halua vihkimistä.
Ap
Mikä juhlapaikka? Voisiko siellä vihkiä?
En ymmärrä miksi kirkon koko vaikuttaisi jos vieraita on vähän. Valitse kirkoista se kummasta itse pidätte enemmän, koska vieraiden puolesta mahdutte molempiin, eikä se todellakaan haittaa että vieraita on vähän.
Meillä oli pienet häät suuressa kauniissa kirkossa.
Vihkimistilaisuus oli miellyttävän lämmin, sillä kaikki vieraat ohjattiin istumaan aivan kirkon etuosaan.
Siellä oli mukava olla pienellä porukalla suuressa tilassa :)
Juhlat pidettiin sitten pienessä, juhlaporukalle sopivan kokoisessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kirkon koko vaikuttaisi jos vieraita on vähän. Valitse kirkoista se kummasta itse pidätte enemmän, koska vieraiden puolesta mahdutte molempiin, eikä se todellakaan haittaa että vieraita on vähän.
Tykkään tuosta isosta kivikirkosta ulkoisesti paljon enemmän, pikkukirkko on mielestäni tunkkainen, joskin intiimi. Minä haluaisin ehkä isoon kirkkoon, mies taas pieneen, mutta hänelle asialla ei ole niin väliä. Päätökset näissä hääasioissa ovat minun harteillani..
Ap
Riippuu ihan kirkosta. Joissain isoissa kirkoissa saa ihan kivasti pienen tilaisuudenkin, jotkut oikein korostavat tyhjyyttään. Itse olen halunnut pienet häät pieneen kirkkoon, mutta olikin kaunis pieni kirkko :)
Itse valitsisin sen pienen kirkon ja koristelisin sen kukilla ym kauniiksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse valitsisin sen pienen kirkon ja koristelisin sen kukilla ym kauniiksi.
Kaunis idea! Meillä koristelu- ja kukkabudjetti paukkuu jo juhlapaikan osalta.
Ap
Olen ollut vieraana hyvin pienissä häissä, vain viisi vierasta + parin kaksi lasta ja vihkiminen suuressa kivikirkossa. Oli vain ihanaa, kun oltiin koko porukka aivan edessä kauniissa kirkossa, eli valitsisin ihan sen mieleisen.
Pieneen.