YLE:"Yrittäjien etujärjestö uskoo: Irtisanomislaki loisi tuhansia työpaikkoja – veteraaniyrittäjä epäilee ennusteita"
"Hallituksen uusi esitys irtisanomisen helpottamisesta saa kiitosta yrittäjien etujärjestöltä. Professori moittii ehdotuksen epäselvyyttä."
https://yle.fi/uutiset/3-10434832
Mitäs sitä järkeviä päätöksiä tekemään, sörkitään vaan jotain, sehän on Sippen hallituksen linja...
Kommentit (15)
"Salmenojan mukaan potkujen helpottamista ei tarvita.
– Kyllä yrittäjä ottaa työntekijän, jos oikeasti tarvitsee."
Mitä esim Jari Lindström tajuaa yrittämisestä?
10000 - 20000 uutta työpaikkaa muka?
No ei ikimaailmassa kyllä tuon lain ansiosta. Työoikeuden proffakin sanoi että uusi laki jättäisi täysin hämäräksi että millä perusteella edes voitaisiin irtisanoa. Koko laki johtaisi vain oikeustaisteluihin.
Suomen Yrittäjien puheenjohtaja Mikael Pentikäinen alkaa olla jo lähes koominen kun vaahto suussa paasaa tuon lain puolesta.
Kun on 9 työntekijää palkattu, niin jatkossa ne 9 tekee 20 ihmisen työt pelko perseessä, että saavat potkut muuten.
Syystä että ei voida palkata enempää työntekijöitä kun niistä ei pääsekään enää helposti eroon.
Vierailija kirjoitti:
Kun on 9 työntekijää palkattu, niin jatkossa ne 9 tekee 20 ihmisen työt pelko perseessä, että saavat potkut muuten.
Syystä että ei voida palkata enempää työntekijöitä kun niistä ei pääsekään enää helposti eroon.
Joo, nää on semmosii juttui joita Orpo ja Sipilä miettii hetken ennenkuin muistaa ettei heitä kiinnosta pätkääkään muuta kuin pörssissä olevat firmat.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mihin ne irtisanotut työntekijät katoaa?
Pupukursseille.
Kokkarien taskuun niiden pitämisestä taas lisää valtion rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juuri se mitä olen miettinyt. Tälläinen irtisanominen on kyllä ihmisen tuho, häntä ei enää palkata muualle, seurana syrjäytymistä ja ihmillistä kärsimystä. Miettikää Sipoon murhatapausta. Kaikenlainen muu tuki ja opastus pitäisi olla tarjolla ennen irtisanomista, vaikka yhteiskunnan tuella, halvemmaksi tulisi joka tapauksessa. Vain ehdottomasti viimeisenä keinona irtisanominen.
Ajatelkaa yksikin liian heppoisin perustein tehty irtisanominen voi tuhota koko ihmisen työuran. Pärstäkerroin taatusti vaikuttaa ja kyllä se saadaan naamioitua niin että syy on muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juuri se mitä olen miettinyt. Tälläinen irtisanominen on kyllä ihmisen tuho, häntä ei enää palkata muualle, seurana syrjäytymistä ja ihmillistä kärsimystä. Miettikää Sipoon murhatapausta. Kaikenlainen muu tuki ja opastus pitäisi olla tarjolla ennen irtisanomista, vaikka yhteiskunnan tuella, halvemmaksi tulisi joka tapauksessa. Vain ehdottomasti viimeisenä keinona irtisanominen.
OT mutta Sipoon tapaus otti itse loparit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se varsinaisesti ihan vastaava tapaus ollut, mutta ei kovin kaukanakaan
Minusta tasapuolisuuden vuoksi jokainen työntekijä pitäisi irtisanoa kahden vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
"Hallituksen uusi esitys irtisanomisen helpottamisesta saa kiitosta yrittäjien etujärjestöltä. Professori moittii ehdotuksen epäselvyyttä."
https://yle.fi/uutiset/3-10434832
Mitäs sitä järkeviä päätöksiä tekemään, sörkitään vaan jotain, sehän on Sippen hallituksen linja...
Jos irtisanotun tilalle velvoitetaan ottamaan heti uusi työntekijä yrittämään (miellyttämään), pysyy tasapaino. Mutta eihän työttömien lukumäärä siitä vähene. Piiri vain pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kyvykäs nuorehko mies ihan vapaaehtoisesti lähti. Työkavereillakaan ei tainnut olla erityisempää moittimista. Hyvin hoidettu ta-puolelta.
Ihan yhtä suurta kusetusta, kuin nää Sipilän jo luomat työpaikat. Kaikki pelkkiä tukityöllistämisiä palkkatuella tai työttömyyskorvauksella yleensä vielä julkiselle puolelle. Tarkoituksena on vain perinteinen kepuleitten unelma eli työläisten elämän vaikeuttaminen. No kokoomukselaisiin ja kepuleitten maalaistukiyrittäjiin sekä fanaattisiin uskonhörhöihin tuntuu uppoavan kuin luoti punikin rintaan.